Välj bland 350 billiga spel i GOG.com:s julr... nej, höstrea

Robot
Välj bland 350 billiga spel i GOG.com:s julr... nej, höstrea
Medlem
Välj bland 350 billiga spel i GOG.com:s julr... nej, höstrea

Nyårsrea, sportlovsrea, påskrea, vårrea, sommarrea, rearea, back to shool-rea, höstrea, lagerrensningsrea, vinterrea, julrea, mellandagsrea. Om jag jobbade med reklamkampanjer på något av de större varuhusen skulle jag skicka ut ett reklamblad med temat "Just nu har vi ordinarie pris på allt. Välkommen in!".

Jag tror det skulle dra kunder för alla är så trötta på rea.

Medlem

Grim Fandango för lite över 5 dollar

Medlem

så jävla tragiskt med EU och deras jävla VAT, Reaorna märks knappt av numera.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

så jävla tragiskt med EU och deras jävla VAT, Reaorna märks knappt av numera.

Ehm va? VAT är ju detsamma som moms vilket vi hade här i Sverige långt innan EU fanns...

Medlem
Skrivet av forzo:
Skrivet av Vercadi:

så jävla tragiskt med EU och deras jävla VAT, Reaorna märks knappt av numera.

Ehm va? VAT är ju detsamma som moms vilket vi hade här i Sverige långt innan EU fanns...

Blev någon förändring för ett tag sedan som la till cirka 25% på alla digitala köp, som spel osv.

Du kan läsa lite mer här http://www.gamerlaw.co.uk/2014/a-practical-guide-to-the-eus-n...

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av forzo:
Skrivet av Vercadi:

så jävla tragiskt med EU och deras jävla VAT, Reaorna märks knappt av numera.

Ehm va? VAT är ju detsamma som moms vilket vi hade här i Sverige långt innan EU fanns...

Blev någon förändring för ett tag sedan som la till cirka 25% på alla digitala köp, som spel osv.

Du kan läsa lite mer här http://www.gamerlaw.co.uk/2014/a-practical-guide-to-the-eus-n...

Aha så det är helt enkelt så att vi betalar svensk moms nuförtiden, förr betalade man moms där företaget låg, nu betalar man där man som kund bor.

Så istället för att betala Luxemburgs moms på 3% behöver vi nu alltså betala svensk moms på 25%.

k3m
Medlem

trevligt älskar gog

Medlem

Nuförtiden lägger jag till i önskelistan på steam de spel som är intressanta men det är inte så många lägre, jag har ju det mesta jag vill ha. Sen går tiden och sen får jag ett tips om att det är rea och är rabatten bra så köper jag.

Mer än så följer jag inte reor längre.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

För de som inte redan vet det så finns det nu två bundles på HB som jag anser vara väldigt mycket spel för pengarna. Framför allt så går det nu (fram tills kl 20 ikväll) att få Grim Fandango Remastered (DRM-fri) samt Massive Chalice för $13 och endast Grim Fandango är lätt värt 100 kr. För mer info om de andra spelen som ingår https://www.humblebundle.com/weekly

Den andra samlingen på HB ger köparen Spintires (endast Steam), Divinity Dragon Commander (DRM-fri) för $9. Spelen som finns i BTA är bland andra Teslagrad (DRM-fri, spelat en liten del men gillar det), Euro Truck Simulator 2 (endast Steam, en megasuccé om man ska gå efter försäljning på Steam). För $1 eller mer får man Men of War: Assault Squad, Insurgency och Abyss Odyssey - Two Pack. Endast kört första Men of War och det kan kort beskrivas som ett mer avancerat Commandos i 3D.

HB är nog den främsta anledningen till att jag inte köper spel på GOG lika ofta som innan och förhoppningsvis kommer även GOG att vara en del av HB på samma sätt som Steam blivit det.

1
Skriv svar