Pc-versionen av Batman: Arkham Knight är fortfarande inte perfekt – kunder kompenseras med gratis spel

Robot
Medlem
Pc-versionen av Batman: Arkham Knight är fortfarande inte perfekt – kunder kompenseras med gratis spel

när förlag börjat ge folk spel gratis istället för att använda kapitalet för att fixa något så vet man hur långt ner i skiten de sitter

Medlem
Skrivet av employed:

när förlag börjat ge folk spel gratis istället för att använda kapitalet för att fixa något så vet man hur långt ner i skiten de sitter

hoppas alla som köpt detta kan lämna tillbaka...

Medlem

HAHA så jävla sjukt hur man kan sätta sig i den här soppan, efter alla miljoner fans en gång älskade deras spel.

Medlem

För mig personligen är det fullt rimligt då jag klarat mig genom både story och new game+ utan större problem. Har funderat på blackgate innan så det är bara att tacka och ta emot. Lär väl inte räcka för de som haft de värsta problemen dock

Medlem

Fick witcher 3 och buttman i voucher när jag köpte nytt GPU, vet någon om även vi får tillgång till föregående spel?

Medlem

Det är ju självklart tråkigt att man har råkat ut för det här, men samtidigt så har jag annat att sysselsätta mig med så för min del är det hela världen.
Dock så äger jag redan alla andra spel förutom Blackgate så det är inte mycket till tröst för min del

Medlem

På min burk rullade spelet på utan problem men jag förstår frustrationen för de som haft problem. Tror detta får bli läropengar för de större utgivarna att de måste ta sin tid med beta testning och dylikt.

Medlem

Tycker det är rätt bra att företaget kompenserar för dåligt spel.

k3m
Medlem
Skrivet av Salami:

HAHA så jävla sjukt hur man kan sätta sig i den här soppan, efter alla miljoner fans en gång älskade deras spel.

Mhm! men så tror jag inte de tappat allt för många av deras fans. för fans är bland annat fans för att de köper sin grej trots eventuella strul, samtidigt som de höjer det till skyarna. fast jag undrar starkt vad felet med dagens buggiga spel är? jag gissar på directX och för många spelmotorer.

Medlem

Vad bra att de bjussar på kompensation. På ett sätt tar de ansvar iaf. Minns jag köpte ett hyllat spel till C64an som hette Myth. Det finns en bugg i det så att det inte ens går att klara om man dör av den gröna draken. Inte visste jag att det var en bugg och säkert inga många andra heller. Någon kompensation var ju inget tal om, men det var ju så lätt att komma undan som spelföretag förr när det bara fanns tidningar.

Medlem

Hade kanske varit bättre ifall dom försenade spelet redan från början för att kunna fixa till dom större problemen som faktiskt orsakar så spelen oftast blir icke spelbara, små buggar brukar man ju kunna se förbi men av vad man läst av folk som upplevt arkham knight så har ju jäkligt många haft enorma problem att spela detta.

Medlem
Skrivet av Hannu:

Fick witcher 3 och buttman i voucher när jag köpte nytt GPU, vet någon om även vi får tillgång till föregående spel?

Står i inlägget att alla som äger det eller har köpt det innan 16 november får ersättningen. Frågan är om man får gifts som man kan skicka vidare då jag redan äger de andra arkham spelen.

Medlem

Men GAAAH! Jag har ju redan köpt alla andra Batman-spel, kunde jag inte fått prova något DLC gratis istället?

Aja, nu kanske jag äntligen kan få spela det iaf =/

Medlem
Skrivet av Manna:
Skrivet av Hannu:

Fick witcher 3 och buttman i voucher när jag köpte nytt GPU, vet någon om även vi får tillgång till föregående spel?

Står i inlägget att alla som äger det eller har köpt det innan 16 november får ersättningen. Frågan är om man får gifts som man kan skicka vidare då jag redan äger de andra arkham spelen.

Tänkte precis säga det. Kan inte vara många som inte redan äger de där spelen.

Medlem

Grafiken är fortfarande fulare än på Ps4, testade nyss med allt på höga med gtx 780 och man såg inte ens att batbilen blev blöt när det regnade, alltså man såg inte dropparna alls.

Medlem

Vadå kan jag köpa det idag och få alla batmanspel? eller är det 17 november 2014?

Sedan undrar jag vad som är problemet i dagsläget med det senaste batman?
Handlar det om dålig fps eller massa buggar och glitchar?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Vadå kan jag köpa det idag och få alla batmanspel? eller är det 17 november 2014?

Sedan undrar jag vad som är problemet i dagsläget med det senaste batman?
Handlar det om dålig fps eller massa buggar och glitchar?

"The Batman: Arkham library of games will be given to everyone who has already purchased or will purchase Batman: Arkham Knight for PC prior to 11:59 pm PDT, November 16, 2015."

Medlem

De som är fans av spelserien och således redan äger spelen då? Är de körda? Varför inget säsongspass?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Kimpur:

Vadå kan jag köpa det idag och få alla batmanspel? eller är det 17 november 2014?

Sedan undrar jag vad som är problemet i dagsläget med det senaste batman?
Handlar det om dålig fps eller massa buggar och glitchar?

"The Batman: Arkham library of games will be given to everyone who has already purchased or will purchase Batman: Arkham Knight for PC prior to 11:59 pm PDT, November 16, 2015."

Det var ju generöst att få 5 batmanspel till priset av 1. Kanske man ska slå till


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Kimpur:

Vadå kan jag köpa det idag och få alla batmanspel? eller är det 17 november 2014?

Sedan undrar jag vad som är problemet i dagsläget med det senaste batman?
Handlar det om dålig fps eller massa buggar och glitchar?

"The Batman: Arkham library of games will be given to everyone who has already purchased or will purchase Batman: Arkham Knight for PC prior to 11:59 pm PDT, November 16, 2015."

Så man kan köpa Knight och få resten, sen lämna tillbaka Knight och behålla resten?

Medlem

Jag har inte haft några problem på PC från dag ett. Har alltid flytit på bra och jag tycker spelet är fantastiskt bra.

Inga gratisspel till mig i alla fall, har alla redan


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Får man spelen även om man fick spelet via grafikkorts kod?

Medlem
Skrivet av moonstalker:

Tycker det är rätt bra att företaget kompenserar för dåligt spel.

Men antagligen äger väl många utav de som köpt Knight, redan de flesta av de andra spelen i serien? Och har de inte det, har de väl köpt Knight, för att de vill spela Knight och inte de gamla spelen?
Jag personligen bryr mig inte då jag inte spelat något av dem alls.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

De som är fans av spelserien och således redan äger spelen då? Är de körda? Varför inget säsongspass?

Hur rättvist skulle det vara gentemot alla de som redan köpt spelets season pass? Jag har redan köpt det till exempel, och jag äger även alla tidigare spel i serien, så det här känns mer som en pungspark än någon form av kompensation.

Det absolut värsta är att alla de som köper spelet nu också får "kompensation", så det är ingenting mer än ett billigt PR-trick för att få folk att köpa skiten på nytt.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av obbe:

Får man spelen även om man fick spelet via grafikkorts kod?

Det ska stämma. Min bror fick Batman Arham Asylum och Batman Arkham City. Han fick en kod av Nvidia när han köpte sitt grafikkort.

Medlem
Skrivet av Freffo:
Skrivet av obbe:

Får man spelen även om man fick spelet via grafikkorts kod?

Det ska stämma. Min bror fick Batman Arham Asylum och Batman Arkham City. Han fick en kod av Nvidia när han köpte sitt grafikkort.

Härligt då har man ännu mer spel i December i sin backlog då, börjar bli lite väl lång...

Medlem

Nä ingen bra kompensation för de spelen har man ju redan!

Medlem
Skrivet av obbe:
Skrivet av Freffo:
Skrivet av obbe:

Får man spelen även om man fick spelet via grafikkorts kod?

Det ska stämma. Min bror fick Batman Arham Asylum och Batman Arkham City. Han fick en kod av Nvidia när han köpte sitt grafikkort.

Härligt då har man ännu mer spel i December i sin backlog då, börjar bli lite väl lång...

Sitter då och då och kollar igenom mitt steam biblioteket och frågar mig själv när spelen ska blir avklarade.

Avstängd

Alltså, efter att ha läst via Steams bedömningar.

Det här verkar gälla från super-duper-spelburk till spelburk. Så otur till tur för den ene till den andre. Oftast folk med svaga riggar kommer ju de här problemen makea sense ju!

12
Skriv svar