Robot
Need for Speed

EA startar om Need for Speed-serien, och resultatet är en arkadracer lika fylld av innovation som en dansbandslåt.

#ea, #need-for-speed-rivals, #need-for-speed, #simcity, #medal-of-honor


Medlem
Need for Speed

Ständigt online och inget rattstöd innebär inget köp för mig. Inte för att det kändes så himla intressant från början heller

Medlem

Är även konsolversionerna always online?

Medlem

Är detta spelet som innehåller Volvo 240 och så?!

Medlem
Skrivet av totte1015:

Är detta spelet som innehåller Volvo 240 och så?!

Ja

Medlem

Måste fråga. Kommer ihåg att man behövde köpa xbox live till xbox360 för att spela online och jag antar ps3 var likadant och ps4 och xbone är så också. Så då undrar jag måste man ha denna månadskostnad för att kunna spela dessa spel då ni säger man måste vara uppkopplad så undrar jag om man måste ha denna månadskostnad för att ens kunna nli uppkopplad?

Medlem
Skrivet av fatcamp:

Måste fråga. Kommer ihåg att man behövde köpa xbox live till xbox360 för att spela online och jag antar ps3 var likadant och ps4 och xbone är så också. Så då undrar jag måste man ha denna månadskostnad för att kunna spela dessa spel då ni säger man måste vara uppkopplad så undrar jag om man måste ha denna månadskostnad för att ens kunna nli uppkopplad?

"Q) I don't have PlayStation Plus or Xbox Live Gold, can I still play single player without it?
A) Yes you can. PlayStation Plus and Xbox Live Gold will not be required for single player. But as per any multiplayer experience on console, you will require an active PlayStation Plus or Xbox Live Gold subscription."

Från deras FAQ på hemsidan.

Medlem
Skrivet av fatcamp:

Måste fråga. Kommer ihåg att man behövde köpa xbox live till xbox360 för att spela online och jag antar ps3 var likadant och ps4 och xbone är så också. Så då undrar jag måste man ha denna månadskostnad för att kunna spela dessa spel då ni säger man måste vara uppkopplad så undrar jag om man måste ha denna månadskostnad för att ens kunna nli uppkopplad?

Till PS3 så behövde du inte betala något för att spela online. Men PS4, XboxOne och Xbox360 så behöver man göra det för att kunna spela online!

Medlem

Var väldigt sugen på det här tills jag provade betan. Blir inget köp för mig o blev inte bättre av att läsa det här direkt, ständig online kommer bli ett problem o att tvingas köra klart varje race som skitit sig för att sen ta sig tillbaka till uppdragsikonen känns riktigt segt.

Medlem

Och inget rattstöd (måste väl nästan patchas in dag 1?)

Medlem
Skrivet av Ryktet:
Skrivet av totte1015:

Är detta spelet som innehåller Volvo 240 och så?!

Ja

Fyyyyy, då var det som jag trodde... Skrotspel!
Jag har ingen ratt men... INGET RATTSTÖD?

Medlem
Skrivet av ClockWise:
Skrivet av fatcamp:

Måste fråga. Kommer ihåg att man behövde köpa xbox live till xbox360 för att spela online och jag antar ps3 var likadant och ps4 och xbone är så också. Så då undrar jag måste man ha denna månadskostnad för att kunna spela dessa spel då ni säger man måste vara uppkopplad så undrar jag om man måste ha denna månadskostnad för att ens kunna nli uppkopplad?

"Q) I don't have PlayStation Plus or Xbox Live Gold, can I still play single player without it?
A) Yes you can. PlayStation Plus and Xbox Live Gold will not be required for single player. But as per any multiplayer experience on console, you will require an active PlayStation Plus or Xbox Live Gold subscription."

Från deras FAQ på hemsidan.

Tackar! Jag undrade lite bara då jag vet att folk sa typ att du behöver ha xbox live för typ använda netflix etc "om det ej blev ändrat." Tänkte om du behövde då ha xbox live för att kunna ta hem spelet och dess uppdateringar , men verkar inte som det vilket är bra : )

Medlem
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av ClockWise:
Skrivet av fatcamp:

Måste fråga. Kommer ihåg att man behövde köpa xbox live till xbox360 för att spela online och jag antar ps3 var likadant och ps4 och xbone är så också. Så då undrar jag måste man ha denna månadskostnad för att kunna spela dessa spel då ni säger man måste vara uppkopplad så undrar jag om man måste ha denna månadskostnad för att ens kunna nli uppkopplad?

"Q) I don't have PlayStation Plus or Xbox Live Gold, can I still play single player without it?
A) Yes you can. PlayStation Plus and Xbox Live Gold will not be required for single player. But as per any multiplayer experience on console, you will require an active PlayStation Plus or Xbox Live Gold subscription."

Från deras FAQ på hemsidan.

Tackar! Jag undrade lite bara då jag vet att folk sa typ att du behöver ha xbox live för typ använda netflix etc "om det ej blev ändrat." Tänkte om du behövde då ha xbox live för att kunna ta hem spelet och dess uppdateringar , men verkar inte som det vilket är bra : )

Nä, precis. Det verkar bara vara allt som är kopplat till multiplayer som kräver respektive subscription. Hade varit katastrof annars

Medlem

Vart lite sugen på detta då det innehåller Volvo 240 fast det är från EA. Men nu visar det bara hur dryga dom är. Blir absolut inget köp när man läst.

Är inte detta spelet också där man inte inte kan välja manuell växellåda?

Medlem

Är någon förvånad? EA gör bara skit spel.
Inga mer EA spel köp av mej.


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Redaktör
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Ryktet:
Skrivet av totte1015:

Är detta spelet som innehåller Volvo 240 och så?!

Ja

Fyyyyy, då var det som jag trodde... Skrotspel!
Jag har ingen ratt men... INGET RATTSTÖD?

Jag tror inte NFS blir särskilt mycket bättre med ratt än handkontroll. Men det är själva grejen, att inte låta folk som vill köra med ratt göra det... Så dumt.


signatur
Medlem

Och det går inte att pausa i spelet har jag hört?

Redaktör
Skrivet av NeoWeo:

Och det går inte att pausa i spelet har jag hört?

Stämmer.


signatur
Medlem

Kan tycka att brist på rattstöd är ganska väntat i en arkadracer, det är väl snarare i semi-simulatorer (och givetvis fullskaliga simulatorer) där stödet är att förutsätta? Exempelvis så har alla Need for Speed kort om Shift, samt spel som Ridge Racer, Burnout och liknande, alla varit hemska att spela med ratt.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Och det går inte att pausa i spelet har jag hört?

Det går ej pausa och inte starta om mitt i ett race samt inte spela online. WTF är det som händer...

Jag undrar om jag ens får spela spelet utan att det kommer random ads i form av reklamfilmer i spelet etc.
Snart stängs spelet ner också om du spelar för länge och får betala mer för att spela.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Medlem

Provade det på Gamex och två saker slog mig:

1) Fick connection lost och kastades ut i menyn vid några tillfällen. Det KAN ha varit uppkopplingen på Gamex som strulade och att det är mer stabilt hemma, men det visade verkligen på spelets akilleshäl med ständig uppkoppling.

2) Värdelös framerate. Spelade på en Xbox One och vet inte om det är bättre på PS4, men till och med jag som inte bryr mig om 30 fps vs 60 fps vanligtvis stördes rejält av den låga bilduppdateringen.

Stay away!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Och detta var hade jag tänkt att skaffa XB1/PS4 för, kanske väntar på PC versionen ändå och hoppas att den inte är hemskt portad.

Men att EA inte lärt sig att "alltid online" är en dålig idé efter Sim City är ju lite lagom störande.
Att inte kunna pausa när man är online är ganska uppenbart, men inte ens när man kör helt själv i singleplayer? Verkar ju som en gigantisk miss av utvecklarna.

Medlem

Vem fan vill köra med ratt till ett arcade spel?

Medlem
Skrivet av Hexon:

Vart lite sugen på detta då det innehåller Volvo 240 fast det är från EA. Men nu visar det bara hur dryga dom är. Blir absolut inget köp när man läst.

Är inte detta spelet också där man inte inte kan välja manuell växellåda?

Undrar också över det med växellådan. Finns det möjlighet att ändra till manuell växellåda i spelet?

Redaktör
Skrivet av Freffo:
Skrivet av Hexon:

Vart lite sugen på detta då det innehåller Volvo 240 fast det är från EA. Men nu visar det bara hur dryga dom är. Blir absolut inget köp när man läst.

Är inte detta spelet också där man inte inte kan välja manuell växellåda?

Undrar också över det med växellådan. Finns det möjlighet att ändra till manuell växellåda i spelet?

Inte vad jag har sett i alla fall. Kan ha missat det, men tror inte det.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Freffo:
Skrivet av Hexon:

Vart lite sugen på detta då det innehåller Volvo 240 fast det är från EA. Men nu visar det bara hur dryga dom är. Blir absolut inget köp när man läst.

Är inte detta spelet också där man inte inte kan välja manuell växellåda?

Undrar också över det med växellådan. Finns det möjlighet att ändra till manuell växellåda i spelet?

Inte vad jag har sett i alla fall. Kan ha missat det, men tror inte det.

Okej. Tack för svar.

Medlem

Går inte att byta till manuell låda. Sen är bilarnas köregenskaper så otroligt dåliga att det knappast ens hade gått att spela med ratt.

Medlem

Precis vad jag antog, hoppas PC versionen blir bättre och att man får lite frihet (offline mode, modding, köra med ratt osv) men med EA bakom spakarna kan det bli svårt.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Är detta spelet som innehåller Volvo 240 och så?!

Vill du ratta en digital Volvo så har ju Forza Motorsport 6 den underbara kultbilen Volvo 123GT (sportigare variant av Amazon).


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

12
Skriv svar