En ohelig allians - AMD och Nvidia samarbetar i samma dator

Robot
En ohelig allians - AMD och Nvidia samarbetar i samma dator

Blir det DirectX 12 som begraver stridsyxan mellan de två fienderna?

#ashes-of-the-singularity


Medlem
En ohelig allians - AMD och Nvidia samarbetar i samma dator

Hmm betyder det att jag kan stoppa in min 560ti tillsammans med min 970 redan nu? Förstod att ett dx12 spel krävs för att ha nån nytta av det men tekniskt sett så kan jag använda båda?

Medlem
Skrivet av MasterKJK:

Hmm betyder det att jag kan stoppa in min 560ti tillsammans med min 970 redan nu? Förstod att ett dx12 spel krävs för att ha nån nytta av det men tekniskt sett så kan jag använda båda?

Korten i sig måste också ha DX12 stöd.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MasterKJK:

Hmm betyder det att jag kan stoppa in min 560ti tillsammans med min 970 redan nu? Förstod att ett dx12 spel krävs för att ha nån nytta av det men tekniskt sett så kan jag använda båda?

Spelet måste stödja tekniken. I testet användes en specialversion av Ashes som stödde just multi gpu.


signatur
Medlem

Var ser man prestandan av två kort av samma modell?

Allt jag ser är Fury X + Fury och 980Ti + Titan X. Två 980Ti skulle sannolikt fortfarande vinna över Fury X + 980Ti.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

MrX
Medlem

Hur nice kommer det att vara i framtiden när man väljer sitt nästa grafikkort och inte bry sig om det är grönt eller rött, man bara köper det bästa just då eller most bang for the buck och så har man även sitt gamla kvar i burken för att ge ett par extra fps.

Medlem
Skrivet av MrX:

Hur nice kommer det att vara i framtiden när man väljer sitt nästa grafikkort och inte bry sig om det är grönt eller rött, man bara köper det bästa just då eller most bang for the buck och så har man även sitt gamla kvar i burken för att ge ett par extra fps.

Om det blir så är det riktigt bra.
Jag har aldrig tyckt att CF och SLI konfigurationer inte varit ekonomiskt försvarbara om man köper nytt.
Lite vinning till förhållande till pris.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Seriöst, det här verkar ju faktiskt riktigt grymt för framtiden. Låter som väldigt fina möjligheter för konsumenten.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Danternas:

Var ser man prestandan av två kort av samma modell?

Allt jag ser är Fury X + Fury och 980Ti + Titan X. Två 980Ti skulle sannolikt fortfarande vinna över Fury X + 980Ti.

Gå in på deras artikel - fanns en sådan stapel vill jag minnas.


signatur
Avstängd

Parar man ihop så blir det kanske en FreeG-Sync?

Inaktiv

Så jävla typiskt Microsoft att syssla med sån här skit.

Medlem

Än en gång gör Microsoft sig oumbärliga för den inbitne gamern. Trodde faktiskt att Microsoft skulle få problem då vulcan lanseras då deras monopol-läge på direct x ägt flertalet gamers OS då man helt enkelt inte kan använda nåt annat OS pga spelen kräver Direct x. Med detta tillägg kommer säkert många bli kvar i windowsmiljö ett tag till.

Visst, man kan köra specialprogram till linux osv, men de flesta spelarna orkar inte hålla å mecka utan vill bara spela på ett lätt sätt.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av SebastianV:

Parar man ihop så blir det kanske en FreeG-Sync?

Eller GFree, som i Gordon Freeman.

Half-Life 3 confirmed med andra ord.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Danternas:

Var ser man prestandan av två kort av samma modell?

Allt jag ser är Fury X + Fury och 980Ti + Titan X. Två 980Ti skulle sannolikt fortfarande vinna över Fury X + 980Ti.

Gå in på deras artikel - fanns en sådan stapel vill jag minnas.

De jämförde inte Crossfire/SLI med två av samma kort så som jag förstod det men diskuterar att CF/SLI är bättre då man kommer upp i en ökning på runt 80% jämfört med bara ett kort:

Skrivet av AnandTech:

Looking at performance from the perspective of overall performance gains, the extra performance we see here isn’t going to be chart-topping – an optimized SLI/CF setup can get better than 80% gains – but overall the data here confirms our earlier raw results: we’re actually seeing a significant uptick in performance with the mixed GPU setups. R9 Fury X + GTX 980 Ti is some 75% faster than a single R9 Fury X while GTX 980 Ti + R9 Fury X is 64% faster than a single GTX 980 Ti.

Medlem
Skrivet av Gogge:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Danternas:

Var ser man prestandan av två kort av samma modell?

Allt jag ser är Fury X + Fury och 980Ti + Titan X. Två 980Ti skulle sannolikt fortfarande vinna över Fury X + 980Ti.

Gå in på deras artikel - fanns en sådan stapel vill jag minnas.

De jämförde inte Crossfire/SLI med två av samma kort så som jag förstod det men diskuterar att CF/SLI är bättre då man kommer upp i en ökning på runt 80% jämfört med bara ett kort:

Skrivet av AnandTech:

Looking at performance from the perspective of overall performance gains, the extra performance we see here isn’t going to be chart-topping – an optimized SLI/CF setup can get better than 80% gains – but overall the data here confirms our earlier raw results: we’re actually seeing a significant uptick in performance with the mixed GPU setups. R9 Fury X + GTX 980 Ti is some 75% faster than a single R9 Fury X while GTX 980 Ti + R9 Fury X is 64% faster than a single GTX 980 Ti.

Vilket är lite underligt. Det är svårt att säga att Fury X + 980Ti är bra eller dåligt om man inte vet hur bra 2x Fury X eller 2x 980Ti presterar under samma förutsättningar. :/


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

1
Skriv svar