Blizzard ska återställa Warcraft III och fler klassiska spel till sin forna glans

Robot
Blizzard ska återställa Warcraft III och fler klassiska spel till sin forna glans
Medlem
Blizzard ska återställa Warcraft III och fler klassiska spel till sin forna glans

.... Ge mig ett Warcraft 4 istället med de 4 raserna och en ny. T ex Burning Legion eller Naga.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Men Warcraft 2 förihelvete!! *brölgråt*

Medlem

Mobilversioner, nu med King vid sin sida kan de med att ta betalt för varje enhet du skapar i starcraft/warcraft, eller varje unique du hittar i Diablo...

Medlem

Något jag INTE har emot är att dom lägger till dom äldre spelen i Battle.net launchern.

Gen
Medlem

Att bara göra spelen kompatibla med Win10 tycker jag inte räcker hela vägen. En HD remake är mer välkommet, tex portning av WC3 till SC2 motorn och D2 till D3 motorn.

Eller föredrar ni klassisk grafik dock högupplöst?

MEG
Medlem

Tja kanske bättre än att utveckla nytt Warcraft, Diablo eller annat liknande spel, jag tvivlar på att de skulle kunna göra sådana hits igen....


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Gen:

Att bara göra spelen kompatibla med Win10 tycker jag inte räcker hela vägen. En HD remake är mer välkommet, tex portning av WC3 till SC2 motorn och D2 till D3 motorn.

Eller föredrar ni klassisk grafik dock högupplöst?

D2 till D3 motorn? Det blir nog svårt, då de båda är rejält annorlunda från varandra, men båda använder ju Blizzard-byggda ground up motorer med MPQ-filer iaf. WC3 till SC2-engine hade nog varit enklare. Och dessutom ser Diablo 3 ut som ett barnspel med blod. Ville hellre ha den mörka gotiska känslan som Diablo 2 gav en, fast uppdaterad i HD.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

CJ
Medlem

Det där introt är fortfarande toksnyggt.

Medlem

Känner jag Blizzard rätt är deras version av high res 800x600.


signatur

I drank what?

Medlem

Warcraft 2, Diablo 1, Diablo 2 och Starcraft 1, det är ju deras bästa spel. Bara att kliva in och styra upp ordentligt LAN och Onlinestöd - bums.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Eight08:

Men Warcraft 2 förihelvete!! *brölgråt*

Du är inte ensam. Deras klart bästa spel... Trean var ju början på domedagen.

Medlem

Behövs egentligen bara högre upplösningar och bättre nätkod.

Går redan att modda d2 till native 1080p, ser kanoner ut.

Medlem

Det enda jag stör mig lite på när jag kör WC3 på min nya dator är upplösningen, utöver det fungerar spelet brilliant. Dock skulle jag inte ha något emot att kunna spela i rätt aspect ratio.

Medlem

Det handlar nog främst om att knyta samman dom med Battle.net launchern. Vilket jag kan tycka är väldigt välkommet


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Vill ha Diablo 1, med svenska röster som valbart alternativ !!

Medlem
Skrivet av Manqs:
Skrivet av Eight08:

Men Warcraft 2 förihelvete!! *brölgråt*

Du är inte ensam. Deras klart bästa spel... Trean var ju början på domedagen.

Word to the muddafakkin Streets! Spelade wc3 några dagar innan jag la ner. Vilken besvikelse.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

tycker dock inte wc3 har så dålig optimering på windows 10, laddade ner det för inte så länge sedan och spelade senast igår kväll och det flyter på fint

Medlem

Diablo 2 känns fint.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av Komured:

Vill ha Diablo 1, med svenska röster som valbart alternativ !!

Kättare!

Medlem
Skrivet av Gen:

Att bara göra spelen kompatibla med Win10 tycker jag inte räcker hela vägen. En HD remake är mer välkommet, tex portning av WC3 till SC2 motorn och D2 till D3 motorn.

Eller föredrar ni klassisk grafik dock högupplöst?

HD remake eller motsv som Age of Empires II vore ju grymt!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem
Skrivet av Komured:

Vill ha Diablo 1, med svenska röster som valbart alternativ !!

Ahhh färskt kött!

Medlem

D2 <3 och få klenoderna knutna till battlenet launcher eftersom man redan reggat dom på battlenet är ju bara guld


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

En HD version av WC3 med en editor lika kraftfull som SC2 hade jag inte sagt emot. Fan det hade varit drömmen. Tills dess spelar jag customs i dota2, sjukt kul. Dock funkar nästan bara hjälte-spel och inte RTS liknande spel i dota2 editorn. /:

Medlem
Skrivet av thorz:
Skrivet av Komured:

Vill ha Diablo 1, med svenska röster som valbart alternativ !!

Ahhh färskt kött!

Best ever!!

Gen
Medlem
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av Gen:

Att bara göra spelen kompatibla med Win10 tycker jag inte räcker hela vägen. En HD remake är mer välkommet, tex portning av WC3 till SC2 motorn och D2 till D3 motorn.

Eller föredrar ni klassisk grafik dock högupplöst?

D2 till D3 motorn? Det blir nog svårt, då de båda är rejält annorlunda från varandra, men båda använder ju Blizzard-byggda ground up motorer med MPQ-filer iaf. WC3 till SC2-engine hade nog varit enklare. Och dessutom ser Diablo 3 ut som ett barnspel med blod. Ville hellre ha den mörka gotiska känslan som Diablo 2 gav en, fast uppdaterad i HD.

Kan de biffa upp D2 motorn lite så är det välkommet samt fixa lite HD texturer så det ser lite krispigare ut.

Medlem

Klockrent!

Det vore ju fantastiskt nice om de faktiskt lade på lite funktioner - typ som när de höjde storleksgränsen på MP-banor från 4 till 8 megabyte. Jävlar vilken skillnad det var, alltså.

Vågar man drömma om att de skulle skruva lite i grafikmotorn? Eller parallellisera kommandokön (i nuläget uppstår långa delays om man ger move commands till typ 500 units även fast fps'en är maxad och cpu utilization är typ 5%).

Åååh, vackra hägring... åååh...

1
Skriv svar