Omröstning - Kora tidernas bästa actionspel!

Robot
Omröstning - Kora tidernas bästa actionspel!

Efter den stora helgdiskussionen får demokratin avgöra vilket spel som är deras bästa actionspel.

#wolfenstein-the-new-order


Flakmonkey
Omröstning - Kora tidernas bästa actionspel!

Woho! UT2004 leder med 2 röster och 20%. Enda gången den här omröstningen kommer vara korrekt

Medlem

Sjukt svårt att bara välja ett spel!

Medlem

UT eller MOHAA.

Medlem

Sjukt svårt att välja 1 spela bara HL1, Wolf3d, Vietcong och Day Of Defeat är nog dom spelen som påverkat mig mest.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Call of Duty 2 var ett av de första fpsen jag satte tänderna i och jag minns det som igår. Får min röst.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Sjukt svårt att bara välja ett spel!

Haha, ja det var som att kasta pil med ögonbindel.

Medlem

Fick stå mellan #UT och #BF1942 då varken #Max Payne eller #Ghost Recon fanns med, blev #BF1942 till slut. Tror nog det är den jag spelat mest i kombination med spelglädjen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hur kan Max Payne inte finnas med på den här listan?

Medlem

La min röst på Något annat dvs Max Payne. Har inte spelet många av spelen på listan men minns att jag gillade Return to Castle Wolfenstein väldigt mycket.

Medlem

Jag förstår ingenting, Super Smash TV är av någon anledning inte med på listan!

Medlem

Men jag som tyckte att slutsatsen av helgdiskussionen va att det inte gick att endast välja ett spel. Alla föreslog ju flera.

Medlem

Doom, utan tvekan. Om man var med när det begav sig så är det självklart eftersom spelet var (och fortfarande är) i en klass för sig. Designen som id skapade var så revolutionerande och ALLA fps-spel efter Doom bygger på de ideer som de lyckades implementera. Wolfenstein i all ära, men det var en helt annan upplevelse även om jag investerade oförsvarbart många timmar i det också. Som sagt, man måste nog varit med för att förstå vilket avtryck som skapades av spelet.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Det är en väldigt svår fråga!
Jag valde Battlefield 2.
Ser man bara på BF2 så är det med all rätt ett riktigt bra spel men det är tack vare dess moddar varav vissa är så pass bra att de lätt skulle platsa i omröstningen som gör att spelet får min röst. Battlefield 2 är ett ruskigt bra spel och lägger man till Project Reality samt Forgotten Hope 2 så har man nog tidernas bästa actionspel.

Medlem

System Shock 2. Hands down.

Medlem

Mycket svårt men ser man till vad som påverkat ens spelande mest så är det utan tvekan Quake.

Medlem

Ich, var svårare att välja än jag trodde. Fanns några fniss moments när man såg alternativen, i dom fallen man förstod att folk vart ironiska ;-). Men men, vart Borderlands 2, loot, claptrap och Krieg. Lovley

Flakmonkey
Skrivet av azynkron:

Doom, utan tvekan. Om man var med när det begav sig så är det självklart eftersom spelet var (och fortfarande är) i en klass för sig. Designen som id skapade var så revolutionerande och ALLA fps-spel efter Doom bygger på de ideer som de lyckades implementera. Wolfenstein i all ära, men det var en helt annan upplevelse även om jag investerade oförsvarbart många timmar i det också. Som sagt, man måste nog varit med för att förstå vilket avtryck som skapades av spelet.

Doom hade nog vunnit rätt överlägset om frågan var vilket spel som revolutionerade genren mest eller vilket spel som var bäst på tiden det begav sig. Doom hade ju ingen konkurrens (i princip) så hade något annat spel vunnit hade det varit väldigt konstigt. Nu var ju dock frågan vilket spel som är bäst, inte vilket som var och då tycker iaf jag att Doom har svårt att konkurrera. Speciellt om man bortser från nostalgifaktorn.

Medlem

Cs 1.6? Kom igen. Räknas det ens som ett ensamstående spel? Det är en mod...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag gillar Call of Duty 2. Ett av de få FPS spelen som fått mig att spela kampanjen flera gånger

Geeks Gaming

Meh bara 4 röster på System Shock 2

Medlem

haha, Turok!! skulle aldrig rösta på det men shiiiiit vilken flashback ... hade en tysk version av tvåan på 64, kommer aldrig glömma repliken från den där bruden som hjälper en... "tek-bogen" ...


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Blev Left 4 Dead 2. Odödligt roligt multiplayerspel med vänner, paniken när man blir jagad av en Tank och när man är några få meter från att klara av banan så där man.

Medlem

En omöjlig lista. Hur mäter man L4D2 mot BF1942? Helt olika spelstilar med helt olika mål.

Pratar vi singleplayerkampanj lär jag rösta på ett sätt. Multiplayer lär bli ett annat? Coop en helt annan röst.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Goldeneye N64 av den simpla anledningen att det är det spelet på den listan jag haft mest kul med.

Medlem

Jag tänker det som varit närmast hjärtat. Och då är det mellan bf2 eller cod 4. Sjukt svårt.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

System Shock 2, även om det inte är ett renodlat actionspel. Det är helt enkelt så sjukt bra. Jag har dessutom vanan att alltid lobba för det, så det får den uppmärkssamheten det förtjänar

Medlem
Medlem

Lade min röst på Deus Ex men kan bara hålla med om att det är väldigt svårt att kora endast ett spel.

Medlem

Finns ju så många bästa spel, går ju inte att välja egentligen, men tog Delta Force 2 bara för att.

12
Skriv svar