Destiny växer kraftigt efter senaste expansionen

Robot
Destiny växer kraftigt efter senaste expansionen

The Taken King lockar flera miljoner nya Destiny-spelare.

#destiny


MEG
Medlem
Destiny växer kraftigt efter senaste expansionen

"Destiny växer kraftigt efter senaste expansionen" Oj varför då?


signatur

Death is only the beginning

Medlem

På bilden, är det en liten planet som har ramlat ner på en annan stor planet?

Medlem

För mig så var senaste expansionen den sista spiken i kistan, då den gjorde så att allt inehåll från den föregående expansionen med Prison of Elders blev helt obrukbart och under-levlat.

Medlem

Jag har inte köpte Destiny men jag är rejält sugen på att inskaffa mig det.

Kommer bli upptagen av Guild Wars 2 nu framöver säkert genom året men suget för Destiny finns där!

Lirade igenom demot(?) av Destiny för några veckor sen, fick ett item som gjorde mig till lvl 25 eller så, visst jag blev rejält stark när jag gjorde mina lvl 1-10 uppdrag men jag hade kul, kunde gå lugnt igenom miljöerna och utforska mina skills!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Inaktiv
Skrivet av Typhor:

För mig så var senaste expansionen den sista spiken i kistan, då den gjorde så att allt inehåll från den föregående expansionen med Prison of Elders blev helt obrukbart och under-levlat.

Samma sak gäller det för mig + att jag inte får spela spelet enbart via pvp och få mitt gear eftersom jag bara kan få 15 legendary marks ifrån cruicible om dagen.

Medlem

Destiny var kul första 2 veckorna med polarna. Sen blev det repetitivt och jag kände mig fan lurad...massor med innehåll som borde varit där var det inte. Folk borde fan bojkotta sånt här lurendrejeri!

Medlem

Jag är en återvändande spelare. Måste påstå att Taken King ändå var det första ordentliga klivet i rätt riktning. Nu känns det som det händer grejer när man loggar in. Mer world events, mer uppdragsvariation, roliga och varierande bossar (istället för nonstop recycled horde-mode), mer val i hur jag vill spela min klass etc.

Bara det att få lite ordentliga CGI-cutscenes i storyn t.ex. gör mycket. Det är ju knäppt hur deras tidigare Halo-spel kändes 50x mer episka i jämförelse.

Bungie är nästan där nu tycker jag. Suget att få logga in igen växer stadigt.

Medlem

detta e kul! köpte de för ett par veckor sedan!


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Släpp på pc så ger jag det en chans

Medlem
Skrivet av telison:

På bilden, är det en liten planet som har ramlat ner på en annan stor planet?

Det är den så kallade The Traveller, någon sorts mystisk entitet från yttre rymden som kom till Jorden och då blev det typ Golden Age med tre gångers livslängd för människor, resor till andra planeter och solsystem osv, men i fotspåren av den så kom The Darkness eller nåt sånt och började bråka, människorna nästan utrotade osv, Traveller gjorde ett sista stånd ovanför jordens sista stad för att skydda mänskligheten, nångång efter det tar spelet vid mer eller mindre.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av telison:

På bilden, är det en liten planet som har ramlat ner på en annan stor planet?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Bahoven:

Släpp på pc så ger jag det en chans

Säger detsamma. I mitt fall främst för att jag är inkapabel att lira skjutspel med kontroll om man inte har full aim assistance, och har man det blir spelet tråkigt som fan istället. Man vill ju spela själv, liksom.

Medlem

Ja vi är några stycken nu men lite för många fortfarande några måste sluta spela tydligen uuuuuuuut!

Relik 📜
Skrivet av Dave Lister:
Skrivet av telison:

På bilden, är det en liten planet som har ramlat ner på en annan stor planet?

Det är den så kallade The Traveller, någon sorts mystisk entitet från yttre rymden som kom till Jorden och då blev det typ Golden Age med tre gångers livslängd för människor, resor till andra planeter och solsystem osv, men i fotspåren av den så kom The Darkness eller nåt sånt och började bråka, människorna nästan utrotade osv, Traveller gjorde ett sista stånd ovanför jordens sista stad för att skydda mänskligheten, nångång efter det tar spelet vid mer eller mindre.

Storyn i Destiny, alltså. Den har vissa.. well. Den är inte vattentät.

On topic: Jag är sugen på att testa med TTK. Klarade spelet och lirade en hel del efter det runt release, men har sedan dess mest nött multiplayer några enstaka gånger. Tröttnade väldigt på upplägget, helt enkelt.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Synd man inte har polare att spela detta med då hade det varit ett givet köp. Spela solo eller med random nisse verkar inte som en bra idé.

Gnällkuk

Jag slutade spela i våras nån gång tror jag det var. Blev alldeles för repetativt för min del. Tror det kan vara ett bra läge att återkomma men väntar antagligen tills dlc:et kommer rabatterat.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av emilakered:

Storyn i Destiny, alltså. Den har vissa.. well. Den är inte vattentät.

On topic: Jag är sugen på att testa med TTK. Klarade spelet och lirade en hel del efter det runt release, men har sedan dess mest nött multiplayer några enstaka gånger. Tröttnade väldigt på upplägget, helt enkelt.

Som storyn berättas och så vidare i TTK är hur det borde varit från början, en enorm förbättring kan jag bara säga helt enkelt
Sedan är Nathan Fillion så jävla skön i sin roll som Cayde-6


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:
Skrivet av emilakered:

Storyn i Destiny, alltså. Den har vissa.. well. Den är inte vattentät.

On topic: Jag är sugen på att testa med TTK. Klarade spelet och lirade en hel del efter det runt release, men har sedan dess mest nött multiplayer några enstaka gånger. Tröttnade väldigt på upplägget, helt enkelt.

Som storyn berättas och så vidare i TTK är hur det borde varit från början, en enorm förbättring kan jag bara säga helt enkelt
Sedan är Nathan Fillion så jävla skön i sin roll som Cayde-6

Visste direkt att det var Nathan, en av mina favoriter! Klockren som Cayde-6. Nu hoppade jag in i Destiny först efter TTK, men alla vänner som jag spelar med säger att det är en stor skillnad till det bättre. Med det sagt är det fortfarande lite okonsekvent story, repetivt och inte så stor variation. Har drygt 250 timmar i spelet, och tycker fortfarande att det är roligt med Strikes då och då. Events lockar fortfarande en del folk, och det finns en hel del i Crucible att göra om man diggar PvP.

1
Skriv svar