Bluetooth dongle för Dualshock 4 (Win 10)

Medlem
Bluetooth dongle för Dualshock 4 (Win 10)

Hej gott folk!

Har ni tips på vilka bluetooth-dongles som fungerar med Dualshock 4 till PC? Jag kör Win 10 och köpte en BT-adapter från 24.se (Bluetooth Dongle Micro v4.0) men har inte lyckats koppla upp DS4:an över BT med den - mobilen lyckades jag hitta, men DS4:an hittar jag inte alls. I Input Mapper och DS4Windows hittar jag den över USB. Efter lite efterforskning så förstår jag att olika adaptrar fungerar olika bra, så förhoppningsvis sitter någon med en fungerande lösning.

Alla tips mottages!

Medlem

har du gått in i BT-inställningar i Windows 10 och parat DS? (PS knappen + share knappen i 3 sekunder tills den börja blinka) jag fick göra så.. sen är det bara o köra.

p.s har inbyggt blåtand på moderkortet


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

har du gått in i BT-inställningar i Windows 10 och parat DS? (PS knappen + share knappen i 3 sekunder tills den börja blinka) jag fick göra så.. sen är det bara o köra.

p.s har inbyggt blåtand på moderkortet

Ja det skulle jag så klart ha förtydligat: jag har försökt både i "Lägg till enhet" i Win 10-inställningarna, och i bluetooth-enheter-grejen i Utforskaren och försökt söka efter enheten (med DS4:an satt i parningsläge). Utan framgång.

Medlem
Skrivet av helldrivers:
Skrivet av WarpGuN:

har du gått in i BT-inställningar i Windows 10 och parat DS? (PS knappen + share knappen i 3 sekunder tills den börja blinka) jag fick göra så.. sen är det bara o köra.

p.s har inbyggt blåtand på moderkortet

Ja det skulle jag så klart ha förtydligat: jag har försökt både i "Lägg till enhet" i Win 10-inställningarna, och i bluetooth-enheter-grejen i Utforskaren och försökt söka efter enheten (med DS4:an satt i parningsläge). Utan framgång.

Aj då..hoppas det löser sig på nått sätt.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

1
Skriv svar