Black Ops 3 – kraftig grafikskillnad mellan Xbox One och 360

Robot
Black Ops 3 – kraftig grafikskillnad mellan Xbox One och 360

Nyare är bättre – surprise surprise!

#call-of-duty-black-ops-3


Medlem
Black Ops 3 – kraftig grafikskillnad mellan Xbox One och 360

De har ju byggt helt andra banor för Xbox 360! Det är väldigt imponerande och visar faktiskt att de bryr sig - en utvecklare som inte brytt sig hade kört på samma åt båda och sänkt upplösningen, dragit ner på effekterna, och nöjt sig med sämre bilduppdatering.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:

De har ju byggt helt andra banor för Xbox 360! Det är väldigt imponerande och visar faktiskt att de bryr sig - en utvecklare som inte brytt sig hade kört på samma åt båda och sänkt upplösningen, dragit ner på effekterna, och nöjt sig med sämre bilduppdatering.

Därför de tar fullpris för endast MP då

Medlem

det borde vara lika stor skillnad från xbone till PC också, men ack så får vi PC spelare nöja oss med en port

Det var inte skillnad, det var helt annan grafik.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

PC 2006...

♫ trolololololol ♫

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Ja och så lirade man på 10-20fps med maxad dator


signatur

War, war never changes

Medlem
Skrivet av danielsvard:
Skrivet av Sapiens:

Ja och så lirade man på 10-20fps med maxad dator

Nja lira man på high settings gick nog ändå att snitta runt 45fps med ett 8800gtx i 720p x).

Ser ju också fortfarande jävligt bra ut idag, få spel som är lika snygga när man maxar spelet i 1440p i 8xaa och lirar i 100fps =P.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av danielsvard:
Skrivet av Sapiens:

Ja och så lirade man på 10-20fps med maxad dator

Nja lira man på high settings gick nog ändå att snitta runt 45fps med ett 8800gtx i 720p x).

Ser ju också fortfarande jävligt bra ut idag, få spel som är lika snygga när man maxar spelet i 1440p i 8xaa och lirar i 100fps =P.

Det har verkligen inte hänt mycket på grafikfronten sedan Crysis.

Medlem
Skrivet av returpack:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av danielsvard:
Skrivet av Sapiens:

Ja och så lirade man på 10-20fps med maxad dator

Nja lira man på high settings gick nog ändå att snitta runt 45fps med ett 8800gtx i 720p x).

Ser ju också fortfarande jävligt bra ut idag, få spel som är lika snygga när man maxar spelet i 1440p i 8xaa och lirar i 100fps =P.

Det har verkligen inte hänt mycket på grafikfronten sedan Crysis.

Har hänt en hel del, de har bara tagit en annan vinkel på det hela. Spelen är fortfarande rätt snygga, men de har valt att inte gå mot fotorealism utan mer egna grafiska stilar.

Om man ska se på ett utav de snyggaste spelen hittills så är det nog Ryse, men som sagt, ingen fotorealism, men fortfarande väldigt detaljerat.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av returpack:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av danielsvard:
Skrivet av Sapiens:

Ja och så lirade man på 10-20fps med maxad dator

Nja lira man på high settings gick nog ändå att snitta runt 45fps med ett 8800gtx i 720p x).

Ser ju också fortfarande jävligt bra ut idag, få spel som är lika snygga när man maxar spelet i 1440p i 8xaa och lirar i 100fps =P.

Det har verkligen inte hänt mycket på grafikfronten sedan Crysis.

Mja det har ju hänt ganska mycket ändå, dock används väl sällan eller aldrig många utav dem nya sakerna i spelen. Tex multi-dimensional tessellation har jag nog fortfarande aldrig sett i ett spel tyvärr =/

Det är väl främst pga multiplatformsutveckling men även pga att de kan vara exklusiva för geforce, som tex physxflex.

Medlem

Cod grafikmässigt har aldrig varit värdelös för min del, alla cod till mw3 hade bra grafik för sin tid, sedan så stannade det där till ghost kom som egentligen inte var något speciellt men ändå inte dåligt. AW gav cod ett kliv grafikmässigt men detta ser ut att ha lite sämre grafik än Aw.

Releasehästryttare

Tyckte det luktade ruttna ägg när de hade öppen beta i somras

Medlem

360 Versionens bantning påminner mig om Black på PS2 nästan. Ett imponerande spel för sin tid på PS2


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Devan:

Tyckte det luktade ruttna ägg när de hade öppen beta i somras

https://www.youtube.com/embed/ITFhdAPMVrU

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Crysis må varit snyggt, men sämre skit spel är svårt att hitta. Grafiken betyder nada, när gameplay är såpass kass som det är på samtliga crysis spel.

Medlem
Skrivet av Locktail:
Skrivet av Sapiens:

Crysis må varit snyggt, men sämre skit spel är svårt att hitta. Grafiken betyder nada, när gameplay är såpass kass som det är på samtliga crysis spel.

Köpte Crysis enbart för att kunna köra benchmarks när jag klockade mina kort.

Jo grafiken är verkligen inte allt. Spelade igenom Order 1886 igår och fy fan vilket snyggt spel. Utan tvekan snyggaste spelet jag någonsin spelat, men samtidigt ett jävligt kort spel och spelet var mest dialoger och onödiga QTE event. Fick mig att tänka på hur mycket bättre alla telltale spel hade varit om dom kört på samma grafik i sina spel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Här är ett annat exempel som visar vilken total skit-portning 360-versionen är:

http://www.videogamer.com/videos/call_of_duty_black_ops_vs_bl...


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Oj... Grafiken är så nerbantad på 360 att stridsfordon ser ut som en vanliga minibussar?


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Skrivet av Dave Lister:

Här är ett annat exempel som visar vilken total skit-portning 360-versionen är:

http://www.videogamer.com/videos/call_of_duty_black_ops_vs_bl...

haha fy f-n vad fult blackops 3 är på 360, jämfört med det 5 år gamla black ops.. borde va kriminellt att sälja skiten.

Medlem

Är väl inte så konstigt kan man tycka. Men än viktigare. Är spelet roligt ?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Locktail:
Skrivet av Sapiens:

Crysis må varit snyggt, men sämre skit spel är svårt att hitta. Grafiken betyder nada, när gameplay är såpass kass som det är på samtliga crysis spel.

Jag har spelat en jädra massa shooters och jag tycker inte att gamplayer det är totallt kasst, mediokert kanske och på många sätt och viss bortkastad potential men inte uselt. Bra mycket bättre och mer unikt än de flesta av dagens shooters skulle jag vilja påstå.

Tror delvis problemet också legat i att spelet alltid varit krävande, vilket resulterat i att många försökt lira spelet i 30-45fps fps, vilket självklart inte gör saken bättre. Ett annat stort problem är också själva nano-suiten, den bör man helst modda så man får minst 2x mer power. Fixar man till dem sakerna är spelet ändå rätt bra. 2:an var dock en jädra besvikelse, det kan jag hålla med om. 3:an lite bättre men fortfarande inget utöver det vanliga, tja bortsett från att det är larvigt snyggt.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Locktail:
Skrivet av Sapiens:

Crysis må varit snyggt, men sämre skit spel är svårt att hitta. Grafiken betyder nada, när gameplay är såpass kass som det är på samtliga crysis spel.

Köpte Crysis enbart för att kunna köra benchmarks när jag klockade mina kort.

Jo grafiken är verkligen inte allt. Spelade igenom Order 1886 igår och fy fan vilket snyggt spel. Utan tvekan snyggaste spelet jag någonsin spelat, men samtidigt ett jävligt kort spel och spelet var mest dialoger och onödiga QTE event. Fick mig att tänka på hur mycket bättre alla telltale spel hade varit om dom kört på samma grafik i sina spel.

Jo Order 1886 är också ett spel med bortkastad potential, hade kunnat varit mycket mer intressant om de koncentrerat sig mer på själva varulv/monster jakt delen och gjort den bra, istället för att göra en halvkass Gears of War klon med onödigt mycket qte. Eller då kanske ett mer renodlat äventyrs lir som Walking Dead, utan en massa meningslös mördande av generiska gubbar.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av danielsvard:
Skrivet av Sapiens:

Ja och så lirade man på 10-20fps med maxad dator

Nja lira man på high settings gick nog ändå att snitta runt 45fps med ett 8800gtx i 720p x).

Ser ju också fortfarande jävligt bra ut idag, få spel som är lika snygga när man maxar spelet i 1440p i 8xaa och lirar i 100fps =P.

Hade runt 45 fps på min gamla xps m1370 laptop, den släpptes ungefär samtidigt som crysis.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Medvetet gjort 360 mycket undermåligt för att kunna påvisa hur bra den nyare generationen är... trams.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Fast du vet ju mycket väl att Crysis inte såg ut i närheten av det där (eller annat material de visade innan release).

E3:

Retail:

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Sapiens:

Fast du vet ju mycket väl att Crysis inte såg ut i närheten av det där (eller annat material de visade innan release).

Det fanns en del tidigare trailers och showreals för motorn mm, med versioner av spelet eller banor som inte kom med, samt trailers där Crytek hade med cutscenes som inte var ingame. Men innan release visade de upp en massa ingame matrial också, bland annat hade dem ju en genomgång Sandbox 2 och dess nya features. Sen kan man ju tycka vad man vill om att de blandar ingame, ingame cutscenses och förgjorda cutscenes i tex launchtrailen.

Hursom den där gifen är ingame, kan möjligtvis vara moddad version.
Tex

Eller så enkelt att det är någon egengjord bana med speceillt tod och extra vegetation. Eller är det bara ingame och det ser så snyggt ut pga gifen är så liten och det blir flashigare pga de mörka skuggor och kontrasten det ger.

Sen om Crytek verkligen hade velat fet ljuga så hade de ju kunna visat upp sin concept video istället.

1
Skriv svar