Se Nvidias tips för ett maxat CoD: Black Ops 3 i 60 fps

Robot
Se Nvidias tips för ett maxat CoD: Black Ops 3 i 60 fps

Nya Geforce-drivrutiner ute inför Call of Duty-släppet, och Nvidia rekommenderar dyra grafikkort för att spela det maxat.

#call-of-duty-black-ops-3, #starcraft-ii-2, #starcraft-ii-legacy-of-the-void, #act-of-aggression, #sword-coast-legends


Medlem
Se Nvidias tips för ett maxat CoD: Black Ops 3 i 60 fps

är inte 60 fps lite old ?

Hoppas själv min skylake/980ti setup leverar ~144 fps i 2k

Medlem

Antingen är skiten dåligt optimerat, eller så vill Nvidia tjäna mer pengar.

Men mest troligt är nog en kombination av ovanstående.

Medlem

Men hurfan vore det om Nvidia rekommenderade spelutvecklare att bli mer kompetenta?

Grafik från 2008 och Fisk A.I kräver fan inte ett 970!!

Medlem

och ändå kommer den funka på gtx 4xx och 5xx i 60fps...

Medlem

Jag kunde maxa Black ops 3 1080p/60fps med mitt 780 kort i betan. så det här är bara reklam för Nideas nya kort , ta det med en nypa salt

Medlem
Skrivet av Decubal:

är inte 60 fps lite old ?

Hoppas själv min skylake/980ti setup leverar ~144 fps i 2k

Är inte 2k lite old?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Geeks Gaming

Köpte ett 980ti här om dagen... inte fan tänker jag slösa de på CoD

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Decubal:

är inte 60 fps lite old ?

Hoppas själv min skylake/980ti setup leverar ~144 fps i 2k

Är inte 2k lite old?

Utav alla som spelar spel på PC så skulle jag gissa att de som har skärmar över 60hz är en extremt liten del och att det helt enkelt inte är aktuellt att publicera siffror för dom konsumenterna, tyvärr.

Medlem

Angående reccenssion, är det inte lättare att bara ta någon som ni tidigare gjort för call of duty (finns ju några att välja mellan...) och ändra namn?

Redaktör
Skrivet av WhiteWolf68:

Angående reccenssion, är det inte lättare att bara ta någon som ni tidigare gjort för call of duty (finns ju några att välja mellan...) och ändra namn?

Andra gången idag det förslaget lanseras.


signatur
Medlem

Vadå 2k? 1440p är ju betydligt mer högupplöst än 2k. 2k är ju bara 1080p fast lite bredare.

Medlem

60 FPS känns lite 2008...

Avstängd
Skrivet av Jinxswe:

Köpte ett 980ti här om dagen... inte fan tänker jag slösa de på CoD

Samma här skaffade mig Zotac's 980 Ti AMP Extreme. För Star Wars Battlefront i 1440P med allting maxat för att uppleva det på min nya Acer XB270Hu.

Skrivet av Nioreh:

Vadå 2k? 1440p är ju betydligt mer högupplöst än 2k. 2k är ju bara 1080p fast lite bredare.

Samma med 4K. Det ska stå (UHD) Inte 4k. 4K är när det är 4096x2160.

Skrivet av Cybersoul:

Jag kunde maxa Black ops 3 1080p/60fps med mitt 780 kort i betan. så det här är bara reklam för Nideas nya kort , ta det med en nypa salt

Jag tror om jag läste rätt, att det som NVIDIA försöker mena är att dessa rekommendationer är till för höga bildfrekvens bildskärmar, alltså 144Hz. Vad kraven för att få en spelupplevelse i dessa höga frekvenser i respektive upplösning.

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Decubal:

är inte 60 fps lite old ?

Hoppas själv min skylake/980ti setup leverar ~144 fps i 2k

Är inte 2k lite old?

Utav alla som spelar spel på PC så skulle jag gissa att de som har skärmar över 60hz är en extremt liten del och att det helt enkelt inte är aktuellt att publicera siffror för dom konsumenterna, tyvärr.

Utav alla som spelar spel på PC kör de flesta inte ens 1920x1080.

Nu är väl Steams Hårdvaruundersökningar inte den hela sanningen, men den ger ändå en bra fingervisning om hur det ligger till.
Enligt den kör 65% INTE 1920x1080.

Inaktiv

Imorgon pangar de : )

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Köpte ett 980ti här om dagen... inte fan tänker jag slösa de på CoD

Terraria?

Medlem

Vet inte om Nividia är så smarta här. Det billigaste 970-kortet på prisjakt kostar lika mycket som ett nytt Ps4. Med bara ett grafikkort i knät saknas som bekant en del komponenter för att kunna starta spelet.

Ps4 kör spelet i 1080p/60 fps...

Geeks Gaming
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Jinxswe:

Köpte ett 980ti här om dagen... inte fan tänker jag slösa de på CoD

Terraria?

Hellre de... eller minecraft

Medlem
Skrivet av KtownTreble:

Vet inte om Nividia är så smarta här. Det billigaste 970-kortet på prisjakt kostar lika mycket som ett nytt Ps4. Med bara ett grafikkort i knät saknas som bekant en del komponenter för att kunna starta spelet.

Ps4 kör spelet i 1080p/60 fps...

Vette fan. Har en extra dator med gamla delar i. Core2quad 3,6ghz o 780 gtx o 6gb ram. Inge problem att spela på den. Cod har aldrig varit speciellt tungt. Gav 170kr för quad processorn på Tradera. Finns massa fynd numera för alla vill bara ha nytt. Min main dator är första gen i7 930 tillsammans med 980ti. Processorer har saktat ner lite i prestanda utvecklingen och det går köra med ganska kraftiga grafikkort med äldre processorer utan flaskhalsar

Medlem

CPU: Fx 6300
GPU: GTX 970
RAM: 8gb

Jag kör det fullt maxat och har inga som helst framedrops.

1
Skriv svar