Dragon's Lair kan med din hjälp bli film

Robot
Dragon's Lair kan med din hjälp bli film
MEG
Medlem
Dragon's Lair kan med din hjälp bli film

Oj läste jag rätt 550 000 dollar för att göra 10min "snutt". Låter kontstigt....


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Varför inte bara släppa spelet igen fast utan QTE's så är det klart.

Medlem

Varför ska ett puckat spel ha en film?

Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Varför inte bara släppa spelet igen fast utan QTE's så är det klart.

Det finns på Steam. Har för mig att de lagt in så att man kan se alla scenerna som bonus utan att behöva spela.

Medlem

Det spelades på C64 och Amiga ett bra tag innan det kom till NES.
Apropå film så älskade jag 'Mrs. Brisby and the rats of Nimh', tack för att ni påminde mig om det mästerverket!

Medlem

Ogillade arkadspelet. HATADE NES-spelet o C64 spelet. Nu vill nån pappskalle göra en film av det? Underbart! Var skriver jag på?

Medlem

Sweet memories!

Ingen aning om hur mycket jag spelade bort på Dragon's Lair i arkadhallen på Gröna Lund men det var nog en hyfsad hög.

Medlem

Usch vad det kliar i kroppen när kickstarter används till sånt här skit. (skit i det här fallet = professionella animatörer som vill ha betalt för att göra sin sales pitch till en sjukt stor studio)

Varför kan dom inte göra pitchen själva? Dom vill så klart ha lön från fans under tiden....
Varför kan dom inte crowdfund:a en hel film utan inblanding av de stora studiorna? Dom är mer intresserade av att tjäna pengar än av sitt "hjärtebarn" Dragon's Lair.
För en seriös anima behöver verkligen inte kosta 70 milj dollar, långt ifrån.....då utgår man från en hel budget från de stora inkl all marknadsföring, onödigt stora team etc.
Dom skriver att man förlorar artistisk frihet när man behöver funding från de stora...men det är ju precis vad de kommer att behöva för att göra mer än 10 minuter. Så det här är bara att betala för deras pitch....fan!

Jag inser ju såklart att folk får lägga pengar på vad dom vill...men jag skulle personligen inte ge pengar i förväg till att betala en pitch för två personer som redan sitter på eget kapital.

Men visst, en Dragon's Lair film skulle jag se utan tvekan. Jag ser dock tyvärr hur crowdfunding är på ett sluttande plan utför. (Shenmue nån...)

FM-guru
F.d. Sisyr

Det görs vettiga animerade rullar i parti och minut vars kostnader får dessa att verka precis så astronomiska som det är. Endast i Hollywood är dessa siffror annat än bisarra.

Medlem

Fler än jag som läste Gary Oldman i stället för Gary Goldman?
Ingen bra start om någon med det efternamnet startat en kickstarter och dessutom för Dragons Lair...
Spelade NES versionen (som är väl top 10 av dom värsta spelen till NES). Får rysningar och damp fortfarande när jag tänker på hur dåligt och svårt spelet var.


signatur

How can we win when fools can be kings?

1
Skriv svar