Halo 5: Guardians

Robot
Halo 5: Guardians

Master Chief får finna sig i att hamna i bakgrunden. Den här gången är det multiplayer som stjäl rampljuset.

#343-industries, #halo-5-guardians


Medlem
Halo 5: Guardians

Inte många timmar kvar nu

Medlem

Usch, jag ska åka iväg nu under veckan och till helgen kommer sambons syster med sambo hit och hälsar på, det lär inte bli mycket spelande


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Tur i oturen har jag blivit avbokad från jobbet tisdag till fredag så de blir en långkörare genom kampanjen o sen mp så ögonen blöder

Medlem

Okey, fick en känsla av att recensenten tyckte sp var 2/5 medans mp var 4/5, känns som det borde vara lite mer uppsplittat betygsystem som förr i tiden. Sätt gärna betyg på t.ex grafik, gameplay, story och mp i de fall mp finns

Medlem

Bra recension, taggad som fan. Synd att Story mode inte är bättre vad det låter som.

Redaktör
Skrivet av Smoo87:

Okey, fick en känsla av att recensenten tyckte sp var 2/5 medans mp var 4/5, känns som det borde vara lite mer uppsplittat betygsystem som förr i tiden. Sätt gärna betyg på t.ex grafik, gameplay, story och mp i de fall mp finns

Vi har aldrig haft uppdelade betyg (åtminstone inte som standard), och vi kommer inte börja med det. Sånt passar bra när man gör mätningar eller tester, men sämre med spelrecensioner som ju mer bygger på tyckande.

Ta t.ex. grafik: Metal Gear Solid V ser fantastiskt ut på Xbox One utifrån konsolens resurser, och Forza 6 presterar grymt bra på samma konsol. Men jämfört med pc står de sig slätt. Ett betyg under de förutsättningarna kan hamna ungefär var som helst, och då tappar betyget lite av sin poäng.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Smoo87:

Okey, fick en känsla av att recensenten tyckte sp var 2/5 medans mp var 4/5, känns som det borde vara lite mer uppsplittat betygsystem som förr i tiden. Sätt gärna betyg på t.ex grafik, gameplay, story och mp i de fall mp finns

Vi har aldrig haft uppdelade betyg (åtminstone inte som standard), och vi kommer inte börja med det. Sånt passar bra när man gör mätningar eller tester, men sämre med spelrecensioner som ju mer bygger på tyckande.

Ta t.ex. grafik: Metal Gear Solid V ser fantastiskt ut på Xbox One utifrån konsolens resurser, och Forza 6 presterar grymt bra på samma konsol. Men jämfört med pc står de sig slätt. Ett betyg under de förutsättningarna kan hamna ungefär var som helst, och då tappar betyget lite av sin poäng.

absolut grafik kanske inte är relevant, men SP/MP är ju ganska relevant, vissa spelar inte MP och vissa spelar inte SP

nog för att man kanske nämner de båda i artikeln men kan andå vara bra att se "svart på vitt"

Skribent
Skrivet av Gaara:

Bra recension, taggad som fan. Synd att Story mode inte är bättre vad det låter som.

Kampanjen är inte kass. Delar av den är riktigt underhållande, men för att vara Halo är den en liten besvikelse. Absolut värd att spela igenom i alla fall en gång, särskilt i co-op, men det är i multiplayer den verkliga spelglädjen finns.

Redaktör
Skrivet av Vioche:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Smoo87:

Okey, fick en känsla av att recensenten tyckte sp var 2/5 medans mp var 4/5, känns som det borde vara lite mer uppsplittat betygsystem som förr i tiden. Sätt gärna betyg på t.ex grafik, gameplay, story och mp i de fall mp finns

Vi har aldrig haft uppdelade betyg (åtminstone inte som standard), och vi kommer inte börja med det. Sånt passar bra när man gör mätningar eller tester, men sämre med spelrecensioner som ju mer bygger på tyckande.

Ta t.ex. grafik: Metal Gear Solid V ser fantastiskt ut på Xbox One utifrån konsolens resurser, och Forza 6 presterar grymt bra på samma konsol. Men jämfört med pc står de sig slätt. Ett betyg under de förutsättningarna kan hamna ungefär var som helst, och då tappar betyget lite av sin poäng.

absolut grafik kanske inte är relevant, men SP/MP är ju ganska relevant, vissa spelar inte MP och vissa spelar inte SP

nog för att man kanske nämner de båda i artikeln men kan andå vara bra att se "svart på vitt"

Det har du rätt i. Men samtidigt är vårt betygssystem inte byggt för det, och jag tror det blir förvirrande om vi börjar med underbetyg utan en tydlig plan för hur det ska funka. Så inga underbetyg, åtminstone inte nu.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Smoo87:

Okey, fick en känsla av att recensenten tyckte sp var 2/5 medans mp var 4/5, känns som det borde vara lite mer uppsplittat betygsystem som förr i tiden. Sätt gärna betyg på t.ex grafik, gameplay, story och mp i de fall mp finns

Vi har aldrig haft uppdelade betyg (åtminstone inte som standard), och vi kommer inte börja med det. Sånt passar bra när man gör mätningar eller tester, men sämre med spelrecensioner som ju mer bygger på tyckande.

Ta t.ex. grafik: Metal Gear Solid V ser fantastiskt ut på Xbox One utifrån konsolens resurser, och Forza 6 presterar grymt bra på samma konsol. Men jämfört med pc står de sig slätt. Ett betyg under de förutsättningarna kan hamna ungefär var som helst, och då tappar betyget lite av sin poäng.

Nu menar jag hur recensioner oftast var på 90 tal tidigt 00. Det som är bra med uppdelat är för att det är lättare att ge en bättre helhetsbild, jag t.ex bryr mig mest om hur gameplay är, med bra gameplay skiter jag i det mesta, recensioner nu för tiden kan ett spel verka hur värdelöst som helst men ha en gameplay som skulle rädda spelet för mig, medans någon annan kanske bara bryr sig om den grafiska biten. Genom att dela upp på detta sätt ger en lite enklare möjlighet att avgöra om spelet är för mig eller inte. Självklart respekterar jag ert val, men saknar dessa recensioner som var uppdelade för att recensera mer ingående

Medlem

Hm,

"samtidigt som AI-fiender lägger nästan i blöt med jämna mellanrum"

Skrivet av Chris079:

Tur i oturen har jag blivit avbokad från jobbet tisdag till fredag så de blir en långkörare genom kampanjen o sen mp så ögonen blöder

jag hade gärna blivit avbokad från mitt jobb. Glor bara in i väggen, eller byter websajter mellan aftonbladet, fz och sweclockers. Stendött, och får säkert inte gå hem.

Medlem

Man kan inte äga allt. Halo till Xbox var ett av det bästa jag spelat i FPS väg. Helt klart där uppe med golden eye och quake/doom i upplevelse.

Edit: det jag menar är att jag gärna skulle ha en xbox endast för Halo. Men det är svårt motiverat att skaffa en konsol för en serie !

Skribent
Skrivet av Zerox_no1:

Hm,

"samtidigt som AI-fiender lägger nästan i blöt med jämna mellanrum"

Är det konceptet eller min formulering som ger huvudbry?

Medlem

Visst är Halo starkt förknippat med Co-Op men samtidigt har jag lite svårt att svälja att många personer (menar inte specifikt här på FZ) väljer att lägga såpass tungt fokus på en aspekt som ett spel saknar vilket utvecklarna varit tydliga med från starten. Nu vet jag inte om det påverkar betyg överlag men det är lite tråkigt att överallt läsa om avsaknaden av split-screen under minuskolumnen på diverse spelsidor. Varför inte ta upp avsaknaden av turordningsbaserade strider, dynamisk story, dialogval eller möjligheter till romans mellan karaktärerna också? Jag har inte följt utvecklingen slaviskt direkt men även jag har nåtts av informationen att H5 inte är ett split-screen-spel sedan länge och det borde därför inte bedömas som ett avkapat sådant.

Medlem
Skrivet av herrkilman:
Skrivet av Zerox_no1:

Hm,

"samtidigt som AI-fiender lägger nästan i blöt med jämna mellanrum"

Är det konceptet eller min formulering som ger huvudbry?

Verkar vara t:et i näsan som förstör recensionens läsbarhet för Zerox.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av herrkilman:
Skrivet av Zerox_no1:

Hm,

"samtidigt som AI-fiender lägger nästan i blöt med jämna mellanrum"

Är det konceptet eller min formulering som ger huvudbry?

Verkar vara t:et i näsan som förstör recensionens läsbarhet för Zerox.

Hahaha lol, snacka om att ens hjärna ser rätt ord ibland trotts att fel ord står xD

Avstängd

Känns detta Halo likadant som dom tidigare spelen i serien? Tänker både sp och mp då.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Skribent
Skrivet av Ugly_Bob:

Visst är Halo starkt förknippat med Co-Op men samtidigt har jag lite svårt att svälja att många personer (menar inte specifikt här på FZ) väljer att lägga såpass tungt fokus på en aspekt som ett spel saknar vilket utvecklarna varit tydliga med från starten. Nu vet jag inte om det påverkar betyg överlag men det är lite tråkigt att överallt läsa om avsaknaden av split-screen under minuskolumnen på diverse spelsidor. Varför inte ta upp avsaknaden av turordningsbaserade strider, dynamisk story, dialogval eller möjligheter till romans mellan karaktärerna också? Jag har inte följt utvecklingen slaviskt direkt men även jag har nåtts av informationen att H5 inte är ett split-screen-spel sedan länge och det borde därför inte bedömas som ett avkapat sådant.

För att de sakerna du nämner aldrig varit en del av serien, medan split-screen alltid varit det. Ganska logiskt. Om det inte stör dig personligen så är det ju bara bra.

Skribent
Skrivet av Boomer:
Skrivet av herrkilman:
Skrivet av Zerox_no1:

Hm,

"samtidigt som AI-fiender lägger nästan i blöt med jämna mellanrum"

Är det konceptet eller min formulering som ger huvudbry?

Verkar vara t:et i näsan som förstör recensionens läsbarhet för Zerox.

Ha ha! Men åh! Såg det inte ens.

Medlem

Kanske bara är jag men denna recension var lagom tom. Skrev du denna på en kvart?

Medlem

Trevligt att få läsa recensionen nu precis när jag fått mitt exemplar i brevlådan, dock så tar ju installationen en bra stund ^^


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Tompa:

då tappar betyget lite av sin poäng.

Var inte det precis det han var ute efter?

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Trevligt att få läsa recensionen nu precis när jag fått mitt exemplar i brevlådan, dock så tar ju installationen en bra stund ^^

Har du fått ditt exemplar en dag tidigare? Nä nu jävlar springer jag ut till brevlådan Håll tummarn

EDIT: HÅ^LY SHIT! Skiten låg i lådan, jag tackar dig som fan för ditt inlägg. Annars hade Halo legat i lådan till imorn!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag har skummat igenom några recensioner och det verkar som att single player-kampanjen är det som splittrar recensenterna. Vissa kallar den banal och ojämn, andra kallar den grym.

Medlem

Jag är ett fan av Halo. Men om storyn är "meh" och allt fokus är på multiplayer och E-sport så avvaktar jag lite och köttar Star Wars Battlefront istället. Halo Wars 2 och något annat (Bioware??) får gärna komma snart med.

Medlem

Warzone är ju riktigt kul!

Medlem

efter att ha spelat igenom kampanjen på normal måste jag säga att,, nja spelet är inte snyggt, det är inte heller så slipat,, det känns ganska opolerat på dom första banorna,, fula texturer som får tankarna att vandra till typ halo 3 lr 4,..miljöerna i bakgrunderna känns och ser väldigt fattiga ut, det är som att 343 inte haft tid att slutföra spelet till 100% det blir dock bätrtre längre fram i spelet..men för ett spel som är tänkt att vara ett flaggskepp är 343`s prestation alldeles för dålig. tex en så enkel sak som ljuset från ficklampan(på shotgun)det ser ju hemskt ut,..att ens ha med ficklampan överhuvudtagewt.. hade vart bättre att ta bort den.. multiplayer är ju bra som alltid, synd bara att 343 verkar ha latat sig med spelet i övrigt.

Medlem

Kan tycka meningen "...letar efter Cortana" kan vara lite spoiler. Men sen vet jag förstås inte hur mycket de har avslöjat om de i sin marknadsföring.


signatur

Everybody needs help.

12
Skriv svar