Då släpps Batman: Arkham Knight till pc.. igen

Robot
Medlem
Då släpps Batman: Arkham Knight till pc.. igen

Hahaha, ja visst. Skulle inte tro att folk vill köpa den där sk*ten nu när grisen är ute ur säcken.

Medlem

Dom har släppt mer DLC till konsolerna. Vilket Skämt.

Medlem

Har de inte släppt det än? Vilken smörja.

Minns ni att det ursprungliga släppdatumet för alla versioner var den 14:e oktober 2014? Hela processen skriker dålig struktur, och jag hoppas att det blir en rejäl förlustaffär för Warner Bros. Så här behandlar man inte konsumenter, och särskilt inte trogna fans.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Hahaha, ja visst. Skulle inte tro att folk vill köpa den där sk*ten nu när grisen är ute ur säcken.

Varför inte? Var det inte grisen i säcken som var problemet? Dom kan ju lagt i en diamant i säcken, men men, vissa vill väl stirra sig blint vad som funnits i säcken och inte vad som ligger i nu

Medlem

Om det inte är typ 50% rea när spelet släpps så kmr jag ragea ganska hårt... På något sätt måste dom kompensera PC annars hoppas jag alla bojkottar spelet. Det är så efterblivet att jag blir bara arg.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Det här får de nog ta och sälja till väldigt lågt pris om de vill ha det sålt.

Medlem

Tänk om dom skulle lagt denna extra tid FRÅN BÖRJAN i stället.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Folk är så upprörda, var batman till och eran game of the year eller?

Medlem

Nej detta blir helt klart bojkott på alla spel från dem. hade inte ens tagit spelet mot pengar.

Medlem

Har kunnat spela PC utan problem sedan launch, fantastiskt bra spel.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Köpte en kod på nätet för nån vecka sen för 12 euro, har inte haft några problem alls. Inte en endaste krasch. Däremot är det ett av dom bästa spelen jag någonsin spelat.

Medlem

Hoppas det funkar nu, har inte skaffat spelet men jag varit stor fan av tidigare arkham spel som jag spelat på Xbox360 så detta vill man ju kunna spela också.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Samma problem med alla superhjälte-franchise, företagen kan inte hantera dem, skapar en massa skräp. Saknar fortfarande City of Heroes/Villains som - rätt hanterat - kunde varit än idag det bästa MMO:t på marknaden. Marvel och DC har ju helt misslyckats på spelmarknaden, särskilt MMO-delen. Batman är väl annars det närmaste något bra, förmodligen för att första kom innan hela superhjältehysterin i filmbranschen kom igång på allvar.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det här får de nog ta och sälja till väldigt lågt pris om de vill ha det sålt.

Lite rabatterat skulle vara i sin ordning, men är väl tveksamt.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Släpps typ samtidigt som Halo5, ja kör på Halo 5

Medlem
Skrivet av Mjau123:

Nej detta blir helt klart bojkott på alla spel från dem. hade inte ens tagit spelet mot pengar.

För att...? För att de valt att dra tillbaka ett spel de insåg vara fel utav dom att släppa från första början och därmed lärt sig en läxa(förhoppningsvis) att inte göra samma misstag nästa gång?

Grand Theft Auto V släpptes senare på PC också - mycket senare än förväntat enligt vissa och det bojkottas inte.

Ser inte varför du väljer att vara del av problemet - lika mycket som utvecklare själva. Utgivare väljer ju främst konsoler för denna anledningen om jag inte förstått det helt fel. Dag-1 siffrorna är det som talar högst och konsoler vinner på den fronten rätt rejält enligt deras statistik(om vi ska lita på den - jag har ingen sådan själv). Att de ens väljer att bry sig om PC kan man undra ibland för PC folket verkar vara en riktig gnällig minoritet (i form av pengar alltså, som utgivare kollar på).

Visst behöver man kanske inte gå ner på knä och prisa Gud för att de nu släpper spelet senare än förväntat - men det kanske hjälper framtida spel lite genom att visa uppskattning att de tog sig tiden till det(beroende på resultatet såklart).

Att bojkotta rakt av - jag ser faktiskt inte hur detta skulle hjälpa någon - spelare, utvecklare eller utgivare i detta fallet. Eller har jag fått det helt om bakfoten?

Medlem

Hej då läderlappen, låt inte dörren smälla till röva på vägen ut...

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Mjau123:

Nej detta blir helt klart bojkott på alla spel från dem. hade inte ens tagit spelet mot pengar.

För att...? För att de valt att dra tillbaka ett spel de insåg vara fel utav dom att släppa från första början och därmed lärt sig en läxa(förhoppningsvis) att inte göra samma misstag nästa gång?

Grand Theft Auto V släpptes senare på PC också - mycket senare än förväntat enligt vissa och det bojkottas inte.

Ser inte varför du väljer att vara del av problemet - lika mycket som utvecklare själva. Utgivare väljer ju främst konsoler för denna anledningen om jag inte förstått det helt fel. Dag-1 siffrorna är det som talar högst och konsoler vinner på den fronten rätt rejält enligt deras statistik(om vi ska lita på den - jag har ingen sådan själv). Att de ens väljer att bry sig om PC kan man undra ibland för PC folket verkar vara en riktig gnällig minoritet (i form av pengar alltså, som utgivare kollar på).

Visst behöver man kanske inte gå ner på knä och prisa Gud för att de nu släpper spelet senare än förväntat - men det kanske hjälper framtida spel lite genom att visa uppskattning att de tog sig tiden till det(beroende på resultatet såklart).

Att bojkotta rakt av - jag ser faktiskt inte hur detta skulle hjälpa någon - spelare, utvecklare eller utgivare i detta fallet. Eller har jag fått det helt om bakfoten?

För at dom först och främst släpper ett spel som inte är färdigt, för det andra så ger dom portnings jobbet till ett företag som inte har någon spesiell erfarenhet i området.

Sedan så har det kommit ut at de visste om problemen när spelet släpptes.

Jag är inte intresserad att hjälpa utvecklare eller utgivare av sådan kvalité.

Det hjälper mig som spelare att undvika företag som beter sig på detta viset, och det hjälper min plånbok från att slösa sitt innehåll.

Och om du anser att undvika en spelserie gör mig till någon sorts problem så får du gärna utveckla det.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Mjau123:

Nej detta blir helt klart bojkott på alla spel från dem. hade inte ens tagit spelet mot pengar.

För att...? För att de valt att dra tillbaka ett spel de insåg vara fel utav dom att släppa från första början och därmed lärt sig en läxa(förhoppningsvis) att inte göra samma misstag nästa gång?

Grand Theft Auto V släpptes senare på PC också - mycket senare än förväntat enligt vissa och det bojkottas inte.

Ser inte varför du väljer att vara del av problemet - lika mycket som utvecklare själva. Utgivare väljer ju främst konsoler för denna anledningen om jag inte förstått det helt fel. Dag-1 siffrorna är det som talar högst och konsoler vinner på den fronten rätt rejält enligt deras statistik(om vi ska lita på den - jag har ingen sådan själv). Att de ens väljer att bry sig om PC kan man undra ibland för PC folket verkar vara en riktig gnällig minoritet (i form av pengar alltså, som utgivare kollar på).

Visst behöver man kanske inte gå ner på knä och prisa Gud för att de nu släpper spelet senare än förväntat - men det kanske hjälper framtida spel lite genom att visa uppskattning att de tog sig tiden till det(beroende på resultatet såklart).

Att bojkotta rakt av - jag ser faktiskt inte hur detta skulle hjälpa någon - spelare, utvecklare eller utgivare i detta fallet. Eller har jag fått det helt om bakfoten?

LOL Uppskattning?

Nej, dom släppte ett spel som inte ens fungerade för dom såg den ekonomiska vinsten i det.

INTE för att dom "trodde" det fungerade 100%

Företag släpper inte trasiga produkter av misstag, är en ekonomisk kalkyl dom gör, och här hade dom gjort en kalkyl att det ändå skulle löna sig.

Medlem

får se om jag ska köpa det, har ju gillat dom tidigare batman spelen kom ju som en chock i somras att dom kunde släppa ett så pass ofärdigt spel.. blir att jag köper en kod från g2a tänker fan inte ge dom fullpris på 59euro aldrig i livet.

Medlem

Detta är ju en PR-smäll bortom dess like. Fortfarande förundrad över att WB lät det hända då Shadow of Mordor var en sån fin produkt från dag ett. Varför inte göra den typen av kvalité till en standard att gå efter?

Medlem

Äsch, klart jag kommer köpa det om det funkar bra (om något år när man får det för en hundring)

Medlem

Släpp ett trasigt spel = bojkott
Ta tillbaka spelet för att fixa det = bojkott.
Spelar tydligen ingen roll om man fixar problemet eller inte. Finns tydligen inte rum för misstag och när man väl fixar dom duger det inte.
För övrigt är det ett grymt roligt spel. Spelade det vid release o hade väldigt lite problem.

Medlem

Tog en stund och fixa.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem
Skrivet av Gullet:

Släpp ett trasigt spel = bojkott
Ta tillbaka spelet för att fixa det = bojkott.
Spelar tydligen ingen roll om man fixar problemet eller inte. Finns tydligen inte rum för misstag och när man väl fixar dom duger det inte.
För övrigt är det ett grymt roligt spel. Spelade det vid release o hade väldigt lite problem.

spelet skulle varit fixat innan det släpptes, bara dumheter och släppa ett spel man vet inte fungerar.

Testpilot

Fick tillbaka pengarna på mitt köp , nu blir det köp på rea.

Ser framemot ett REA-köp.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Blir säkert bra lagom till Steams julrea.

Medlem
Skrivet av Mjau123:
Skrivet av Gullet:

Släpp ett trasigt spel = bojkott
Ta tillbaka spelet för att fixa det = bojkott.
Spelar tydligen ingen roll om man fixar problemet eller inte. Finns tydligen inte rum för misstag och när man väl fixar dom duger det inte.
För övrigt är det ett grymt roligt spel. Spelade det vid release o hade väldigt lite problem.

spelet skulle varit fixat innan det släpptes, bara dumheter och släppa ett spel man vet inte fungerar.

Det jag menar, klart dom viste till 100% hur dåligt spelet fungerade. Dom hoppades på att nog många skulle ta den i "bakänden" och inte bry sig.

12
Skriv svar