Star Citizens flyglägen rejält uppdaterade

Robot
Star Citizens flyglägen rejält uppdaterade

Arena Commander har fått sig en översyn.

#star-citizen


Medlem
Star Citizens flyglägen rejält uppdaterade

Fick en Freelancer Dur för typish 900kr för ett tag sen Ser redigt fram emot att cruisa och utforska galaxen med 2 buds!

Medlem

Backat Star Citizen med 390$ hittills och har inte haft några tvivel ännu så länge.

Medlem

Har en Kartu-al samt en vanguard i hangaren, blir väl kring samma summa som skogsvilden gissar jag. Har inte uppdaterat mig så mycket, men jag är övertygad om att jag åtminstone blir nöjd när det väl kommer.

Medlem

350 dollars , sjukt visst men vafan skrammlar prällen i kollekten så är jag inte blyg

Medlem

Backade för 60$ under deras Kickstarter kampanj, än så länge nöjd med det jag fått för detta modesta bidrag.

I'm gonna be that guy now ...

Är det inte släppt än?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vad ger ett stycke information om icke ännu släppta uppdateringar av det slag de släpper minst ett i veckan nyhetsvärde?

Medlem
Skrivet av walter_iego:

I'm gonna be that guy now ...

Är det inte släppt än?

Haha, nej det är det inte och det lär nog dröja ett par till år. Det har bara varit i utvecklingen i ca 2 år. (Första året gick till att ens skapa företaget och anställa folk.)

Det känns som det bör vara ute för oss men vi får ta del av hela utvecklingen med Star Citizen, något vi inte får vara med om för de flesta spel. Det kan nog ta 4~5 år till för att få hela produkten.

Medlem

Jag har backat 2,222.50 USD aka ca 18 942 Kr(12st Skepp, Subscriber, och lite annat).
Har varit med sen Oct 27, 2012.


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Backade $300 för en captured vanduul fighter LTI. Verkar varit en bra investering med tanke på vad folk är villiga att betala för en sådan idag...

Medlem

Intressant, min största och i princip ända oro ang spelet har handlat om precis kontrollerna. Med lite tur så får vi nu en välbalanserad styrförmåga oavsett kontrollenhet.

Ser fram emot detta!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

Jag har backat 2,222.50 USD aka ca 18 942 Kr(12st Skepp, Subscriber, och lite annat).
Har varit med sen Oct 27, 2012.

Inte illa pissat! Har själv inte möjligheten att göra det med hade inte tvekat att göra detsamma.

Medlem

Scorpion .
Du har en reserverad stol i himmelen brevid Chris.R
/amen

Medlem
Skrivet av Soulless:

Intressant, min största och i princip ända oro ang spelet har handlat om precis kontrollerna. Med lite tur så får vi nu en välbalanserad styrförmåga oavsett kontrollenhet.

Ser fram emot detta!

Håller med dej helt. Hoppas verkligen dom balanserar dessa emot varandra då det för tillfället är mus och tangentbord som gäller. Sitter själv med dubbla t16000m joystickar och inlärningskurvan för att bli lika bra på de som med mus och tangentbord skiljer sej avsevärt då man lätt kan spela igenom alla vågor med M&K, men sugen gammal mögelost med de kontroller som "borde" vara gjorda för flygsimulator; dvs joysticks.

Har pledgat 650 dollar själv innan kronan sjönk och VAT-AVGIFTEN tillkom så kostnaden var ca 7kr/dollarn. Vad blir det? 4300 kr? Aja, vad är det för kostnad om vi ska jämföra det mot aktiv golf per år ^_^


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Inaktiv

Har en Retaliator, Gladius och Gladiator.
Backat ca: 500 dollar, väntar bara på en Star Citizen HOTAS nu

Medlem

Jag backade med ett par tusen. Köpte min Constellation (som alla andra) och har inte heller några tvivel. Det kommer att bli epic!

Medlem

Ligger på runt 4334 usd, med subscription och allt.

Idris-p
3x super hornets
reclaimer
retaliator
auroa
constellation
orion
sabre
vangaurd
gladiator
gladius


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Backade med 180kr för en mustag alpha och spelet, tror det kommer bli mitt mest prisvärda spel jag köper i mitt liv.

Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

Jag har backat 2,222.50 USD aka ca 18 942 Kr(12st Skepp, Subscriber, och lite annat).
Har varit med sen Oct 27, 2012.

Gått samma väg själv.

Min totalsumma ligger nu på $3,339.00 USD = cirka 28460kr. 15st skepp och lite krimskrams. Varit med sedan före Kickstartern någon gång vid slutet på sommaren 2012.

Växt upp med Wing Commander, Privateer och Freelancer så detta ser jag verkligen fram emot Det har varit den mest öppna utvecklingen av ett spel hittills så det är verkligen intressant att följa arbetet från vecka till vecka.

Medlem

Jag backade spelet tidigt men jag har aldrig köpt några extra tillbehör.
Jag tror att det kommer att bli ett riktigt bra spel men att folk förväntar sig alldeles för mycket.

Medlem
Skrivet av Aletheides:
Skrivet av SCORPION2000:

Jag har backat 2,222.50 USD aka ca 18 942 Kr(12st Skepp, Subscriber, och lite annat).
Har varit med sen Oct 27, 2012.

Gått samma väg själv.

Min totalsumma ligger nu på $3,339.00 USD = cirka 28460kr. 15st skepp och lite krimskrams. Varit med sedan före Kickstartern någon gång vid slutet på sommaren 2012.

Växt upp med Wing Commander, Privateer och Freelancer så detta ser jag verkligen fram emot Det har varit den mest öppna utvecklingen av ett spel hittills så det är verkligen intressant att följa arbetet från vecka till vecka.

28k på ett spel, ETT spel!? Man får väl använda sina pengar till vad man vill, men jag förstår det inte iaf.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Aletheides:
Skrivet av SCORPION2000:

Jag har backat 2,222.50 USD aka ca 18 942 Kr(12st Skepp, Subscriber, och lite annat).
Har varit med sen Oct 27, 2012.

Gått samma väg själv.

Min totalsumma ligger nu på $3,339.00 USD = cirka 28460kr. 15st skepp och lite krimskrams. Varit med sedan före Kickstartern någon gång vid slutet på sommaren 2012.

Växt upp med Wing Commander, Privateer och Freelancer så detta ser jag verkligen fram emot Det har varit den mest öppna utvecklingen av ett spel hittills så det är verkligen intressant att följa arbetet från vecka till vecka.

Hur fan gick frugan med på de där??

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Varit med sedan före Kickstartern någon gång vid slutet på sommaren 2012.

Hur har du varit med sedan före Kickstartern? Det gick såvitt jag vet inte att backa innan de offentliggjorde spelet och drog igång Kickstartern öht?

Medlem
Skrivet av Zerp:
Skrivet av Aletheides:

Varit med sedan före Kickstartern någon gång vid slutet på sommaren 2012.

Hur har du varit med sedan före Kickstartern? Det gick såvitt jag vet inte att backa innan de offentliggjorde spelet och drog igång Kickstartern öht?

https://www.reddit.com/r/starcitizen/comments/299nkp/what_is_...

De läckte info om att Chris Roberts planerade något nytt och öppnade en websida som man kunde signa upp på för att få info, för att generera intresse. Man fick då bland annat en inbjudan till den reveal som Chris Roberts hade på Game Developers Conference 2012. Du fick även en "Golden Ticket".

Chris Roberts tänkte först inte använda sig av Kickstarter utan hade öppnat en egen webbsida för att ta emot pledges. Det är där du hittar backers från före kickstartern och golden Ticket holders är de första men inte de enda som pledgat via den första RSI sidan före de lade upp en kickstarter.

Roligt var att det visade sig att de hade genererat mer intresse än de räknat med. Mitt under talet när han säger att han nu gjort webbsidan tillgänglig för allmänheten så får han ett meddelande på scenen "Oh.. Aparently the website is having millions of hits and is overloaded so everyone out there please be patient..." Detta fortsatte i någon dag med instabilitet under trycket så de beslutade då att köra en kampanj via Kickstarter vid sidan om sin vanliga kampanj som sedan var tänkt att föras över till webbsidan när kickstartern var över, för att sprida trycket.

Länk till GDC talet. https://www.youtube.com/watch?v=7vhRQPhL1YU

Här är tidsstämpel till när han får meddelandet att webbsidan crashat under trycket (57:36) https://youtu.be/7vhRQPhL1YU?t=3456

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Aletheides:
Skrivet av SCORPION2000:

Jag har backat 2,222.50 USD aka ca 18 942 Kr(12st Skepp, Subscriber, och lite annat).
Har varit med sen Oct 27, 2012.

Gått samma väg själv.

Min totalsumma ligger nu på $3,339.00 USD = cirka 28460kr. 15st skepp och lite krimskrams. Varit med sedan före Kickstartern någon gång vid slutet på sommaren 2012.

Växt upp med Wing Commander, Privateer och Freelancer så detta ser jag verkligen fram emot Det har varit den mest öppna utvecklingen av ett spel hittills så det är verkligen intressant att följa arbetet från vecka till vecka.

28k på ett spel, ETT spel!? Man får väl använda sina pengar till vad man vill, men jag förstår det inte iaf.

Det är då räknat över tre års tid. Inte som så att jag slängt upp hela summan på ett bräde. Men som svar på din fråga, jag super inte, jag röker inte, jag knarkar inte, jag har inga som helst lån, jag har ett bra jobb samt att jag och "frugan" har separat ekonomi med gemensamt matkonto/familjekonto. Inga problem att få pengarna att räcka till sina hobbies då samt att det är pengar jag har råd att förlora.

Jag byggde en dator för 37k i somras, det höjer folk inte på ögonbrynen åt alls i samma utsträckning som att jag lagt 28k på en dröm. Men samtidigt så går de själva och lånar 4 mille till en bostad de egentligen inte behöver eller 500k till en bil de egentligen inte behöver. Att lägga befintliga pengar på sina intressen är oförståeligt, men skuldsätta sig över öronen för resten av livet ses som helt normalt idag? Vem är galnast egentligen?

Medlem

Har lagt in typ 700 dollar på lite allt möjligt sen oktober 2012.

Medlem
Skrivet av Aletheides:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Aletheides:
Skrivet av SCORPION2000:

Jag har backat 2,222.50 USD aka ca 18 942 Kr(12st Skepp, Subscriber, och lite annat).
Har varit med sen Oct 27, 2012.

Gått samma väg själv.

Min totalsumma ligger nu på $3,339.00 USD = cirka 28460kr. 15st skepp och lite krimskrams. Varit med sedan före Kickstartern någon gång vid slutet på sommaren 2012.

Växt upp med Wing Commander, Privateer och Freelancer så detta ser jag verkligen fram emot Det har varit den mest öppna utvecklingen av ett spel hittills så det är verkligen intressant att följa arbetet från vecka till vecka.

28k på ett spel, ETT spel!? Man får väl använda sina pengar till vad man vill, men jag förstår det inte iaf.

Det är då räknat över tre års tid. Inte som så att jag slängt upp hela summan på ett bräde. Men som svar på din fråga, jag super inte, jag röker inte, jag knarkar inte, jag har inga som helst lån, jag har ett bra jobb samt att jag och "frugan" har separat ekonomi med gemensamt matkonto/familjekonto. Inga problem att få pengarna att räcka till sina hobbies då samt att det är pengar jag har råd att förlora.

Jag byggde en dator för 37k i somras, det höjer folk inte på ögonbrynen åt alls i samma utsträckning som att jag lagt 28k på en dröm. Men samtidigt så går de själva och lånar 4 mille till en bostad de egentligen inte behöver eller 500k till en bil de egentligen inte behöver. Att lägga befintliga pengar på sina intressen är oförståeligt, men skuldsätta sig över öronen för resten av livet ses som helt normalt idag? Vem är galnast egentligen?

Skrivet av Aletheides:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Aletheides:
Skrivet av SCORPION2000:

Jag har backat 2,222.50 USD aka ca 18 942 Kr(12st Skepp, Subscriber, och lite annat).
Har varit med sen Oct 27, 2012.

Gått samma väg själv.

Min totalsumma ligger nu på $3,339.00 USD = cirka 28460kr. 15st skepp och lite krimskrams. Varit med sedan före Kickstartern någon gång vid slutet på sommaren 2012.

Växt upp med Wing Commander, Privateer och Freelancer så detta ser jag verkligen fram emot Det har varit den mest öppna utvecklingen av ett spel hittills så det är verkligen intressant att följa arbetet från vecka till vecka.

28k på ett spel, ETT spel!? Man får väl använda sina pengar till vad man vill, men jag förstår det inte iaf.

Det är då räknat över tre års tid. Inte som så att jag slängt upp hela summan på ett bräde. Men som svar på din fråga, jag super inte, jag röker inte, jag knarkar inte, jag har inga som helst lån, jag har ett bra jobb samt att jag och "frugan" har separat ekonomi med gemensamt matkonto/familjekonto. Inga problem att få pengarna att räcka till sina hobbies då samt att det är pengar jag har råd att förlora.

Jag byggde en dator för 37k i somras, det höjer folk inte på ögonbrynen åt alls i samma utsträckning som att jag lagt 28k på en dröm. Men samtidigt så går de själva och lånar 4 mille till en bostad de egentligen inte behöver eller 500k till en bil de egentligen inte behöver. Att lägga befintliga pengar på sina intressen är oförståeligt, men skuldsätta sig över öronen för resten av livet ses som helt normalt idag? Vem är galnast egentligen?

Alla är ju olika och jag, likt Propy, har svårt att förstå hur man kan tycka dessa summor är "okej" för något som detta.

Men ditt svar är nog ett av de bästa jag sett angående just detta och jag ger dig all respekt, om något ger en välbefinnande och man har råd med utgiften så vem är jag att säga vad som är rätt eller fel för den personen.

Men att jämföra med bostadslån är inte riktigt rätt, de flesta av dessa låntagare har kvar pengarna de lägger ut och mer därtill i bostadens värde.

Bilar, däremot, är helt sjukt. Istället för att köpa en billig och praktisk bil till det ändamål man behöver den (om något) så bränner folk flera hundra tusen ytterligare (i många fall genom lån) för onödigt lyx. Och dessa pengar är verkligen borta på de tre år som gått sedan du la din första krona på SC.

Prioriteringar och alla har sina egna.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Inte backat alls, men är lite sugen ! En super-hornet hade varit coolt att glida runt med

Medlem

Har varit med sen 12 Sep 2012, Star Citizens officiella start 10 Oct 2012 så jag lyckades smita in lite i förväg.
Golden Ticket holder
Spenderat $3358 på 17 skepp, prenumeration, diverse merchandise.

Visst, kan tyckas vara mycket pengar men utslaget per dag blir det ca 26kr, en kopp kaffe på fiket kostar ofta mer än så.
Datorer och spel är mitt stora intresse och jag har inte mycket annat som kostar pengar, ingen familj och bor billigt så jag kan lägga lite extra på min hobby.

12
Skriv svar