Här är gratisspelen till Xbox i november

Robot
Medlem
Här är gratisspelen till Xbox i november

Hur fungerar det med bakåtkompatibiliteten? Kan jag tanka hem 360-spel nu till min One eller är det bara vissa titlar som fungerar så?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Spelen som släpps till 360 via Games with Gold efter att de släpper bakåtkompabilitet den 12e November verkar få stöd

news.xbox.com

Citat:

We’re also happy to announce our plan to make all future Xbox 360 Games with Gold titles playable on Xbox One starting when backward compatibility launches in November. This will mean that all Xbox Live Gold members get even more free games to play each month.

*edit* har uppdaterat, jag hade missuppfattat hur det låg till

Medlem

Hur blev en månads avgift på 99kr = gratis?

Medlem

Hur blev en årskostnad ~300kr = en månadsavgift på 99kr?

Inaktiv
Skrivet av Pretorian24:

Hur fungerar det med bakåtkompatibiliteten? Kan jag tanka hem 360-spel nu till min One eller är det bara vissa titlar som fungerar så?

Den 12 november kommer bakåtkompatibilitet, och alla spel som släpps via Gold kommer att funka.

Så Xbox One får 4 spel i månaden från och med novemberspelen.

Edit: Jag vet inte vilken månad jag lever i.

Skrivet av Törstig:
Skrivet av Pretorian24:

Hur fungerar det med bakåtkompatibiliteten? Kan jag tanka hem 360-spel nu till min One eller är det bara vissa titlar som fungerar så?

Den 12 december kommer bakåtkompatibilitet, och alla spel som släpps via Gold kommer att funka.

Så Xbox One får 4 spel i månaden från och med decemberspelen.

Nejdu, bakåtkompatibilitet kommer redan den 12november samtidigt som det nya gränssnittet.

Avstängd
Skrivet av BlueBlood:

Alla 360-titlar som släpps via Xbox Live Gold sedan 1 eller 2 månader tillbaka är bakåtkompatibla

Nej. Titlar som släpps via gwg från och med november är bakåtkompatibla.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av BlueBlood:

Alla 360-titlar som släpps via Xbox Live Gold sedan 1 eller 2 månader tillbaka är bakåtkompatibla

Nej. Titlar som släpps via gwg från och med november är bakåtkompatibla.

Det hade du rätt i, jag editerade mitt inlägg. Jag trodde det var direkt efter att de annonserade ut det på Gamescom som det började gälla. Men tydligen inte

Inaktiv
Skrivet av About 666 Ewoks:
Skrivet av Törstig:
Skrivet av Pretorian24:

Hur fungerar det med bakåtkompatibiliteten? Kan jag tanka hem 360-spel nu till min One eller är det bara vissa titlar som fungerar så?

Den 12 december kommer bakåtkompatibilitet, och alla spel som släpps via Gold kommer att funka.

Så Xbox One får 4 spel i månaden från och med decemberspelen.

Nejdu, bakåtkompatibilitet kommer redan den 12november samtidigt som det nya gränssnittet.

Ja, jag menade november.

Inaktiv
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av BlueBlood:

Alla 360-titlar som släpps via Xbox Live Gold sedan 1 eller 2 månader tillbaka är bakåtkompatibla

Nej. Titlar som släpps via gwg från och med november är bakåtkompatibla.

Det utesluter inte att de spelen blir bakåtkompatibla också dock.

Medlem
Skrivet av BlueBlood:

Hur blev en årskostnad ~300kr = en månadsavgift på 99kr?

Om man köper en månad på Xbox blir det 79kr

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Hur blev en månads avgift på 99kr = gratis?

Man betalar för online funktionerna.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Som tidigare påpekats är det inte gratis om man betalar pengar.

Skrivet av Tomtampong:

Som tidigare påpekats är det inte gratis om man betalar pengar.

Nej det är inte gratis, däremot fruktansvärt prisvärt, en årsavgift på drygt 300 kr och för det få tillgång till 2 xbone och 2 xbox 360 spel varje månad + rabbater på divers spel och dlc och dedikerade servrar, gratis nej, prisvärt absolut.

Medlem
Skrivet av Tomtampong:

Som tidigare påpekats är det inte gratis om man betalar pengar.

Orka.. Spelkonsoler kostar, bredband kostar, el kostar, tv kostar, och en soffa att sitta i kostar också. Men spelen i nyheten är kostnadsfria. Punkt.

Medlem
Skrivet av Leffe76:
Skrivet av Tomtampong:

Som tidigare påpekats är det inte gratis om man betalar pengar.

Orka.. Spelkonsoler kostar, bredband kostar, el kostar, tv kostar, och en soffa att sitta i kostar också. Men spelen i nyheten är kostnadsfria. Punkt.

Nej, de ingår i kostnaden för Xbox Live Gold. Kostnadsfria är de inte.

Medlem

Har vart rätt mycket bra spel de sista månaderna måste jag säga, blir lajbans när man kan börja använda 360-spelen också

Medlem
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Leffe76:
Skrivet av Tomtampong:

Som tidigare påpekats är det inte gratis om man betalar pengar.

Orka.. Spelkonsoler kostar, bredband kostar, el kostar, tv kostar, och en soffa att sitta i kostar också. Men spelen i nyheten är kostnadsfria. Punkt.

Nej, de ingår i kostnaden för Xbox Live Gold. Kostnadsfria är de inte.

Haha, orkar inte, du har rätt.
Men om alla som har xbox live gold får en 14-dagars semester till Florida nästa månad, påstår du också då att den inte är gratis? Varken spel eller semesterresor är något dom måste ge bort.

Medlem
Skrivet av BlueBlood:

Hur blev en årskostnad ~300kr = en månadsavgift på 99kr?

Ja det finns flera betalningsmodeller?...
Det jag undra var hur man kan säga att något som kostar är gratis?

1
Skriv svar