Otydlig meny och navigering

Medlem
Otydlig meny och navigering

Har några saker som jag skulle vilja nämna och hoppas att FZ crew inte tar illa upp.

Jo, måste säga att jag aldrig känt att jag riktigt greppat utformningen av menysystemet och varför man valt att ge länkar olika namn när de leder till samma sida.

"Visa flera nyheter" länken är i själva verket länken "nyhetssökning" i menyn.
Texten "FZ-nyheter" på "Snacka om nyheter" sidan länkar också till "nyhetssökning", d.v.s. nyhetsarkivet.
Kan ni inte ge dessa länkar ett gemensamt namn, exempelvis - nyhetsarkiv (som det också heter i den lila listen på nyhetssökningssidan)?
Och forumdelen "Snacka om nyheter" heter "Nyhetssnack" i menyn.

"Flera nyheter" länken på startsidan motsvarar länken "Nyheter" i menyn. D.v.s. den inofficiella startsidan, eller vad man nu skall kalla det.

Jag är ledsen men detta är virrigt. Ni har för många olika namn på samma sak.

Sökning 1 och sökning 2?:
Varför sprider man ut sökningsfunktionera i menyn? Jag hade önskat att allt fanns på en plats.

Artiklar:
"Artiklar" finner man på två ställen i menyn. Det känns också onödigt. (och de olika alternativen kan leda till samma artikel).

Det var alles.

Medlem

Håller med, dom borde lägga till snabbsökning för nyheter och företag också.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Det har jag i mitt kära Firefox (google search fältet), men visst det finns kanske fler som också vill ha det du efterfrågar (de utan FF?).

Ett annat fel:

WTF

Ifall man vill återgå till sidan där en exempelvis WTF film visats så visas en FZ 404 error sida. Sidan kan inte visas. Detta beror på att länken är felaktig.

det står
http://www.fz.se/wtf/link.fz?id=1734

men korrekt länk skall se ut såhär ("page" skall det stå, inte "link")
http://www.fz.se/wtf/page.fz?id=1734

Klicka på: "Kommer du ihåg Biff från Back to the Future?" ( texten efter "FZ WTF >>" )
http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=18783

Medlem

Jag har också åsikter angående menyn

Listan under "innehåll" är lite för kompakt. Jag vill ofta klicka på länken till "bloggar", men trots att jag vet exakt var den är måste jag ändå leta en liten stund (typ en halv sekund) innan jag hittar den rätta länken. Det är lite irriterande faktiskt.

Mitt förslag är att ändra ordningen på vissa länkar, samt lägga in en blankrad någonstans. Till exempel,

Startsida
Nyheter
Artiklar
Bloggar
Tävlingar

Filer
Bilder
Filmer
Spel
Företag

W2k
Medlem

Menyn är under omarbetning. Don't worry. Vi vet att den är rörig


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Nu ska jag inte vara petig, men det känns inte som så mycket händer. Du lägger till det mesta till TODO men det känns även som det är väldigt få grejer som ni skriver är på TODO som verkligen kommer.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

W2k
Medlem

Jag jobbar inte heltid för FZ, så därför tar det ibland ett bra tag från det att något hamnar i TODO till det att det blir gjort. Det finns helt enkelt väldigt många saker som är viktiga att få gjorda - under den senaste tiden har jag jobbat nästan uteslutande med nya fil- och bildarkiven.

Det är inte heller jag som bestämmer vad som skall göras eller när.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

mm, det förstås...


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Antikvitet

Utan det gör jag!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Kan du inte låta mig bestämma då?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Nä, det fungerar som så att John bestämmer, och alla vi andra klagar

Medlem

*fnys* Så odemokratiskt :x

1
Skriv svar