EA presenterar nytt rollspel

Robot
EA presenterar nytt rollspel

I svallvågorna av Dragon Age 2 annonseras ytterligare ett "episkt" rollspel - Kingdoms of Amalur: Reckoning

#dragon-age-origins, #electronic-arts, #kingdoms-of-amalur-reckoning


Medlem
EA presenterar nytt rollspel

Todd McFarlane + R.A. Salvatore = Pure Win! Ser fram emot trailern.

MFC
Medlem

DRM-roll please


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Pure win var ordet!


signatur

Have a good time!

Inaktiv

38 Studios köpte upp Big Huge Games förra året, men det är egentligen BHG som hållit på och utvecklat det nu presenterade rollspelet i många år redan.

http://bighugegames.com/
Big Huge Games blev kända för ett par RTS-spel för länge sen, på tiden då Brian Reynolds jobbade där och gjorde klassikern Rise of Nations.

Reynolds själv slutade på BHG för något år sedan, och jobbar numera med Facebookspel (Frontierville) på Zynga.

Medlem

Fan detta kan bli knepigt, Älskar Big Huge Games, Älskar D&D och "riktiga" rollspel men EA har en tendens att alltid lyckas sabba vissa saker


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Fan va fint!


signatur

Meep!

Inaktiv

Open world RPG kan bli riktigt trevligt. Älskar att utforska en stor värld om den är bra gjord. Observera att Ken Rolston som jobbade med Oblivion har jobbat på BHG ett antal år. Enligt wikipedia är Ken Rolston "lead creative visionary for Kingdoms of Amalur: Reckoning". Håller tummarna för att det blir bra.

FM-guru
F.d. Sisyr

Rollspel är alltid välkomna.

Medlem

Hoppas dom inte kommer använda GameBryo för det här, det klarar att generera stora områden helt ok men combat är alltid helt värdelöst i den motorn

Medlem

Jag tycks minnas höra om det här för ett ganska bra tag sedan, eller ja kanske inte spel namnet eller vilken typ av spel det handlade om men om att den nämnda trion hade något på gång.

Jag är taggad i vilket fall!

Medlem
Skrivet av Puffin:

Hoppas dom inte kommer använda GameBryo för det här, det klarar att generera stora områden helt ok men combat är alltid heltvärdeelöst i den motorn

Det oblivion kör med? Där är iaf striderna riktigt fattiga enligt mig.

Väntar med spänning på hur detta kan tänkas vara!

Medlem
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av Puffin:

Hoppas dom inte kommer använda GameBryo för det här, det klarar att generera stora områden helt ok men combat är alltid heltvärdeelöst i den motorn

Det oblivion kör med? Där är iaf striderna riktigt fattiga enligt mig.

Väntar med spänning på hur detta kan tänkas vara!

Precis, Morrowind & Divine Divinity Ego Draconis använde den motorn också bland annat.

Medlem
Skrivet av Puffin:

Hoppas dom inte kommer använda GameBryo för det här, det klarar att generera stora områden helt ok men combat är alltid helt värdelöst i den motorn

Gamebryo ritar bara polygoner och har absolut ingenting med att göra med stridssystemet. Det är helt upp till spelutvecklarna.

Medlem
Skrivet av Puffin:

Hoppas dom inte kommer använda GameBryo för det här, det klarar att generera stora områden helt ok men combat är alltid helt värdelöst i den motorn

En spelmotor har ingenting att göra med hur combatsystemet är. Så, det är bara så att Oblivion etc har ett kass combatsystem.

Medlem

Siten är lite rörig just nu, men bilderna bådar gott!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar