Då släpps Xbox One-uppdateringen för alla

Robot
Då släpps Xbox One-uppdateringen för alla

Ogillar du Xbox One-gränssnittet? Lugn, det byts ut inom kort.


Medlem
Då släpps Xbox One-uppdateringen för alla

Nog dags att köpa sig en större hårddisk

Medlem

För mig som kör både Windows Phone och Windows-platta blir det här en perfekt lösning: enklare delning och sammanlänkning av hemmets alla mediaspelare bland annat; skärmdelning och casting till valfri display är ju rätt skönt det också. Jag har fullt förtroende för teamet bakom de här uppdateringarna och ser fram emot nästa år


signatur

War, War never changes...

Medlem

Låter underbart!!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Låter underbart!!

Det ÄR underbart, har kört test-versionen nu ett tag, till en början fanns problem som gjorde att Xboxen utan förvarning stängde ner sig, som sedan uppgraderades till slumpvis omstart.
Dock har det fixats i dom senaste uppdateringarna och nu smider det som bara den
Att dubbeltrycka på Live-knappen (eller vad man nu kallar den lysande knappen på handkontrollen) och direkt få fram en slideout med vän-lista/partychat etc utan fördröjning är så otroligt skönt.
Det gamla systemet var så otroligt segt att man får fnatt....


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Avstängd

Är system språket fortfarande låst till region?


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Är system språket fortfarande låst till region?

^ this?

Medlem

Köpte nyligen X1 med några spel till, har inte packat upp det pga ommöblering i hemmet. Så när jag väl kommer igång och lärt mig gränssnittet så måste jag lära mig om det igen


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Valet mellan Xbox ONE och PS4 var jättesvårt om villken konsol jag skulle köpa. skaffade PS4 då jag ville komma åt The Last Of Us och andra roliga exklusiva spel Men när man läser detta så blir man inte lite sugen heller på att skaffa sig en krysslåda. aja får väl se när de blir haha. har en hel del 360 spel som ligger här hemma.

Avstängd
Skrivet av RedZour:

Valet mellan Xbox ONE och PS4 var jättesvårt om villken konsol jag skulle köpa. skaffade PS4 då jag ville komma åt The Last Of Us och andra roliga exklusiva spel Men när man läser detta så blir man inte lite sugen heller på att skaffa sig en krysslåda. aja får väl se när de blir haha. har en hel del 360 spel som ligger här hemma.

Mitt tips till dig är att avvakta med att köpa en x1 tills ms slutar behandla tier 2 länderna som skit.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av ohem:

Köpte nyligen X1 med några spel till, har inte packat upp det pga ommöblering i hemmet. Så när jag väl kommer igång och lärt mig gränssnittet så måste jag lära mig om det igen

Not likely. Under förstaanvändnings-konfigurationsguiden kommer du tvingas uppdatera din maskin till senaste versionen, så du kommer aldrig se skymten av det gamla gränssnittet, såvida du inte hinner packa upp maskinen innan uppdateringen släpps.

Inaktiv
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av RedZour:

Valet mellan Xbox ONE och PS4 var jättesvårt om villken konsol jag skulle köpa. skaffade PS4 då jag ville komma åt The Last Of Us och andra roliga exklusiva spel Men när man läser detta så blir man inte lite sugen heller på att skaffa sig en krysslåda. aja får väl se när de blir haha. har en hel del 360 spel som ligger här hemma.

Mitt tips till dig är att avvakta med att köpa en x1 tills ms slutar behandla tier 2 länderna som skit.

På vilket sätt gör dom de?

Kan hålla med om att låsa språket till regionerna är idiotiskt men annars så handlar det mer om rättigheter och licenser när det kommer till appar och tjänster.

Förhoppningsvis så kommer även stöd för Windows 10 appar och spel till Xbox One som minskar tröskeln för att utveckla saker till den,

Avstängd
Skrivet av anon_646:
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av RedZour:

Valet mellan Xbox ONE och PS4 var jättesvårt om villken konsol jag skulle köpa. skaffade PS4 då jag ville komma åt The Last Of Us och andra roliga exklusiva spel Men när man läser detta så blir man inte lite sugen heller på att skaffa sig en krysslåda. aja får väl se när de blir haha. har en hel del 360 spel som ligger här hemma.

Mitt tips till dig är att avvakta med att köpa en x1 tills ms slutar behandla tier 2 länderna som skit.

På vilket sätt gör dom de?

Kan hålla med om att låsa språket till regionerna är idiotiskt men annars så handlar det mer om rättigheter och licenser när det kommer till appar och tjänster.

Förhoppningsvis så kommer även stöd för Windows 10 appar och spel till Xbox One som minskar tröskeln för att utveckla saker till den,

Exempel:
Varför kan jag till exempel inte använda kinect utan att byta region till ett engelska talande land? Varför inte tillåta röstkommandon på engelska oberoende av system språk? Varför kan jag inte ha svenska på konsolen när jag bor i Finland? Svenska är trots allt officiellt språk i Finland.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Avstängd
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Threezool:
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av RedZour:

Valet mellan Xbox ONE och PS4 var jättesvårt om villken konsol jag skulle köpa. skaffade PS4 då jag ville komma åt The Last Of Us och andra roliga exklusiva spel Men när man läser detta så blir man inte lite sugen heller på att skaffa sig en krysslåda. aja får väl se när de blir haha. har en hel del 360 spel som ligger här hemma.

Mitt tips till dig är att avvakta med att köpa en x1 tills ms slutar behandla tier 2 länderna som skit.

På vilket sätt gör dom de?

Kan hålla med om att låsa språket till regionerna är idiotiskt men annars så handlar det mer om rättigheter och licenser när det kommer till appar och tjänster.

Förhoppningsvis så kommer även stöd för Windows 10 appar och spel till Xbox One som minskar tröskeln för att utveckla saker till den,

Exempel:
Varför kan jag till exempel inte använda kinect utan att byta region till ett engelska talande land? Varför inte tillåta röstkommandon på engelska oberoende av system språk? Varför kan jag inte ha svenska på konsolen när jag bor i Finland? Svenska är trots allt officiellt språk i Finland.

För att inte nämna varför man inte kan visa all text på engelska när man bor i sverige.

Medlem

Har både X1 och Ps4. Har alltid varit en PC spelare, och ville få ut det mesta jag kunde...samt kunna ha lite för ungarna samt min vänkrets när de kommer över. Samt för spel podcasten jag är med i...

PS4an är bättre rent generellt; bättre spel, gränssnitt, snabbare åtkomst, bättre hantering av internet...

Men med uppdateringen till X1, så kan det mesta av detta ändras.
Det ska bli riktigt riktigt intressant å se vad vi får ut av detta.
Bakåtkompabliteten i sig är väldigt intressant...

Det ser ljusare ut för X1 ju mer tiden går


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

Xbox one var lite slö i starten, till och med något motorstopp när racet startade. Men nu ser det ut som den kommit igång riktigt ordentligt.

Gillar min xbox som tusan, men förstår ju när man läser i forum att ps4 är grymt mycket bättre på precis alla de sätt. Men ska bli spännande med den här uppdateringen.

Medlem

Knäcker PS4 mer och mer


signatur

AYY LMAO

Medlem

Känns fortfarande överflödigt om man har gamingen pc och inte bryr sig om halo "typ"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar