Warhammer: Vermintide får DLC – men inte mikrotransaktioner

Robot
Warhammer: Vermintide får DLC – men inte mikrotransaktioner
Medlem
Warhammer: Vermintide får DLC – men inte mikrotransaktioner

De erbjöd ju redan hattar som deluxe edition bonus... litet klent.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Hoppas det kommer gratisbanor, skulle lätt kunna spela det här spelet väldigt länge då


signatur

Game long and prosper

Medlem

Keep 'em coming! Älskar det här spelet

Medlem

Jo men visst, om det handlar om skins och typ genomtänkta nya klasser som betal dlc. Låter som dom kommer släppa gratis banor. Me like, here take my money

Medlem

Här finns senaste AMA:an från reddit, en hel del trevlig läsning.

https://www.reddit.com/r/Vermintide/comments/3pwtbv/summary_o...

Medlem

Riktigt bra spel, härligt känsla, behövs lite performance patcher dock

Medlem

lite random disconnects och oerhörda lagspikes lite då och då har jag fått erfara hittills.
Men själva spelet är kul som fan.

Medlem

Väldigt imponerad över hur väl spelet flyter och hur bra nätkoden känns. Warhammer-känslan är spot on. Dock är jag väldigt förvirrad över hur lootsystemet fungerar och vad som händer när man levlar upp.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Är det nån värld där hattar som DLC passar är det väl Warhammer? Kolla in gamla Nagash, Chaos Dwaeves och titta och empires med. Räknar man in en del hjälmar på Brettonia med... Ja ni fattar. Hattar och hjälmar är/var en grej

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Väldigt imponerad över hur väl spelet flyter och hur bra nätkoden känns. Warhammer-känslan är spot on. Dock är jag väldigt förvirrad över hur lootsystemet fungerar och vad som händer när man levlar upp.

Du får alltid ett item när du lvlar upp, över lvl 30 så börjar du få gröna items istället och så vidare, annars är det som Traxad sa, finns även trinkets som motverkar effekten på grimoires, globadiers och annat kul

Och vill man ha hattar så får man spela på en högre svårighetsgrad, dem brukar dyka upp rätt ofta på nightmare+

Medlem

När kommer spelet till xbone/ps4?

Medlem

Riktigt kul spel, och bra pris med!

Medlem
Skrivet av Traxad:
Skrivet av Eisenhart73:

Väldigt imponerad över hur väl spelet flyter och hur bra nätkoden känns. Warhammer-känslan är spot on. Dock är jag väldigt förvirrad över hur lootsystemet fungerar och vad som händer när man levlar upp.

Så som jag förstår det;
Loot får man automatiskt när du levlat vissa nivåer. Allt som oftast är det vapen utan speciella förmågor.
Vidare så blir du tilldelad ett visst antal så kallade loot-tärningar som rullas (homage till Warhammer-tabletop) efter varje bana du klarat av som i sin tur talar om vilket loot du får. Tex. 3 av 5 klarade tärningsrullningar motsvarar vapen nr 3 på listan till höger. Ju högre upp på listan du kommer, desto ovanligare och kraftfullare blir vapnen.
Dock är du alltid garanterad minst en lyckad rullning så man alltid får något vid slutet. Dock ej om alla i din grupp dör.

Vidare så kan man öka sina chanser att få bättre loot genom att antingen öppna kistor/döda en sk. loot-skaven (bär omkring på en stor säck och försöker sticka när ni ser honom) där man plockar på sig extra tärningar att använda i slutet av banan. *
Man kan även hitta på delvis gömda platser så kallade "tomes" som ytterligare lägger till tärningar att rulla i slutet".

Förutom "tomes" finns även "grimoires" (ännu större typ av läderböcker än tomes med ögonglober på, tänk Necronomicon) som garanterar en lyckad rullning i slutet av banan. Dessa behöver man i regel hitta om man vill få dom riktigt smaskiga vapnen. Dock så tas ca 25% av ditt liv bort då du bär på dom, och skulle du byta ut dom mot något annat så förstörs dom, något man kan göra med tomes utan problem.
Bär du tex. två grimoires så kommer du sakna ca 50% av ditt liv.

Extratärningarna, tomes och grimoires räknas ihop gemensamt för alla i gruppen efter varje bana, så kommunikation om vem som tar vad är viktigt.

Ursäkta wall of text och rätta mig gärna någon om jag har fel!

Stort tack till den förklaringen! Spelet är lite dålig på att tala om sådant.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Glore:
Skrivet av Eisenhart73:

Väldigt imponerad över hur väl spelet flyter och hur bra nätkoden känns. Warhammer-känslan är spot on. Dock är jag väldigt förvirrad över hur lootsystemet fungerar och vad som händer när man levlar upp.

Du får alltid ett item när du lvlar upp, över lvl 30 så börjar du få gröna items istället och så vidare, annars är det som Traxad sa, finns även trinkets som motverkar effekten på grimoires, globadiers och annat kul

Och vill man ha hattar så får man spela på en högre svårighetsgrad, dem brukar dyka upp rätt ofta på nightmare+

Och jag som tycker Normal är skitsvårt, ajaj.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

1
Skriv svar