Sony släpper brusreducerande lurar med PS4-flavör

Robot
Sony släpper brusreducerande lurar med PS4-flavör

Stäng ute omvärlden från början av december.

#sony


Medlem
Sony släpper brusreducerande lurar med PS4-flavör

Snyggt var det allt, ser dock ut som att glapp skulle uppstå lättare än i Koss PortaPro med de där klena kontaktpunkterna.

Medlem

Press "Mute-The-World" to not care


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Är "flavör" ens ett svenskt ord?

Medlem

..... hahhaha

Medlem
Skrivet av Margy:

Är "flavör" ens ett svenskt ord?

Nej inte enligt Svenska Akademiens ordbok

Men jag skulle inte ge 850:- för dom där i alla fall.

Medlem

Skulle förståt om dom kom till vitan nu gör jag det inte. Hemma vill man väll ha sköna kuddar på öronen eller?

Medlem
Skrivet av Aabdell:
Skrivet av Margy:

Är "flavör" ens ett svenskt ord?

Nej inte enligt Svenska Akademiens ordbok

Men jag skulle inte ge 850:- för dom där i alla fall.

Ordet vi eftersöker är "favör" och inte fravör. Hehe

Medlem

Hörlurar som kräver batteri för 850kr eh. kan inte PS4an göra ljuden som stänger ut andra de ljuden? Och vad är det som gör att ljuden stängs ute? vitt ljud? höjs volymen ? 200kr max, 850kr låter som ett scam

Medlem

Lite väl saftigt pris imo.. Nej, klarar mig med att köra ljudet ifrån min hemmabio-anläggning. Vad jag däremot önskar att Sony kunde skapa är en handkontroll till PS4an med ett batteri som håller längre samt att man kan stänga av lyset på dosan som ändå inte fyller någon funktion för mig utan bara drar ström i onödan.


signatur
eld
Medlem
Skrivet av Cybersoul:

Hörlurar som kräver batteri för 850kr eh. kan inte PS4an göra ljuden som stänger ut andra de ljuden? Och vad är det som gör att ljuden stängs ute? vitt ljud? höjs volymen ? 200kr max, 850kr låter som ett scam

Mikrofoner läser av omgivningen och ett ljud skapas i hörlurarna som slår ut det mesta av yttre oljud/brus. Dyrt, kräver ofta batteri men ger en fantastisk upplevelse av tystnad.

Medlem
Skrivet av eld:
Skrivet av Cybersoul:

Hörlurar som kräver batteri för 850kr eh. kan inte PS4an göra ljuden som stänger ut andra de ljuden? Och vad är det som gör att ljuden stängs ute? vitt ljud? höjs volymen ? 200kr max, 850kr låter som ett scam

Mikrofoner läser av omgivningen och ett ljud skapas i hörlurarna som slår ut det mesta av yttre oljud/brus. Dyrt, kräver ofta batteri men ger en fantastisk upplevelse av tystnad.

Men varför kan inte PS4an stänga ute ljuden hela tiden, vore inte det bättre, den är ju pluggad in i väggen och inget batteri behövs

Medlem
Medlem
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av eld:
Skrivet av Cybersoul:

Hörlurar som kräver batteri för 850kr eh. kan inte PS4an göra ljuden som stänger ut andra de ljuden? Och vad är det som gör att ljuden stängs ute? vitt ljud? höjs volymen ? 200kr max, 850kr låter som ett scam

Mikrofoner läser av omgivningen och ett ljud skapas i hörlurarna som slår ut det mesta av yttre oljud/brus. Dyrt, kräver ofta batteri men ger en fantastisk upplevelse av tystnad.

Men varför kan inte PS4an stänga ute ljuden hela tiden, vore inte det bättre, den är ju pluggad in i väggen och inget batteri behövs

Det går att ha den lösningen, finns andra hörlurar som gör det möjligt, tanken och det unika med dessa är att de är portabla och kan användas till telefon Iphone eller kopplas in i handkontrollen.

Jag uppskattar denna lösning, jag gillar små in-ear hörlurar

eld
Medlem
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av eld:
Skrivet av Cybersoul:

Hörlurar som kräver batteri för 850kr eh. kan inte PS4an göra ljuden som stänger ut andra de ljuden? Och vad är det som gör att ljuden stängs ute? vitt ljud? höjs volymen ? 200kr max, 850kr låter som ett scam

Mikrofoner läser av omgivningen och ett ljud skapas i hörlurarna som slår ut det mesta av yttre oljud/brus. Dyrt, kräver ofta batteri men ger en fantastisk upplevelse av tystnad.

Men varför kan inte PS4an stänga ute ljuden hela tiden, vore inte det bättre, den är ju pluggad in i väggen och inget batteri behövs

ps4'an har ingen aning om hur ljuden ser ut precis vid dina öron. Men om vi ponerar att pluggen i din kontroll hade stöd för flera mikrofoner som satt på dina hörlurar och att ps4'an hade processorkraft tillgänglig så hade latency varit så hög att effekten inte fungerat bra.

Verkligheten är rätt dyra hörlurar som du kan använda vart du än är med alla sorters platformar, en mer dynamisk lösning.

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

Hörlurar som kräver batteri för 850kr eh. kan inte PS4an göra ljuden som stänger ut andra de ljuden? Och vad är det som gör att ljuden stängs ute? vitt ljud? höjs volymen ? 200kr max, 850kr låter som ett scam

Mina Bose QuietComfort 25 kostade 3000kr, värt varenda öre. För 200 kr får man på sin höjd skräp, och personligen behåller jag hellre mina pengar än att slänga bort dem på skräp...

Skägg.
10 Chambers

Räknas barn som brus?


signatur
eld
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Räknas barn som brus?

Ett par bra aktiva hörlurar hjälper en hel del under spädbarnsåret, no jokes.

Redaktör
Skrivet av Margy:

Är "flavör" ens ett svenskt ord?

Nu, om inte innan, är det det.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Margy:

Är "flavör" ens ett svenskt ord?

Nu, om inte innan, är det det.

Vad betyder det då?

Så länge det inte finns någon definition så väljer jag att tolka det som att en "flavör" är en person som imiterar Flavor Flav - en "flavör".

Redaktör
Skrivet av Margy:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Margy:

Är "flavör" ens ett svenskt ord?

Nu, om inte innan, är det det.

Vad betyder det då?

Så länge det inte finns någon definition så väljer jag att tolka det som att en "flavör" är en person som imiterar Flavor Flav - en "flavör".

Cred för den tolkningen!

Flavour: smak, arom. Jag trodde det var ett etablerat ord i svenskan, men tydligen inte.


signatur
1
Skriv svar