Priset för Kinect officiellt

Robot
Priset för Kinect officiellt

Efter rediga spekulationer har nu Microsoft satt en prislapp på sitt rörelsebaserade kontrollsystem.

#microsoft, #kinect-adventures


Medlem
Priset för Kinect officiellt

o my god... tur man inte hr en xbox...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Billigt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

No thank you. Man kan lika gärna köpa ett Wii.

Medlem

Den skulle kostat runt en 1000 kr, det är faktiskt inte den här dom ska tjäna pengar på utan spelen. Genom att ha det så här dyrt så blir det svårt med ett impuls köp vilket dom skulle tjänat mer på.

Medlem

När det kommer ett spel som verkligen är intressant och revolutionerar sättet vi spelar så köper jag en Kinect. just nu...no fucking way.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Det sjuka är att detta kommer vara billigt jämfört med PS3:ans dito.

Moderator | Testpilot

Seriöst, den kostar ju pretty much 1000kr. Om du skulle köpa spelet separat går det ju på säkert 500-600 kr. Antagligen kostar skiten 1500 för att spelet är med också, garanterat att man inte får med det spelet "utan extra kostnad"


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det är ett högt pris. Men om man jämför med Playstation Move så är Kinect billigt. Förutsatt att man vill spela mer än 1 pers med Move. Eftersom man måste köpa ny kontroll för varje spelare medans med Kinect finns det redan stöd för 8 pers lr vafan det e. Jag föredrar dock Move före Kinect, men det är fortf svindyrt såvida man inte är socialt missanpassad.

Medlem

det här är samma mistag som ps3 gjorde vid release, såldes för dyrt :/ nu är det xbox som gör samma misstag som ps3

Inaktiv

hmm nee. Lite väl mycket pengar för något man kanske inte kommer använda så mycket.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

På tok för dyrt. Move startpaket kommer kosta runt 600kr, vilket är ett lagomt pris, Wiimote+motionplus har väl ungefär ett liknande pris också? Nä fan 1500kr för en jävla kamera är dyrt.

Medlem

Ni som klagar på priset...
Ni vet vad en Wii balanceboard kostar va?
Kinect känns ju bra mycket mer avancerad än balanceboard och då tycker jag oxå att ett pris på 300-400 kr mer är rimligt.

Air
Medlem

Idiot MS tänker inte på att mer än hälften utav jordens befolkning har för dålig ekonomi.
Vad ska detta pris föreställa för påhitt nu då? Allt MS kommer med är ju ett problem.

Medlem

Hahahaha! Femtonhundra?! Det får man ju för sjutton ett helt jäkla Wii för?!

Edit: Stavning.:down::down:

Medlem
Medlem

Tja..
Ska man spela flera på Wii så går det snabbt upp i stora pengar.
Wiimote+nunchuck+ den där saken som gör det bättre = 1000kr/kontroll.

Alternativ den där brädan man kan handla till Wii, ligger väl på runt 1000kr med?

Inaktiv

-"Notera att alla priser är det föreslagna butikspriset, när konkurrensen startar kommer vi säkert se några hundralappar skalas av."

Brukar det inte vara tvärtom, härborta i världens ändtarm.

Medlem

Vilket skämt! Tur man inte har en jävla Xbox!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av fakka:

Ni som klagar på priset...
Ni vet vad en Wii balanceboard kostar va?
Kinect känns ju bra mycket mer avancerad än balanceboard och då tycker jag oxå att ett pris på 300-400 kr mer är rimligt.

Bara för att ett Balanceboard är dyrt ursäktar inte det att Kinect också är det. För mig spelar det personligen ingen roll eftersom jag inte är speciellt intresserad av spelen till Kinect, men eftersom jag i teorin gillar tekniken tycker jag att det är tråkigt att Microsoft skjuter sig själva i foten genom att sätta priset så högt.

Medlem

Möjligt att det blir en 360 4GB för mig. Ska bara använda den till Lost Odyssey och Shadow Complex i vilket fall.

Medlem
Skrivet av Phantasman:

Det sjuka är att detta kommer vara billigt jämfört med PS3:ans dito.

jepp, men folk har inte fått denna nyheten på FZ än, därför dom skriver att detta är så dyrt ect..

Skrivet av Edd1e:

Hahahaha! Två papp?! Det får man ju för sjutton ett helt jäkla Wii för?!

Edit: Stavning.:down::down:

vadå "Två papp"? Du verkar inte ha gått i skolan än förstår jag

Medlem

Det blir årets flopp

Medlem
Skrivet av Tomtefar:
Skrivet av Edd1e:

Hahahaha! Två papp?! Det får man ju för sjutton ett helt jäkla Wii för?!

Edit: Stavning.:down::down:

vadå "Två papp"? Du verkar inte ha gått i skolan än förstår jag

Nej, du har helt rätt, det är lässvårigheterna som orsakade att jag skrev fel. För inte kan man helt enkelt bara göra fel? Eller?:up:

Medlem

En konsoll för 2300-3000kr och sen spel för 500-600kr och sen kommer Kinect för cirkus 1500kr. Och då betalar man ju redan för bredband, el... förmodligen Xbox Live... alltså det här är ju alldeles för mycket pengar, det är helt ofattbart hur mycket pengar man slänger ut egentligen. Ja skulle vilja byta ut min original konsoll mot den nya men där går gränsen.. plus att ja har slutat betala Xbox Live för ja orkar inte slänga ut pengar på de skiten längre.

Det är bra att man har en PS3 också så man kan åtminstone spela på internet.

Inaktiv

Frågan är dock om själva Kinecten går att använda till det gamla Xboxet? Har surfat runt lite men inte hittat några svar på det. Någon som har lite koll eller kanske bättre googlingsförmåga än mig? ^^

Inaktiv

Frågan är dock om själva Kinecten går att använda till det gamla Xboxet? Har surfat runt lite men inte hittat några svar på det. Någon som har lite koll eller kanske bättre googlingsförmåga än mig? ^^

Medlem

Helt ofattbart! Säger som nudelsdesign, tur man inte har xbox!

Medlem
Skrivet av Pinch:

Frågan är dock om själva Kinecten går att använda till det gamla Xboxet?

Ja det går...

Haha, förlåt, det var lite roligt det där med priset...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar