Tips på PS4 spel liknande "Last of Us" och "Tomb Raider"

Medlem
Tips på PS4 spel liknande "Last of Us" och "Tomb Raider"

Min dotter älskar "Last of Us", är inne på sin tredje omgång. Jag har sett några trailers till "Rise of the Tomb Raider" och jag är övertygad om att hon skulle gilla det också. Tyvärr kommer den ut först om ett år medan X-Boxarna får den om redan två veckor. Så jag tänkte beställa den första "Tomb Raider" så länge. Hon kommer säkert tycka om den också.

Kan ni tips om andra liknande spel? Även om jag spelar en del själv är det dels på PC och dels en helt annan kategori av spel. Tack på förhand.

Medlem

Uncharted-serien!
Samma studio som ligger bakom Last of Us.
Tomb Raider påminner ganska mycket om Uncharted när det gäller gameplay fast Uncharted har mer humor och mindre drama när det gäller storyn. Min personliga åsikt är att samtliga Uncharted-spel är bättre än Tomb Raider på de flesta punkterna.

Uncharted 2 är ett av mina absoluta favoritspel!

Medlem

Håller med ovanstående, Uncharted 2 är ett underbart spel, 3an med, dock inte riktigt samma klass :).

Skägg.
10 Chambers

Shadow of Mordor, Batman-spelen från Rocksteady. Samma stuk som Lara; utforska stora världar, skaffa nya förmågor. Etc.


signatur
Medlem

"Shadow of Mordor" glömde jag nämna, det har vi redan. Även det gillade hon, tror hon varvade det två gånger. Uncharted tänkte jag på men får inte riktigt samma explorer-känsla som med "Tomb Raider" och "Last of Us". De vidoes jag sett så är det mestadels hektiska strider på tåg och allt möjligt men jag kan ha fel. Hon är lite som jag, tycker om att utforska och smyga sig på fienden. Därför tänkte jag "Tomb Raider" skulle passa perfekt.

Medlem

Assassin's Creed kanske? Började AC:Unity idag igen, grymt spel nu när de patchat det i ett år. Och de spelen går ju ut på att smyga och utforska mer eller mindre

1
Skriv svar