Snabbrecension: Life is strange

Testpilot
Snabbrecension: Life is strange

Snabbrecension av #Life Is Strange

Som jag nämnt innan så spelar #Life is strange mycket på dina känslor av storyn och det är grymt stämningsfullt vid flera tillfällen.

Det är en ny variant av berättandet som man tycker mycket om i spelen av Telltale. Men Dontnod gör det på ett annorlunda sätt med varianten att kunna spola i tiden och det känns friare då miljöerna använder 3D motor även om de är små och rätt begränsade.
Speltekniskt är det inte speciellt advancerat och en del pussel kan vara rätt frustrerande men inget som förstör.

Det trista är att spelet tappar lite på att vara i episodform vilket jag märkte nu då jag körde de första delarna i ett svep med paus inför sista delen. Det förstörde faktiskt en del av det känslosamma då man lagt spelet bakom sig och sedan tog sista delen separat.

Turligt nog så har problemet löst sig nu då alla delar är släppta och kommande spelare får spela allt i ett svep.

Jag rekommenderar spelet starkt om man gillar lite kortare spel med stark story.

KIRI OUT

#blogg

Medlem

Tack för dina smårecensioner Hara* ... så sadistiskt av dem att göra det episodiskt (wink, sadistic, wink)


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Testpilot
Skrivet av anon_178365:

Stark kandidat till årets spel enligt mig, även fast slutet faller lite platt. Förstod direkt att det skulle bli svårt att få till ett bra slut när TIME TRAVEL är involverat, så hade ej speciellt höga förväntningar på slutet som tur var. Resan dit var dock underbar!

Inte årets spel men klart en av de bästa spelen gällande tung och gripande story.

Skrivet av Tobias Solem:

Tack för dina smårecensioner Hara* ... så sadistiskt av dem att göra det episodiskt (wink, sadistic, wink)

Trevligt att det uppskattas med snabba åsikter på spel.

Ja det är sadistiskt värre! Namnet lever vidare på min mediaserver hemma

KoP
Medlem
Skrivet av anon_178365:

Stark kandidat till årets spel enligt mig, även fast slutet faller lite platt. Förstod direkt att det skulle bli svårt att få till ett bra slut när TIME TRAVEL är involverat, så hade ej speciellt höga förväntningar på slutet som tur var. Resan dit var dock underbar!

Va? Slutet var ju svinbra. Knöt ihop det hela på helt rätt sätt beroende på om man nu gjorde det enda rätta valet.

1
Skriv svar