Rubriksättare sökes...

Medlem
Rubriksättare sökes...

... för 16-åringen som finulade ihop "bra eller anus" på veckans fråga, torde ju inte få chansen igen?


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Eller hur, helt sjuk fråga, fattar inte hur FZ kunde låta den gå ut.


signatur
Medlem

Herregud, leker vi finkänsliga? Tycker den var skönt formulerad, ett ganska vanligt uttryck idag och inget att gråta sig till sömns över.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Tycker inte heller det var ngt som störde, det är ett vanligt uttryck, så helt Ok för min del.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag måste säga att jag störde mig lite på den rubriken. FZ brukar ha ett seriöst skimmer över sig men den formuleringen var verkligen inte professionell.


signatur

4173 7437 3674 5870

Medlem

haha, kanske inspirerades av min tråd om sommarlov på universitetet


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

/me ger hwergelmer napoleonhatten.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

jag reagerade inte ens på att det stog anus.
Men det är tur man inte är en moral gnällande kärring! Så man får ha lite roligt här i livet o/


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Inte för att jag egentligen har något emot uttrycket, men det känns inte riktigt som om det passar FZ:s profil.

Medlem

Har heller inget särskilt emot användningen som sådan, för det är rätt avslappnat och man har ingen anledning att bry sig i vanliga fall, men nu är faktiskt FZ större än något halvartat gamerkrypin. För att hålla en professionell stämpel bör man se upp med sin frispråkighet.
..sedan finns det väl en o annan nötknäppare som tar illa upp, och det är förstås heller inte jättebra.

*edit, typo


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Känns som en del är aningen finkänsliga. Var inte länge sedan som jag hörde någon säga "fitta" och "hora" under sjunyheterna på TV. "Anus" är ju flera grader mildare. För att snudda på att bli kontroversiell så bör man använda "rövhål", eller "arsle". Fast även de är extremt tama.

Medlem

Hur kan man gnälla ihop på en korrekt anatomisk term?
Vad härnäst, bannlysa ordet stortå?

Ord är bara så värdeladdade som vi gör dem.


signatur

Space for rent.

Inaktiv
Skrivet av RedBeard:

Hur kan man gnälla ihop på en korrekt anatomisk term?

Därför att den korrekta anatomiska termen inte används som en korrekt anatomisk term utan som ett nedsättande uttryck - det är detta som gör ordet laddat, inte gnällspikarna.

Nu är det inte laddningen jag personligen klagar på, utan att uttrycket "bra eller anus?" låter väldigt barnsligt, vilket inte riktigt passar in på en sida som FZ som försöker hålla en seriös profil.

Medlem

"seriös profil"

sånt får mig att täkte.
1. politiker, tråkiga så man spyr
2. små ungar som försöker vara uxna
3. företag som utåt är "seriösa" men leker med bajs
4. folk som inte har humor, utan allt bygger på alvar och prat.

dvs inget att eftersträva,
nu skulle jag snarare säga.
En sida som är rolig att vara i och läsa, nyheter och tester skrivs med humor, och lite andra ordval än vad man är van vid, vilket jag gillar stenhårt!
avskyr som sagt den byrkoratiska spåk fisting bok styret som man ser allt för ofta.
Vart är själen? vart är männskligheten osv..
FZ är bra än så länge på den biten, så byt IKKE!

men vad vet jag, ordblind, stav-missfoster, och allmänt missanpasad till denna skriv-värld


signatur

R.I.P The_maxx

1
Skriv svar