Armored Warfare

Robot
Armored Warfare

En erfaren rollspelsstudio gör allt för att överleva, och en rysk investerare gör allt för att synas. Obsidian försvarar sig med ärlighet.

#obsidian-entertainment, #south-park-the-stick-of-truth, #fallout-new-vegas, #pillars-of-eternity, #armored-warfare, #world-of-tanks


Medlem
Armored Warfare

Det har väl gått okej för Obsidian ? Är det nödvändigt med denna "säkerhet"?

Medlem
Skrivet av Bahoven:

Det har väl gått okej för Obsidian ? Är det nödvändigt med denna "säkerhet"?

I jämförelse med jättarna?

Medlem

Hoppas att man kan köra Stridsvagn S i spelet.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Bahoven:

Det har väl gått okej för Obsidian ? Är det nödvändigt med denna "säkerhet"?

Spelbranchen är en mycket osäker branch. Utan en publisher som kastar projekt på dig så har du ingen direkt inkomst mellan spel släpp. Och för att gå med vins och kunna fortsätta göra spel så kräver det att de spel man släpper drar in tillräckligt för att finansiera sin egen utvecklingstid och ha tillräckligt mycket över för att kunna starta ett nytt projekt. Obsidian har flera gånger varit nära konkurs för projekt misslyckats eller tvingats läggas ned. Så en säker inkomst är inget som något spelföretag skulle kunna säga nej till.

Medlem
Skrivet av Bahoven:

Det har väl gått okej för Obsidian ? Är det nödvändigt med denna "säkerhet"?

Innan Pillars of eternity så låg dom nog riktigt risigt till.
Efter PoE så måste de vara i ett bättre läge.
AW började väl utvecklas mycket tidigare än PoE.

Medlem

pve delen tror jag är det smartaste av allt, har redan nu mått ett stort antal spelare i AW som kom dit enbart för pve, kommer själv från war thunder.


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Man köper ammunition för ingame pengar i WoT också... Guldammo med, det ändrades för flera år sedan.

Medlem
Skrivet av Bahoven:

Det har väl gått okej för Obsidian ? Är det nödvändigt med denna "säkerhet"?

Eftersom de varit nära att lägga ner studion ett par gånger de närmsta 6-8 åren, så vet jag inte direkt om det skulle kallas stabilt. Vet inte om du själv jobbar på ett företag där man hotas av nedläggning på årsbasis?

Medlem

gör en kickstarter för PoE 2 istället.

Medlem

Spelat WoT sedans lääääänge tillbaka. Tröttnade på det, speciellt efter månadslånga kampanjer och på tok för mycket premiumammo och omgjorda kartor. Det krävs mindre skicklighet numera för att göra den stora massan nöjd. Fick hört talas om AW, prövade AW. Nu spelar jag WoT igen istället.


signatur

"You look like you need a monkey."

Medlem
Skrivet av MacNille:

Hoppas att man kan köra Stridsvagn S i spelet.

Nope. Men det ska komma en dealer som har svenska tanks har jag för mig att de har sagts. Så det är bara att hålla tummarna.

Medlem

Fast Armored Warfare är bättre än WoT med flera mil för att WoT har bara astråkiga bajstanks från WW2. Finns inget tråkigare än WW2.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Snacka om att varningsflaggen haglar om det här spelet.

Medlem

Det jag gillar mest med spelet än så länge är att man kan se tanks köra omkring långt borta. Även om de inte är inom en allierads "spotting range". Det kan vara svårt att se då de inte har den röda texten eller konturen innan de är upptäckta ordentligt. Man märker det enklast på en vinterkarta.
Fast det kanske är en bugg, vad vet jag.

Medlem

Testade detta för inte så väldigt länge sen i en beta, men jag blev inte det minsta imponerad tbh. Rent spelmekaniskt kändes det fruktansvärt "arcade". Ingen känsla alls när man körde runt, kändes mest som man seglade runt på marken och skjöt på fiender som hade en röd kontur runt sig.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Fast Armored Warfare är bättre än WoT med flera mil för att WoT har bara astråkiga bajstanks från WW2. Finns inget tråkigare än WW2.

Du har uppenbarligen aldrig tittat på en Balett, eller varit på Operan.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av PcKaffe:

Fast Armored Warfare är bättre än WoT med flera mil för att WoT har bara astråkiga bajstanks från WW2. Finns inget tråkigare än WW2.

Du har uppenbarligen aldrig tittat på en Balett, eller varit på Operan.

Inte balett, men jag såg en jävla bra opera för ett par år sedan. Väldigt underskattat.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av PcKaffe:

Fast Armored Warfare är bättre än WoT med flera mil för att WoT har bara astråkiga bajstanks från WW2. Finns inget tråkigare än WW2.

Du har uppenbarligen aldrig tittat på en Balett, eller varit på Operan.

Dans, konst, musik osv är tidlös. Teknik handlar om utveckling. Förstår inte ditt resonemang alls.

Medlem

Många av er förstår så litet, kan det vara att ni lever i ego tonårs livet? Jag är glad att få se obsidian på bena och om aw slå in pengar så varför inte. F2P W2P är hitt på marknaden. Hur mycket man gillar eller ej så genererar det massivt. Jag har fullt förståelse å fullt respekt. Smart drag, inför framtiden. Eller ska det kasta sig under EA å bli försröd? Nä jag kommer nog supporta denna idé så är det. Ni som inte fattar något å gnäller, så kommer det sluta med att det är ni som installerar spelet och betala rätt bra högt för att få skins å tanks 100% säker


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Om det ger dem möjlighet att ha pengar att utveckla andra spel är jag all for it!

Medlem

"suck..." Stridsvagnar, pansarbandvagnar, infanterikanonvagnar, pansarvärnskanonvagnar, stormkanoner, pansarskyttefordon...

Varför i hela friden använda sig av det enda felaktiga... pansarvagn... Snälla, skribenter och journalistkår, om ni nu måste skriva om bepansrade fordon, lär er något litet, enkelt, för en gångs skull...


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

1
Skriv svar