Helgdiskussion – Vilket spel har skrämt dig mest?

Robot
Helgdiskussion – Vilket spel har skrämt dig mest?

Är det hundattacker i Resident Evil, Mardrömmar i Silent Hill eller Kim Kardashian: Hollywood?

#resident-evil, #silent-hill


Flakmonkey
Helgdiskussion – Vilket spel har skrämt dig mest?

System shock 2,inget speciellt ställe egentligen utan konstant genom hela spelet.

Medlem

Nitemare 3D, det skrämde mig som liten.

Medlem

Alien vs Predator när man spelar som Marine och den där jädrans motion scannern går av för minsta lilla i mörka korridorer...

Medlem

Jag säger också Alien vs Predator, orginalet från 1999. Inte bara för att stämmningen var gastkramande, spelet var även skitsvårt samt att Alien var så sjukt snabba.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Doom3. Satt på ett LAN med hörlurar och någon stötte till en stol bredvid mig. Jag roterade 15 varv i spelet och kunde inte bestämma mig för om jag skulle ha kvar ficklampan eller inte. BFG edition är lite mesigt dock.

Medlem

Clive Barkers Undying. Ge oss en re-make med dagens grafik!

Medlem
Skrivet av larlo14:

Doom3. Satt på ett LAN med hörlurar och någon stötte till en stol bredvid mig. Jag roterade 15 varv i spelet och kunde inte bestämma mig för om jag skulle ha kvar ficklampan eller inte. BFG edition är lite mesigt dock.

Har inte spelat ett skräckspel sen doom 3. Hatar att bli skrämd, inte min grej alls

Medlem

Första Dead Space med hörlurar. Massa ångest

Medlem

Condemned. Det första i spelserien.
P.T. också för den delen.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem

Inget stort fan of horror så förmodligen Halo CE när Flood kommer in i spelet, men man var ju heller inte speciellt gammal då

Medlem

Thief / Thief 2. Looking Glass Studios, ni fattas oss.

Medlem

Amnesia the dark descent, a machine for pigs saknade dock den där känslan som första spelet hade.

Medlem

Amnesia och P.T demot på ps4

Medlem
Skrivet av donniedarko:

Condemned. Det första i spelserien.

Tänkte precis säga det.

Vi var fyra stycken som spelade det på en bioduk i skolans auditorium mitt i natten på ett LAN-party 2007. Sjukt otäckt, vi fick turas om att spela för att nerverna skulle hålla. Klockan sex på morgonen var det äntligen över.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Första F.E.A.R, när Alma kommer springandes på alla fyra mot en runt ett hörn. Var inte alls beredd på det. Lyckades med konststycket att avfyra mitt vapen, pausa, kasta mig bakåt ur stolen (ner på golvet) och skrika till, allt på mindre än 1 sekund.

Medlem
Medlem

Resident Evil när hunden hoppar genom fönstret.
https://www.youtube.com/watch?v=xI_5gohqtnQ

Medlem
Skrivet av Nosnos:

System shock 2,inget speciellt ställe egentligen utan konstant genom hela spelet.

Dungeon Master och System Shock 2 är nog högst på min lista


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Darkmage1971:

Clive Barkers Undying. Ge oss en re-make med dagens grafik!

ja tack, helt klart mitt favorit skräck-spel

Medlem

Dead Space 2 Living Quarters....

Amnesia

Resident Evil 2

Medlem

P.T. Visserligen bara ett demo, men håret stod rakt upp från början till slut.

Medlem

Alien vs Predator från -99. Marinkampanjen. Fyyyfan vad rädd jag var! Jag vågade inte ens spela igenom det. Det gjorde jag först flera år senare. Har knappt spelat skräckspel sen dess. Inte min grej. Ändå köpte jag Condemned till Xbox 360. I det spelet blev jag vid ett tillfälle så skrämd att jag sprang fram mot tv'n och xboxen och stängde av allt i panik.

Silent Hill 2 var inte nådigt det heller. Krypande skräck, psykiskt påfrestande hela tiden. Och med det har jag nog räknat upp alla skräckspel jag har spelat.

Medlem

Fatal Frame på PS2


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

System shock 2,inget speciellt ställe egentligen utan konstant genom hela spelet.

Det var precis det här jag hade tänkt skriva.

Medlem

Resident evil skrämde skiten ur mig från början till slut. Kommer ihåg hundarna som kom igenom fönstret i början av spelet .
Avp som förregående sa marine delen i spelet

Medlem

Vampire the Masquerade: Bloodlines. Det där mansionet. Var inte beredd på att spelet skulle gå all out skräck så plötsligt.


signatur

"When there is no more room in hell, the dead will walk the earth."

Medlem

Första DEAD SPACE och Amnesia...
Justja... Resident Evil 1... då man gick mot huvuddörren och skulle se om det gick att gå ut...

Medlem

Project Zero och Amnesia kommer alltid ha en plats i mitt hjärta... mitt stackars vettskrämda hjärta.

Medlem
Skriv svar