Hyllade Metal Gear Solid V sålde stort första månaden

Robot
Hyllade Metal Gear Solid V sålde stort första månaden

Köparna tycks ha struntat i turerna kring Konami.

#konami, #metal-gear-solid-v-4


Medlem
Hyllade Metal Gear Solid V sålde stort första månaden

haha och den som säger pc gaming is dead kan ju kamma sig

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

haha och den som säger pc gaming is dead kan ju kamma sig

Spelet släpptes ju till bra många fler plattformar än pc

Medlem

Ska jag vara ärlig tror jag bråket mellan Konami och Kojima är en betydande faktor till att spelet sålt såpass bra, jag tror folk köper MGS V, mycket för det faktum, att de vill visa med plånboken ett stöd för Kojima och vad Konami nu kommer förlora.

Det är förjävligt att Konami håvar in såpass på det, men det är också tror jag, det sista dom kommer håva in. Fansen följer Kojima och kommer nog inte glömma av Konami´s bedrövliga hantering av sina anställda och fans.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

haha och den som säger pc gaming is dead kan ju kamma sig

Vad lever du i för värld där Metal Gear Solid är något som förknippas med PC-spelande?

Medlem

Finns för 499kr för Collectors Edition på Electroworld till PS4.

http://www.electroworld.se/product/spel-konsoler/spel-till-pl...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av SpajX:
Skrivet av SWEBarb:

haha och den som säger pc gaming is dead kan ju kamma sig

Vad lever du i för värld där Metal Gear Solid är något som förknippas med PC-spelande?

MGS 1, 2, Rising och 5 finns ju på PC. Sen är ju 5:an mycket bättre på PC också.

KoP
Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av SpajX:
Skrivet av SWEBarb:

haha och den som säger pc gaming is dead kan ju kamma sig

Vad lever du i för värld där Metal Gear Solid är något som förknippas med PC-spelande?

MGS 1, 2, Rising och 5 finns ju på PC. Sen är ju 5:an mycket bättre på PC också.

Subjektiv åsikt ovanför.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av SpajX:
Skrivet av SWEBarb:

haha och den som säger pc gaming is dead kan ju kamma sig

Vad lever du i för värld där Metal Gear Solid är något som förknippas med PC-spelande?

MGS 1, 2, Rising och 5 finns ju på PC. Sen är ju 5:an mycket bättre på PC också.

Subjektiv åsikt ovanför.

Tja subjektivt på samma vis som om ps3 eller ps4 versionen är bäst.

PC versionen kan tex även nyttja en 4K TV (eller 3st O_O ). Man kan fritt man välja mellan sin favorit kontrol, mus & tangentbord eller ps4/xbox360/xbox1/steam kontroller. Sen dessutom få snabbare laddningstider och jämnare flyt.

Men det beror ju på hur man tänker och är villig att lägga sina pengar på....

...men du har fel och PC versionen av MGS5 är den bästa xD.

Medlem

Med dessa siffror i handen fattar jag inte varför Konami sparkade Kojima, Fanns så många olika möjligheter att få detta spel så som Kojima hade velat.

- Man hade kunnat gjort flera delar av spelet typ part 1, 2 och 3.
- Fristående spel eller som expansioner.
- Expansioner/DLC egna spel där man får spela som olika karaktärer typ Quiet innan eller efter spelet utspelas.

Nu när jag klarat det så funderar jag hur det hade varit att spela mission 51 eller varför inte 3 kapitlet. Dessa saker kommer jag nog aldrig få veta vilket är dystert slut på en underbar spelserie.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av SpajX:
Skrivet av SWEBarb:

haha och den som säger pc gaming is dead kan ju kamma sig

Vad lever du i för värld där Metal Gear Solid är något som förknippas med PC-spelande?

MGS 1, 2, Rising och 5 finns ju på PC. Sen är ju 5:an mycket bättre på PC också.

Subjektiv åsikt ovanför.

Jag kommer inte på något som de andra konsolerna kan göra som inte PC kan. Är inte PC-versionen pretty much som konsol fast med mer val?

Medlem
Skrivet av TheMaggot:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av SpajX:
Skrivet av SWEBarb:

haha och den som säger pc gaming is dead kan ju kamma sig

Vad lever du i för värld där Metal Gear Solid är något som förknippas med PC-spelande?

MGS 1, 2, Rising och 5 finns ju på PC. Sen är ju 5:an mycket bättre på PC också.

Subjektiv åsikt ovanför.

Jag kommer inte på något som de andra konsolerna kan göra som inte PC kan. Är inte PC-versionen pretty much som konsol fast med mer val?

Och man kan även modda spelet, tex naked mod till Quiet, så hon kan "andas bättre" x'D

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av SpajX:
Skrivet av SWEBarb:

haha och den som säger pc gaming is dead kan ju kamma sig

Vad lever du i för värld där Metal Gear Solid är något som förknippas med PC-spelande?

MGS 1, 2, Rising och 5 finns ju på PC. Sen är ju 5:an mycket bättre på PC också.

Spelet KAN vara bättre på PC. I mitt fall så är spelet bättre på min PS4 än på min PC som har några år på nacken.

Sen har jag inte sagt att spelen inte finns till PC, utan att det inte är en plattform som man förknippar spelserien med. Det har kommit några portningar till PC, men det känns som att de flesta fansen av serien har spelat på Playstation alternativt Xbox.

Medlem
Skrivet av SpajX:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av SpajX:
Skrivet av SWEBarb:

haha och den som säger pc gaming is dead kan ju kamma sig

Vad lever du i för värld där Metal Gear Solid är något som förknippas med PC-spelande?

MGS 1, 2, Rising och 5 finns ju på PC. Sen är ju 5:an mycket bättre på PC också.

Spelet KAN vara bättre på PC. I mitt fall så är spelet bättre på min PS4 än på min PC som har några år på nacken.

Sen har jag inte sagt att spelen inte finns till PC, utan att det inte är en plattform som man förknippar spelserien med. Det har kommit några portningar till PC, men det känns som att de flesta fansen av serien har spelat på Playstation alternativt Xbox.

...och med den senaste portningen som ganska lätt kan anses vara den bästa versionen, kan MGS förknippas med PC-spelande.

Sen kanske inte spelet är så krävande som du tror.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av SpajX:
Skrivet av SWEBarb:

haha och den som säger pc gaming is dead kan ju kamma sig

Vad lever du i för värld där Metal Gear Solid är något som förknippas med PC-spelande?

MGS 1, 2, Rising och 5 finns ju på PC. Sen är ju 5:an mycket bättre på PC också.

Subjektiv åsikt ovanför.

Ja, det är många som misstar fakta för åsikter nuförtiden. Klart det är bättre, det finns dåliga PC-portar. Men detta är inte en. Alla inställningar du kan leka med och göra med spelet så att det anpassas bättre för dig på många nivåer mer än på konsol gör ju att det baserat på fakta, i faktum, är bättre.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av TheMaggot:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av SpajX:
Skrivet av SWEBarb:

haha och den som säger pc gaming is dead kan ju kamma sig

Vad lever du i för värld där Metal Gear Solid är något som förknippas med PC-spelande?

MGS 1, 2, Rising och 5 finns ju på PC. Sen är ju 5:an mycket bättre på PC också.

Subjektiv åsikt ovanför.

Jag kommer inte på något som de andra konsolerna kan göra som inte PC kan. Är inte PC-versionen pretty much som konsol fast med mer val?

Och man kan även modda spelet, tex naked mod till Quiet, så hon kan "andas bättre" x'D

Och att man kan få tillbaka henne så man kan lättare fokusera på S rank på alla missions efter man klarat spelet.

Annan fördel är att spelet laddar snabbare på PC.

Men i slutet väljer jag ändå att köra det på ps4 även om jag har båda. Enklare att bara lyfta upp kontrollen och starta spelet med 3 knapptryckningar. Till PC måste jag logga in i Windows, starta Steam osv, börja ändra från nvidia surround till projektorn och koppla in kontrollen med kabel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av SpajX:
Skrivet av SWEBarb:

haha och den som säger pc gaming is dead kan ju kamma sig

Vad lever du i för värld där Metal Gear Solid är något som förknippas med PC-spelande?

MGS 1, 2, Rising och 5 finns ju på PC. Sen är ju 5:an mycket bättre på PC också.

Subjektiv åsikt ovanför.

varför är det subjektivt,,, som vanligt när det är pc mot allt annat, säg NÅGOT som en PC inte kan göra bättre, förutom om självklart inte mjukvaran finns där

Medlem

Fattar inte hur detta ofärdiga, innehållsfattiga, repetitiva och tråkiga spel kan sälja så bra och få 10or efter 10or...?
Det var årets besvikelse för mig... Förväntade mig inte ett MGS3, men dethär...!?

Medlem
Skrivet av Razken:

Fattar inte hur detta ofärdiga, innehållsfattiga, repetitiva och tråkiga spel kan sälja så bra och få 10or efter 10or...?
Det var årets besvikelse för mig... Förväntade mig inte ett MGS3, men dethär...!?

ja smaken är som baken ^^

Medlem
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Razken:

Fattar inte hur detta ofärdiga, innehållsfattiga, repetitiva och tråkiga spel kan sälja så bra och få 10or efter 10or...?
Det var årets besvikelse för mig... Förväntade mig inte ett MGS3, men dethär...!?

ja smaken är som baken ^^

Jajjamen! Det har jag märkt!
Ser att samma sak håller på att hända just nu med Halo 5. Kanske inte i långt samma utsträckning som MGSV. Inte för att jag kör Halo överhuvudtaget men jag tycker att det är märkligt att recensenter inte är realistiska, trots uppenbara brister såsom otillfredställande handling, borttagen splitscreen, mikrotransaktioner och kort kampanj så väljer en del att dela ut det mustiga betyget 10/10, alltså en fullt fulländad produkt...!?
What!!

Dock älskar jag musiken från Halo-serien, i alla fall allt utom det själlösa 4an som var rena "Hej kom och hjälp mig jag har ingen identitet och låter som ett soundtrack från vilken actionrulle som helst!". Kul att femmans soundtrack återgick till att faktiskt låta som Halo igen även om Marty inte står för den längre.

Medlem
Skrivet av Razken:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Razken:

Fattar inte hur detta ofärdiga, innehållsfattiga, repetitiva och tråkiga spel kan sälja så bra och få 10or efter 10or...?
Det var årets besvikelse för mig... Förväntade mig inte ett MGS3, men dethär...!?

ja smaken är som baken ^^

Jajjamen! Det har jag märkt!
Ser att samma sak håller på att hända just nu med Halo 5. Kanske inte i långt samma utsträckning som MGSV. Inte för att jag kör Halo överhuvudtaget men jag tycker att det är märkligt att recensenter inte är realistiska, trots uppenbara brister såsom otillfredställande handling, borttagen splitscreen, mikrotransaktioner och kort kampanj så väljer en del att dela ut det mustiga betyget 10/10, alltså en fullt fulländad produkt...!?
What!!

Dock älskar jag musiken från Halo-serien, i alla fall allt utom det själlösa 4'an som var rena "Hej kom och hjälp mig jag har ingen identitet och låter som ett soundtrack från vilken actionrulle som helst!". Kul att femmans soundtrack återgick till att faktiskt låta som Halo igen även om Marty inte står för den längre.

ja jag kan juh hålla med om att jag själv inte tycker nyaste spelet i serien är en 10a, spelen förr hur dom var upplagda gillade jag mycket mer, mgs 1 och 2 t,ex speciellt ur story syfte men gameplay är ofc en hit i nya mgs för mig ialla fall.

Medlem
Skrivet av Razken:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Razken:

Fattar inte hur detta ofärdiga, innehållsfattiga, repetitiva och tråkiga spel kan sälja så bra och få 10or efter 10or...?
Det var årets besvikelse för mig... Förväntade mig inte ett MGS3, men dethär...!?

ja smaken är som baken ^^

Jajjamen! Det har jag märkt!
Ser att samma sak håller på att hända just nu med Halo 5. Kanske inte i långt samma utsträckning som MGSV. Inte för att jag kör Halo överhuvudtaget men jag tycker att det är märkligt att recensenter inte är realistiska, trots uppenbara brister såsom otillfredställande handling, borttagen splitscreen, mikrotransaktioner och kort kampanj så väljer en del att dela ut det mustiga betyget 10/10, alltså en fullt fulländad produkt...!?
What!!

Dock älskar jag musiken från Halo-serien, i alla fall allt utom det själlösa 4an som var rena "Hej kom och hjälp mig jag har ingen identitet och låter som ett soundtrack från vilken actionrulle som helst!". Kul att femmans soundtrack återgick till att faktiskt låta som Halo igen även om Marty inte står för den längre.

Handlingen var bra. Men hur de utförde den var inte det bästa. Det värsta med Halo 5 är att Warzone blev enformigt efter en dag. Med 3 banor. Jag hoppas att DLCn i December är gratis annars blir jag fan sur. Gameplayen I Halo 5 är ruskigt bra dock, förutom de sjukt dåliga servrarna i Slayer playlisten där alla dc'ar och laggar runt.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

1
Skriv svar