Ny läcka innan Blizzcon – då släpps World of Warcraft: Legion

Robot
Ny läcka innan Blizzcon – då släpps World of Warcraft: Legion

Låter ju jäkligt konstigt om det skulle vara så att det kommer då...

Har dom inte sagt att det inte ska bli några mer raid-tiers och att expansionen WoD mer eller mindre är "slut" nu?

Den skulle ju aldrig överleva ett år till såvida de inte gör något drastiskt.

Medlem

Om det stämmer så kommer jag nog inte ens köpa detta, känns meningslöst om detta är hur dom sköter WoW nu för tiden.

Medlem

500 kronor för en liten expansion. nice...

Medlem
Skrivet av Love Dajnamajt Arvidsson:

Låter ju jäkligt konstigt om det skulle vara så att det kommer då...

Har dom inte sagt att det inte ska bli några mer raid-tiers och att expansionen WoD mer eller mindre är "slut" nu?

Den skulle ju aldrig överleva ett år till såvida de inte gör något drastiskt.

De sade att legacy of the void till sc2 skulle släppas "march 2016 or sooner" det släpptes redan i september i år.

Så deras preliminära "releasedatum" ger jag inte mycket för.

Medlem

Nu står det ju i och för sig "Legion is expected to release on or before 09/21/2016". Vilket betyder att det KAN släppas innan dess och att detta troligtvis är en absolut längsta de någonsin kommer kunna sträcka utvecklingen.

... Visst, nu är det ju så att Blizzard inte har släppt något spel före sitt utsatta datum även om det har stått "or before" på dem (vad jag kan komma ihåg)... But a man can dream...

Skrivet av Dominus:
Skrivet av Love Dajnamajt Arvidsson:

Låter ju jäkligt konstigt om det skulle vara så att det kommer då...

Har dom inte sagt att det inte ska bli några mer raid-tiers och att expansionen WoD mer eller mindre är "slut" nu?

Den skulle ju aldrig överleva ett år till såvida de inte gör något drastiskt.

De sade att legacy of the void till sc2 skulle släppas "march 2016 or sooner" det släpptes redan i september i år.

Så deras preliminära "releasedatum" ger jag inte mycket för.

Kom ihåg vad dom sa om SC2's expansioner från första början ;).. Jag skulle våga påstå att "Heart of The Swarm" och "Legacy of the void" har blivit kraftigt försenade, inte att dom släppt "LotV" tidigare än planerat ^^

Medlem
Skrivet av Love Dajnamajt Arvidsson:

Låter ju jäkligt konstigt om det skulle vara så att det kommer då...

Har dom inte sagt att det inte ska bli några mer raid-tiers och att expansionen WoD mer eller mindre är "slut" nu?

Den skulle ju aldrig överleva ett år till såvida de inte gör något drastiskt.

Brukar väl vara ca 1 år till release efter Blizzcon, betan drar väl igång ganska snart med.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Inte en chans att det stämmer, i så fall skulle köra WoW i 9 månader utan någon som helst uppdatering. Det håller inte. Jag tippar på release innan sommaren


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Dec
Medlem

De skrev väl något liknande för WoD, att det skulle släppas före December 2014, men släpptes i November så en månad innan.

Om Legion släpps en månad innan September så känns det dock fortfarande väldigt långt borta... kanske planerar de några fler patcher till WoD isf? Över ett halvår utan något nytt kommer tömma subs rejält.


signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Medlem
Skrivet av Love Dajnamajt Arvidsson:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Love Dajnamajt Arvidsson:

Låter ju jäkligt konstigt om det skulle vara så att det kommer då...

Har dom inte sagt att det inte ska bli några mer raid-tiers och att expansionen WoD mer eller mindre är "slut" nu?

Den skulle ju aldrig överleva ett år till såvida de inte gör något drastiskt.

De sade att legacy of the void till sc2 skulle släppas "march 2016 or sooner" det släpptes redan i september i år.

Så deras preliminära "releasedatum" ger jag inte mycket för.

Kom ihåg vad dom sa om SC2's expansioner från första början ;).. Jag skulle våga påstå att "Heart of The Swarm" och "Legacy of the void" har blivit kraftigt försenade, inte att dom släppt "LotV" tidigare än planerat ^^

Så kan man också se på det, dock var det inte det jag talade om utan att de satte ett preliminärt releasedatum på mars 2016, men spelet kom ut i september 2015.. det vill säga 6 månader tidigare.

Därför är det fel att haka upp sig på att preliminära releasedatumet för Legion är september 2016, kan lika gärna komma i mars, juni eller augusti.

Medlem

Gick ju mer än ett år mellan SoO och Warlords. Och 6.2 kom i juni så september skulle vara lite sent. Jag gissar nån gång mellan maj-augusti. Annars lär det inte finnas många subs kvar.

Medlem

Snälla sluta någongång...


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem
Skrivet av BlåMes:

Snälla sluta någongång...

Mmm vill hålla helg men slutar 17 idag...

Medlem

Känner faktiskt inte att jag bryr mig så mycket. Körde WoD några månader och hade hur kul som helst, tills jag la ner igen runt aug. NÄR Legion väl kommer så ska det bli roligt att titta in igen, fram tills dess så har jag annat att lägga tiden på.
Förstår att fler kommer sluta fram tills expansionen kommer, för det lär inte vara så många som orkar vänta/grinda nuvarande innehåll i något år framöver, men det påverkar inte riktigt mina förväntningar på Legion.

Medlem

Slutade spela efter Lich King. En av de bästa valen jag gjort. Har bara bra minnen av WoW. Inga besvikelser. c:


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem
Skrivet av Chassimannen:

Slutade spela efter Lich King. En av de bästa valen jag gjort. Har bara bra minnen av WoW. Inga besvikelser. c:

Fast det där är ju relativt, raiding har ju aldrig varit bättre rent utmaningsmässigt. Att du har bra minnen tack vare att alla dina polare lirade och kanske slutade i samband med dig gör ju inte spelet sämre idag än då.

Det är ju mer att MMO-marknaden är dels uttjatad men också urvattnad. Inget håller för evigt så är det bara. Sen blir folk betydligt mer kräsna och ska ha allt serverat direkt. Hur lätt är det att utveckla ett MMO för framtiden då?

Folk SKREK efter pandor i flera år, när de sen fick det blev det en vändning och helt plötsligt blev
spelet carebear. Man bah ehhh ahop så vafan ska de göra?

Det är bara inse, det går inte att tillfredställa internetfolket 2015, de hittar alltid fel. Om de inte gör det gnäller det på att det var bättre förr. Loose loose.

Önskar folk var mer sugna på att ge saker lite mer tid, lite mer chans.
Och passar det inte så är det ju bara sluta och spela andra spel.
Alldeles för många verkar ju tro att ett spel ska endast göras efter deras önskemål.

Jag har fortsatt år efter år och anpassat mig, en personlig åsikt är att raiding är det som håller mig kvar. Healing blev mycket roligare i WoD. Om jag hade lagt av i Wotlk skulle jag ju missat allt det. Är du ens säker på att det var det bästa du gjort? Hur kan du veta om du inte lirar det längre 3 expansioner senare? Bara lite funderingar på din så säkra mening.

Medlem
Skrivet av adrii:
Skrivet av Chassimannen:

Slutade spela efter Lich King. En av de bästa valen jag gjort. Har bara bra minnen av WoW. Inga besvikelser. c:

Fast det där är ju relativt, raiding har ju aldrig varit bättre rent utmaningsmässigt. Att du har bra minnen tack vare att alla dina polare lirade och kanske slutade i samband med dig gör ju inte spelet sämre idag än då.

Det är ju mer att MMO-marknaden är dels uttjatad men också urvattnad. Inget håller för evigt så är det bara. Sen blir folk betydligt mer kräsna och ska ha allt serverat direkt. Hur lätt är det att utveckla ett MMO för framtiden då?

Folk SKREK efter pandor i flera år, när de sen fick det blev det en vändning och helt plötsligt blev
spelet carebear. Man bah ehhh ahop så vafan ska de göra?

Det är bara inse, det går inte att tillfredställa internetfolket 2015, de hittar alltid fel. Om de inte gör det gnäller det på att det var bättre förr. Loose loose.

Önskar folk var mer sugna på att ge saker lite mer tid, lite mer chans.
Och passar det inte så är det ju bara sluta och spela andra spel.
Alldeles för många verkar ju tro att ett spel ska endast göras efter deras önskemål.

Jag har fortsatt år efter år och anpassat mig, en personlig åsikt är att raiding är det som håller mig kvar. Healing blev mycket roligare i WoD. Om jag hade lagt av i Wotlk skulle jag ju missat allt det. Är du ens säker på att det var det bästa du gjort? Hur kan du veta om du inte lirar det längre 3 expansioner senare? Bara lite funderingar på din så säkra mening.

Internetfolket" är de 2% spelare som hörs mest, och alltid är det 2% med olika önskemål.
2% öppnar ena dan sina gaphalsar på vid gavel och brölar "Ge oss pandor" för att sedan lämna plats till nästa 2% som bölar "Vanilla var bättre", varpå det skickar bollen vidare till gruppen som har högljudda synpunkter på PvP som hesa passar till "Det är för lätt att få Epics" som snabbt blir överröstade av "Det tar för lång tid att geara"....etc, etc.

Jag skulle våga påstå att dessa gaphalsar inte på något sett är representativa till oss övriga 98% som spelar det som vi tycker om att spela, vilket spel det än må vara.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av adrii:
Skrivet av Chassimannen:

Slutade spela efter Lich King. En av de bästa valen jag gjort. Har bara bra minnen av WoW. Inga besvikelser. c:

Fast det där är ju relativt, raiding har ju aldrig varit bättre rent utmaningsmässigt. Att du har bra minnen tack vare att alla dina polare lirade och kanske slutade i samband med dig gör ju inte spelet sämre idag än då.

Det är ju mer att MMO-marknaden är dels uttjatad men också urvattnad. Inget håller för evigt så är det bara. Sen blir folk betydligt mer kräsna och ska ha allt serverat direkt. Hur lätt är det att utveckla ett MMO för framtiden då?

Folk SKREK efter pandor i flera år, när de sen fick det blev det en vändning och helt plötsligt blev
spelet carebear. Man bah ehhh ahop så vafan ska de göra?

Det är bara inse, det går inte att tillfredställa internetfolket 2015, de hittar alltid fel. Om de inte gör det gnäller det på att det var bättre förr. Loose loose.

Önskar folk var mer sugna på att ge saker lite mer tid, lite mer chans.
Och passar det inte så är det ju bara sluta och spela andra spel.
Alldeles för många verkar ju tro att ett spel ska endast göras efter deras önskemål.

Jag har fortsatt år efter år och anpassat mig, en personlig åsikt är att raiding är det som håller mig kvar. Healing blev mycket roligare i WoD. Om jag hade lagt av i Wotlk skulle jag ju missat allt det. Är du ens säker på att det var det bästa du gjort? Hur kan du veta om du inte lirar det längre 3 expansioner senare? Bara lite funderingar på din så säkra mening.

Internetfolket" är de 2% spelare som hörs mest, och alltid är det 2% med olika önskemål.
2% öppnar ena dan sina gaphalsar på vid gavel och brölar "Ge oss pandor" för att sedan lämna plats till nästa 2% som bölar "Vanilla var bättre", varpå det skickar bollen vidare till gruppen som har högljudda synpunkter på PvP som hesa passar till "Det är för lätt att få Epics" som snabbt blir överröstade av "Det tar för lång tid att geara"....etc, etc.

Jag skulle våga påstå att dessa gaphalsar inte på något sett är representativa till oss övriga 98% som spelar det som vi tycker om att spela, vilket spel det än må vara.

Couldn't agree more!

1
Skriv svar