Windows 10 internet problem.

Medlem
Windows 10 internet problem.

Så tänkte höra lite snabbt här om det är fler än jag som har problem med att internet slocknar helt och sedan kommer tillbaka efter 5-10 sec sedan dom installerat windows 10.

SÅ jag har en ny install fräsh inte uppgraderad version av Windows 10 installerad, ett Asus n55u router och får ADSL från Bredbands bolaget, den senaste veckan som gått har jag suttit och lirar WoW och får helt random DCs så all internet uppkoppling stängs ner sedan tillbaka direkt och allt är som det ska igen, sen kan det gå en timme och ibland 10 min och DC igen, någon mer som har detta problem?

Tänkt ringa till Bredbands bolaget och höra med dom, dock så vet jag nästan säkerligen att dom kan inte göra något för jag använder inte deras skit router man får med, Nätet har funkat prima före också brukar aldrig vara problem, min fråga är väl om fler folk har detta och ifall någon tror det är ISP eller min dator som skapar problem. inge driftstörningar i mitt område heller enligt deras hemsida.

Medlem

Du har ingen Brandvägg, eller t.ex. Cisco VPN klient eller liknande installerat?

Vad har du för nätverkskort, har du kollat på tillverkarens hemsida om det finns nya drivrutiner? Det är ju inte alltid som Microsoft har den senaste drivrutinen på sina servrar, sedan har jag även läst om folk som löst sina problem genom att installera äldre drivrutiner.

Hade problem på jobbet och fick nedgradera till Windows 8 igen, dagen efter släppte de nya drivrutiner på sin hemsida... (BroadCom)

Om du har ett riktigt fancy moderkort med flera nätverksportar så brukar det vara två olika kontrollerchip, oftast chipset + ett extra chip från någon annan tillverkare, då kan det vara värt att testa den andra porten

Medlem
Skrivet av LentoMan:

Du har ingen Brandvägg, eller t.ex. Cisco VPN klient eller liknande installerat?

Vad har du för nätverkskort, har du kollat på tillverkarens hemsida om det finns nya drivrutiner? Det är ju inte alltid som Microsoft har den senaste drivrutinen på sina servrar, sedan har jag även läst om folk som löst sina problem genom att installera äldre drivrutiner.

Hade problem på jobbet och fick nedgradera till Windows 8 igen, dagen efter släppte de nya drivrutiner på sin hemsida... (BroadCom)

Om du har ett riktigt fancy moderkort med flera nätverksportar så brukar det vara två olika kontrollerchip, oftast chipset + ett extra chip från någon annan tillverkare, då kan det vara värt att testa den andra porten

tack för tipset hade faktist inte tänkt på detta, ska titta direkt.

Medlem
Skrivet av Natrium:
Skrivet av LentoMan:

Du har ingen Brandvägg, eller t.ex. Cisco VPN klient eller liknande installerat?

Vad har du för nätverkskort, har du kollat på tillverkarens hemsida om det finns nya drivrutiner? Det är ju inte alltid som Microsoft har den senaste drivrutinen på sina servrar, sedan har jag även läst om folk som löst sina problem genom att installera äldre drivrutiner.

Hade problem på jobbet och fick nedgradera till Windows 8 igen, dagen efter släppte de nya drivrutiner på sin hemsida... (BroadCom)

Om du har ett riktigt fancy moderkort med flera nätverksportar så brukar det vara två olika kontrollerchip, oftast chipset + ett extra chip från någon annan tillverkare, då kan det vara värt att testa den andra porten

tack för tipset hade faktist inte tänkt på detta, ska titta direkt.

Testa också att stänga av QoS och annat skit som MS tycker att du behöver.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

ja efter mycket om och men, så hitta jag felet och det var kabel problem ^^

Medlem

Haha, tack för återkopplingen. Du måste ha haft maximal otur om kabeln började strula samtidigt som du byte operativsystem,bytte du någon hårdvara innan du började uppgraderade eller något? xD

Medlem
Skrivet av LentoMan:

Haha, tack för återkopplingen. Du måste ha haft maximal otur om kabeln började strula samtidigt som du byte operativsystem,bytte du någon hårdvara innan du började uppgraderade eller något? xD

nä det var mer att jag satt med ett nytt fotstöd och det ryckte i kabeln på ett sätt så att den glappa till vid uttaget till nätverkskortet.

man
Medlem

Natrium,

Jag hade ett liknande problem med Windows 10! Det har visat sig att ett malware dns unlocker!

1
Skriv svar