Slafsig film från nyversionen av retroklassikern Shadow of the Beast

Robot
Slafsig film från nyversionen av retroklassikern Shadow of the Beast
Medlem
Slafsig film från nyversionen av retroklassikern Shadow of the Beast

Vet inte vad jag ska säga...älskar Shadow Of The Beast spelen...men detta...snyggt - men är det SoTB?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Spelet var inte ens kul på Amiga.

Medlem

Hmm, spelade man inte varulv i originalet? Det här kändes lite väl sci-fi....men jag kanske minns fel

Medlem

Slafsigt men mättande!

KoP
Medlem

Kul. Har spelat igenom samtliga 3 delar för evigheter sen. Minns att pusslena i 2:an var jobbiga. Tror iofs inte rebooten kommer göra en speciella nostalgisk såvida musiken inte är gjord av David Whittaker.

Medlem
Skrivet av Takachimaya:

Spelet var inte ens kul på Amiga.

Äru full elle?

Nä, jag kan hålla med om att det är spel som är svåra att älska.

Medlem

Den viktigaste frågan är om man kan köpa en utgåva med T-shirt eller inte?

Medlem
Skrivet av waeress:

Hmm, spelade man inte varulv i originalet? Det här kändes lite väl sci-fi....men jag kanske minns fel

Nej, det här är ganska troget originalet faktiskt

Medlem
Skrivet av Ankh:

Vet inte vad jag ska säga...älskar Shadow Of The Beast spelen...men detta...snyggt - men är det SoTB?

Minns att Shadow of The Beast blev känt för sin relativt fantastiska grafik, musik och art design, inte gameplay (Som sög). Andra spelet i serien var dock desto bättre på det planet.

Medlem

Var är musiken? Hur lyckas man inte återkoppla till det alla nog har starkast minnen av när man gör en reboot?

Det som karakteriserade Psygnosis spel på den tiden var nästan uteslutande estetiken och musiken, knappast spelkänslan.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Hoppas bara spelmekaniken blir mer Platinum än Arkham

Medlem

Musiken ägde och stämningen i grafiken. Blir nog svårt för tillverkarna att leva upp till förväntningarna.

Medlem

Minns mer Shadow of The Beast för grafiken och musiken än för gameplay. Men helvetes vilken bra grafik och musik det var. Jag spelade igenom det bara för det. Faktiskt.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Minns mer Shadow of The Beast för grafiken och musiken än för gameplay. Men helvetes vilken bra grafik och musik det var. Jag spelade igenom det bara för det. Faktiskt.

Jag tror det var så för de flesta.

Grafiken tillsammans med musiken skapade en fantastisk stämning som var bra på att dölja att själva spelet inte var speciellt bra. Som en upplevelse var det dock underhållande.

Medlem
Skrivet av waeress:

Hmm, spelade man inte varulv i originalet? Det här kändes lite väl sci-fi....men jag kanske minns fel

Du tänker inte på Altered Beast till Sega?

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:
Skrivet av waeress:

Hmm, spelade man inte varulv i originalet? Det här kändes lite väl sci-fi....men jag kanske minns fel

Du tänker inte på Altered Beast till Sega?

Haha, ja det var precis det jag gjorde. Minnet svek mig totalt! Tack

Medlem

Alla här som skriver att dom klarat Orginalet har pinocchionäsor, för det spelet var totalt omöjligt. Grumble, grumble


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

KoP
Medlem

Var det föressten någon som noterade homagen till originalet då kameran sveper ner och då huvudkaraktären kommer i bild? Bakgrunden och dess färgsättning!

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Alla här som skriver att dom klarat Orginalet har pinocchionäsor, för det spelet var totalt omöjligt. Grumble, grumble

Trean klarade jag inte, men ettan och tvåan.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av jonis:

Var är musiken? Hur lyckas man inte återkoppla till det alla nog har starkast minnen av när man gör en reboot?

Det som karakteriserade Psygnosis spel på den tiden var nästan uteslutande estetiken och musiken, knappast spelkänslan.

Nja, spelkänslan i Barbarian (Psygnosis utgåvan) samt dess sci-fi motsvarighet Obliterator var ganska nice tyckte jag. Mycket tack vare musiken, men men, good times.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar