Fallout 4 – bygg din karaktär innan release!

Robot
Fallout 4 – bygg din karaktär innan release!
Medlem
Fallout 4 – bygg din karaktär innan release!

Ähmenvafan. Tar inte detta bort mycket av det roliga? Vad är nästa grej: att spela igenom de första områdena innan man startat spelet också, så att man slipper det?

Det är säkert någon som "maxar" allt, spelar igenom spelet de första dagarna och sedan klagar på att spelet är för kort...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Ähmenvafan. Tar inte detta bort mycket av det roliga? Vad är nästa grej: att spela igenom de första områdena innan man startat spelet också, så att man slipper det?

Det är säkert någon som "maxar" allt, spelar igenom spelet de första dagarna och sedan klagar på att spelet är för kort...

Nja, jag vet inte. Känns som att när jag väl ska börja spela så är jag för otålig för att välja stats på ett vettigt sätt. Detta hjälper kanske lite.

Att fortsätta levla känns däremot lite tråkigt, det gör jag helst i spelet.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

1, 8, 2, 1, 1, 7, 8


signatur

The definition of insanity?

Releasehästryttare

4 dagar 18 timmar kvar enligt steam

Medlem

Är det inte lite för lite poäng att sätta ut? Det var fler i Fallout 3.

Medlem

"Critical Hit recharge rate"... Hmmmm

Medlem

6, 5, 2, 6, 6, 2, 1,

vi kunna crafta alt som det bara går.

Medlem
Skrivet av Hemme02:

Är det inte lite för lite poäng att sätta ut? Det var fler i Fallout 3.

Dem har ändrat systemet nu i 4:an så du kan öka antingen en per per level eller höja en special med en pinne.

Medlem

När kan man börja förinstallera det?

Medlem
Skrivet av rolar:
Skrivet av Hemme02:

Är det inte lite för lite poäng att sätta ut? Det var fler i Fallout 3.

Dem har ändrat systemet nu i 4:an så du kan öka antingen en per per level eller höja en special med en pinne.

Det det var så i 3:an med man kunde ta Intense Training om man ville.
ska en är den att 3:an så var 5 i alla stats standard, i 4;an är det 1.

Medlem

Gordal, det kan vara för att det inte finns något level tak i denna del. Du kan ju spela vidare tills du har 10 i alla special samt alla perks, så det kan vara någon form av balansering för att man inte ska max allt för lätt.

Medlem
Skrivet av conthox:

Ähmenvafan. Tar inte detta bort mycket av det roliga? Vad är nästa grej: att spela igenom de första områdena innan man startat spelet också, så att man slipper det?

Det är säkert någon som "maxar" allt, spelar igenom spelet de första dagarna och sedan klagar på att spelet är för kort...

Att planera en resa gör inte själva resan tråkigare. Så tänker jag i alla fall!

Medlem
Skrivet av rolar:
Skrivet av Hemme02:

Är det inte lite för lite poäng att sätta ut? Det var fler i Fallout 3.

Dem har ändrat systemet nu i 4:an så du kan öka antingen en per per level eller höja en special med en pinne.

Ah ok, kändes som man skulle få jäkligt lågt i många Men nu är jag med

Medlem
Skrivet av nils45:

När kan man börja förinstallera det?

Så fort du har köpt det på steam. Om jag inte tar helt fel, så är det redan förladdningsbart.

Medlem
Skrivet av matte89:

1, 8, 2, 1, 1, 7, 8

Du kommer ha en väldigt annorlunda karaktär än mig,
kommer nog bli väldigt mycket "gör om gör rätt" innan man
hittar just rätt

Du ska vara sniper va?

Tänkbar allround första karaktär för mig
3, 2, 4, 1, 8, 6, 4

Fick ändra lite till


signatur

MattiAceGaming

Skrivet av MattiAce:
Skrivet av matte89:

1, 8, 2, 1, 1, 7, 8

Du kommer ha en väldigt annorlunda karaktär än mig,
kommer nog bli väldigt mycket "gör om gör rätt" innan man
hittar just rätt

Du ska vara sniper va?

Tänkbar allround första karaktär för mig
3, 3, 3, 1, 8, 6, 4

All denna omstruktur förstör lite planen att "göra som ja brukar" med 10 int för att få mycket skillpoints. MEN det är ju illa att bryta traditioner så de blir nog:

1, 4, 1, 6, 10, 4, 2

Man ska vara social och smart, inte lösa saker med våld

Medlem

3416833

Vill kunna crafta armor och laservapen. Samt öppna alla lås och datorer och kunna prata mig ur situationer. Det är min plan, galen vetenskapsman med laser och radioaktiva prylar.

Medlem
Skrivet av Soothsayer:
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av matte89:

1, 8, 2, 1, 1, 7, 8

Du kommer ha en väldigt annorlunda karaktär än mig,
kommer nog bli väldigt mycket "gör om gör rätt" innan man
hittar just rätt

Du ska vara sniper va?

Tänkbar allround första karaktär för mig
3, 3, 3, 1, 8, 6, 4

All denna omstruktur förstör lite planen att "göra som ja brukar" med 10 int för att få mycket skillpoints. MEN det är ju illa att bryta traditioner så de blir nog:

1, 4, 1, 6, 10, 4, 2

Man ska vara social och smart, inte lösa saker med våld

Jag tycker nog att smartaste lösningen är "Går det inte att lösa med våld så
går det att lösa med mer våld"

Jag vill ha bra "mediciner" som tillfälligt boostar min karaktär och
gärna snickra ihop lite egna vapen och bygga baser.. fast jag kommer nog
prova i stort sett allt till slut


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Ger SPECIAL-poängen någon direkt påverkan på ens karaktär, eller används de endast för att låsa upp olika nivåer av perks?

Till exempel, blir jag direkt starkare av att ha 5 i styrka, eller är det bara att jag får möjligheten att låsa upp perks som gör mig bättre på styrkerelaterade saker?

Medlem
Skrivet av conthox:

Ähmenvafan. Tar inte detta bort mycket av det roliga? Vad är nästa grej: att spela igenom de första områdena innan man startat spelet också, så att man slipper det?

Det är säkert någon som "maxar" allt, spelar igenom spelet de första dagarna och sedan klagar på att spelet är för kort...

Folk klagar redan på att kartan är för liten. Tar "bara" 11 min att SPRINTA från ena änden till den andra fågelväg. Folk verkar i detta fallet missat att kartan är likvärdig Skyrim i area (såg någon som påstod att det är större än Skyrim, men jämförelsebilden jag såg så såg det ut som Skyrim var snäppet större)

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Ger SPECIAL-poängen någon direkt påverkan på ens karaktär, eller används de endast för att låsa upp olika nivåer av perks?

Till exempel, blir jag direkt starkare av att ha 5 i styrka, eller är det bara att jag får möjligheten att låsa upp perks som gör mig bättre på styrkerelaterade saker?

Kommer inte ihåg vad alla ger men de påverkar även spelet, styrka gör så att du kan bära mer och slår hårdare i melee osv. Bara att kolla vidare här http://fallout.wikia.com/wiki/Primary_statistics

Medlem

hmm tror på nått sånt här
S 6 strong back
P 4 Locksmith
E 3
C 3 Lone wanderer
I 7 Gun nut, hacker och XP
A 1
L 4
Så får vi se

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av conthox:

Ähmenvafan. Tar inte detta bort mycket av det roliga? Vad är nästa grej: att spela igenom de första områdena innan man startat spelet också, så att man slipper det?

Det är säkert någon som "maxar" allt, spelar igenom spelet de första dagarna och sedan klagar på att spelet är för kort...

Folk klagar redan på att kartan är för liten. Tar "bara" 11 min att SPRINTA från ena änden till den andra fågelväg. Folk verkar i detta fallet missat att kartan är likvärdig Skyrim i area (såg någon som påstod att det är större än Skyrim, men jämförelsebilden jag såg så såg det ut som Skyrim var snäppet större)

Med tanke på hur många timmar som Skyrim har gett mig, så är det alltså ingen större fara på taket när det gäller area. Frågan är då hur utvecklaren har "optimerat" ytan, samt om man som spelare bara väljer att göra det man måste göra för att "varva" spelet eller om man lägger ned massa tid på sidouppdrag och story. Precis som Skyrim inte skulle ha blivit aplångt om man enbart gjorde main quest, så kan man anta att detta blir ungefär likadant.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Propy:

Nja, jag vet inte. Känns som att när jag väl ska börja spela så är jag för otålig för att välja stats på ett vettigt sätt. Detta hjälper kanske lite.

Brukar vara standard för mig, att de första tre timmarena i ett nytt spel är 1 h välja utseende, namn osv, 1 h nybörjarzon och spana in hur spelet fungerar och 1 h spelande... inte så effektivt, men jag gillar att ta det lungt och leva mig in i det. Men visst, för de otåliga är väl detta bra.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av conthox:

Ähmenvafan. Tar inte detta bort mycket av det roliga? Vad är nästa grej: att spela igenom de första områdena innan man startat spelet också, så att man slipper det?

Det är säkert någon som "maxar" allt, spelar igenom spelet de första dagarna och sedan klagar på att spelet är för kort...

Folk klagar redan på att kartan är för liten. Tar "bara" 11 min att SPRINTA från ena änden till den andra fågelväg. Folk verkar i detta fallet missat att kartan är likvärdig Skyrim i area (såg någon som påstod att det är större än Skyrim, men jämförelsebilden jag såg så såg det ut som Skyrim var snäppet större)

Med tanke på hur många timmar som Skyrim har gett mig, så är det alltså ingen större fara på taket när det gäller area. Frågan är då hur utvecklaren har "optimerat" ytan, samt om man som spelare bara väljer att göra det man måste göra för att "varva" spelet eller om man lägger ned massa tid på sidouppdrag och story. Precis som Skyrim inte skulle ha blivit aplångt om man enbart gjorde main quest, så kan man anta att detta blir ungefär likadant.

Lite så jag tänker oxå, även fallout 3 gav mig timmar efter timmar, och då är fallout 4 kartan ca 3 gånger större

Medlem

Blir typ:
S5 - för att senare gå hela vägen till 10, sista perken är intressant!
P5 - Dynamit! antagligen lockipicking med.
E3 - Toughness och Lifegiver känns som ett måste ifall jag ska kunna spela det på högre/högsta svårighetsgrad.
C7 - Mer flummig perks. Bira, jycke och ledarskap låter som en salig blandning.
I2 - First Aid, av samma anledning som E3.
A1 - Jag ÄLSKAR V.A.T.S, men här liksom intelligence fick det bli en kompromiss.
L5 - Idiot savant, perfekt!

Så... det blir nån slags charmig hjärndöd tung artillerist som är lite glad på drickan.. och bomber.

Raka motsatsen mot vad jag normalt skulle ta. I och A brukar alltid vara mina main stats, så det ska bli spännande och se hur det här slutar.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av nils45:

När kan man börja förinstallera det?

Så fort du har köpt det på steam. Om jag inte tar helt fel, så är det redan förladdningsbart.

Nej, det kan man inte. Bethesda har inte sagt vilket datum som gäller, men det skall vara "days" innan release, vilket innebär senast söndag.

Medlem

2, 2, 2, 7, 7, 6, 2

Blir en kvinnlig sniper som vanligt första gången jag spelar ett Fallout-spel.

Medlem

Själv spenderar jag alltför lång tid i menyerna i rollspel innan jag drar igång, så det här välkomnas varmt.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

12
Skriv svar