Pewdiepie kommenterar kalabaliken kring Youtube Red

Medlem
Skrivet av azynkron:

Och att de inte generar någon vinst tror jag inte ett ögonblick på. I så fall skulle tjänsten tagits ner för länge sedan. Det finns inte ett, framförallt inte amerikanskt, företag av den här storleken som skulle syssla med en tjänst av den här digniteten utan att den genererade någon slags vinst i slutändan.

Man tar inte ned en tjänst så fort man inte går med vinst. Pengarna som google förlorar är ingenting i jämförelse med deras totala inkomst. Google ser självklart stor potential i att ha världens största videotjänst och det är inte konstigt alls att gå med förlust medans man försöker göra tjänsten lönsam.

Medlem

Ja Felix har ju pengar så att han kan leva som en kung i resten av sitt liv och detta även fast folk använder adblock. Hur mycket tror ni inte ägaren av youtube tjänar även fast folk använder adblock för att slippa reklamöversvämning?

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Ja Felix har ju pengar så att han kan leva som en kung i resten av sitt liv och detta även fast folk använder adblock. Hur mycket tror ni inte ägaren av youtube tjänar även fast folk använder adblock för att slippa reklamöversvämning?

Det är klart att Google drar in massa intäkter på YouTube, men kostnaderna för att driva och utveckla allting är högre än intäkterna, därför går de inte med vinst. Hade Pewdiepie haft kostnader som är högre än hans inkomster hade han också gått med förlust.

Problemet här är väl att ju fler som tittar desto högre blir kostnaderna, och hänger inte intäkterna med i samma takt (dvs fler och fler använder adblock) så förlorar dom mer och mer pengar. Siten kan inte drivas till förlust i all evighet.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Jag är ett djur som tänker fortsätta med adblock.

Utöver Youtube dom gångerna som man har pausat adblock... HELVETE VAD MYCKET POPUPS SOM DYKER UPP!

Det måste vara väldigt längesen du inte använde adblock.

Numera har man inbyggt i webbläsarna att blockera popups men all övrig reklam släpps igenom som vanligt.

Jag vet inte om Firefox har det som standard men Chrome, Opera, IE och Edge har iaf det.

Medlem

jag tycker bara namnet är fruktansvärt dumt på Youtube Red...
låter väl liiiite som en känd porrsida... som jag hört talas om.. aldrig besökt så klart

Avstängd

Jag förstår inte varför folk blir så arga över detta? Jag håller helt klart med han. Jag menar 100 Kr precis som Spotify i månaden och du slipper reklam, simple? Adblockmism förstör ju för de som tjänar på reklam, självklart vill jag bidra till detta.

Fz vill väl också tjäna från oss tittare på deras Fredagspaneler.

Medlem

Ad block på webben är ju nästan ett måste för en trevlig surfupplevelse. Sen gör man givetvis undantag för de sajter man gillar och vill stödja,som ex fz naturligtvis.

Medlem

Ska titta på en video som är ca 20 sek ibland! 45 sek reklam REALLY. Sen kan du vilja titta på en dokumentär, reklam som du kan klicka bort efter 5 sek. LOGISKT???!!!!

Medlem

Twitch och FZ är de enda sajter som jag tar bort adblock på och därmed basta!

KoP
Medlem

Har aldrig använt adblock och kommer aldrig använda adblock på Youtube. Man måste ju lida av något om man stör sig på några sekunder reklam. Dessutom ska ju kreatörerna ha betalt, inget konstigt med det. Men kan tänka mig att generation gratis vill spara några sekunder istället för att sitta igenom en reklam och drabbas av ett nörvöst sammanbrott bara för att klippet aldrig startar.

Det är bara slappna av, allt behöver inte gå så fort ständigt och jämt. Använt reklampausen till att andas, drick några klunkar te, ta en snabb pisspaus.

Medlem

Om man hade sluppit stöta på obligatoriska 2:50min reklam trailers innan ett klipp på ~2minuter så kanske färre hade använt adblock haha


signatur

AMD Phenom x4 955, 4GB 1600mhz, Gigabyte Windforce GTX 580

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av klillas:
Skrivet av totte1015:

Jag är ett djur som tänker fortsätta med adblock.

Utöver Youtube dom gångerna som man har pausat adblock... HELVETE VAD MYCKET POPUPS SOM DYKER UPP!

Bah, jag har adblock i mitt huvud. Lika osynligt för mig som boxen en mimare sitter fast i.

När det gäller vanliga reklambanners är jag likadan, men det är svårt att ignorera existensen av popups och reklamfilmer som spelas innan det man vill se (som på youtube).

Medlem

Reklambanners på sidan, ovan eller nedan är en sak.

Helsideannonser, popups och inklipp före/mitt i ett klipp kan jag inte stå ut med dock.
Adblock är på och kommer så förbli.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Sidor som jag besöker frekvent(däribland FZ) har jag tagit bort från adblock, annars är det alltid på.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Många som inte fattar att reklamen är den enda orsaken till att de kan avnjuta ett relativt kostnadsfritt internet ser jag. Tragiskt.

Medlem

Tjusigt intro!

Medlem
Skrivet av FunnyBoy:

Ska titta på en video som är ca 20 sek ibland! 45 sek reklam REALLY. Sen kan du vilja titta på en dokumentär, reklam som du kan klicka bort efter 5 sek. LOGISKT???!!!!

Det stämmer inte, oskippbara reklamfilmer på YT kan vara max 30 sekunder långa, fast oftast är dom kortare.

Om dom är skippbara eller inte är något annonsören väljer, inte youtube och definitivt inte dom som lagt upp filmerna. Dom skippbara är så klart billigare (faktum är att dom är gratis om du skippar inom ett visst tidsspann som jag inte minns exakt just nu).

Medlem

Adblock har kommit att bli som ett andra antivirus för mig. Så mycket skit jag sluppit få i min dator tack vare det.

För övrigt låter det som den gamla vanliga snyftaren om hur dummm man är som blockerar reklam. Svaret är detsamma; 95% av all reklam gör mig förbannad, SPECIELLT på youtube, och om något gör mig arg så ser jag till att göra något åt det. Om reklamnasare vill att jag ska stänga av mitt Adblock, så får dom fan se till att göra reklamen mycket mindre irriterande. Det vill säga anpassa sig efter MIG och inte tvärtom, som på tv och radio

Medlem

Jag slog av Adblock för första gången idag efter den här Artikeln.

Youtube = Reklam på varenda JÄVLA klipp, extra störande på mobilen. Det är dessutom helt felmixxade, det är som på TV när reklamen har jätte hög volym, skräninga röster värdelös mixing osv.
EXTRA störande när man precis har lyssnat på något välproducerat och sedan BOOM, döds-skärn.

Youtube har bara sig själv att skylla.

FZ = en rätt snygg banner som inte stör upplevelsen om en produkt jag faktiskt skulle kunna tänka mig vara intresserad.

FZ får ha kvar sin Adblock Exclution, Youtube får skylla sig själva.


signatur

P.L.U.R

12
Skriv svar