Video - Fredagspanelen gästas av Sweclockers som sågar SteamOS

Robot
Video - Fredagspanelen gästas av Sweclockers som sågar SteamOS
Medlem
Video - Fredagspanelen gästas av Sweclockers som sågar SteamOS

Diggar Calle i panelerna. Men se till att kolla mer in i kameran återigen. Även Joakim denna gången. Vet att det känns onaturligt, men det känns som ni har mindre kontakt med publiken annars.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Ja, jag måste erkänna att jag inte riktigt förstår hur "planen", ser ut för "SteamOS".

Jag har själv linux installerat (tillsammans med windows, alltså dual-boot) på mina två speldatorer men även om jag gärna spelar på linux och är mycket nöjd med dom titlar jag just nu har installerade:

Alien: Isolation, Age of Wonders 3, Civilization V, Civilization: Beyond Earth, Dreamfall Chapters, Dying Light, Metro: Last Light, Pillars of Eternity, Shadow Warrior, SOMA, Wasteland 2...och ett 20-tal andra.

...så bootar jag lik förbaskat tillbaka till windows med jämna mellanrum, utbudet av aaa-titlar är så oerhört mycket större och fördröjningen vid release för titlar som "The Witcher 3, Mad Max, Batman:Arkham Knight", är avskräckande långt.

Nej, ska det här ha någon chans så behöver nog Valve *vräka* ut pengar för att få snabbare spelsläpp och mycket fler stor speltitlar i biblioteket.

Medlem

(angående steam-pc)
själv kör jag med en Asus G20 som vardagsrum pc...faktiskt inte så extremt mycket större än ps4:an (bredare så klart)...men rätt cool design och fet prestanda (GTX980/ i7-4790)


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Jättekul avsnitt på Fredag. dock borde ni pratat om blackops 3 och Blizzcon där blizzard nu tar betalt 281kr för en virtual ticket för att man skall få se finalerna i 3S Arena och nyheter för the legion.

Medlem

Kolla in i kameran FZ, vi älskar er! <3

Medlem

Gällande allt snack om att titta in i kameran: jag tycker inte att det känns konstigt alls att man inte tittar in i kameran. Tvärtom tycker jag att det känns lustigt på något vis. För mig är det lite som att någon skulle titta in i kameran under en intervju i Morgonsoffan på TV4. Calle och Joakim pratar med varandra, och då förväntar jag mig att de även ska titta på varandra, snarare än att prata med varandra och titta mot kameran.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Tycker det känns mest naturligt då man varierar. Det ser oerhört konstigt ut om någon tittar in i kameran majoriteten av tiden medan man snackar också.Kort sagt vad Pscifier sade

Medlem

Intressant äng SteamOS, inget att hänga i granen trots allt.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Gällande allt snack om att titta in i kameran: jag tycker inte att det känns konstigt alls att man inte tittar in i kameran. Tvärtom tycker jag att det känns lustigt på något vis. För mig är det lite som att någon skulle titta in i kameran under en intervju i Morgonsoffan på TV4. Calle och Joakim pratar med varandra, och då förväntar jag mig att de även ska titta på varandra, snarare än att prata med varandra och titta mot kameran.

Håller med.

Medlem
Skrivet av Robez:
Skrivet av Puscifer:

Gällande allt snack om att titta in i kameran: jag tycker inte att det känns konstigt alls att man inte tittar in i kameran. Tvärtom tycker jag att det känns lustigt på något vis. För mig är det lite som att någon skulle titta in i kameran under en intervju i Morgonsoffan på TV4. Calle och Joakim pratar med varandra, och då förväntar jag mig att de även ska titta på varandra, snarare än att prata med varandra och titta mot kameran.

Håller med.

Även min åsikt

Roligt att ni har med gäster till panelen också. Det uppskattas mycket

Medlem

Jag byggde en vardagsrums dator igår för att göra TV:n smartare. Slängde in Windows på den för att Silverlight(Netflix) inte direkt stöds på Linux/SteamOS. Så det är inte bara gaming som är efter.

Ett sätt att få fart på Linux portar vore om Valve sänkte deras andel från försäljningen av spel med linux portar på steam eller tog bort deras andel om en klient som kör Linux/SteamOS köpte spelet ifråga. Alternativt att de gör det lättare att spela med hjälp utav WINE och liknande program samt arbetar med Nvidia/AMD för att göra bättre och öppnare drivrutiner.

Medlem

Strålande avsnitt! Otroligt kul att Jonas tittade förbi, tror på denna merge!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Chassimannen:

Diggar Calle i panelerna. Men se till att kolla mer in i kameran återigen. Även Joakim denna gången. Vet att det känns onaturligt, men det känns som ni har mindre kontakt med publiken annars.

Nästa gång blir det bara stirra in i kameran


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Chassimannen:

Diggar Calle i panelerna. Men se till att kolla mer in i kameran återigen. Även Joakim denna gången. Vet att det känns onaturligt, men det känns som ni har mindre kontakt med publiken annars.

Nästa gång blir det bara stirra in i kameran

Du får lära dig av proffsen

Medlem

Äh kamera vanan kort med tiden:) Jonas och Emil var inte alls lika avslappnade som de är idag även om jag älskat fredagspanelen sen det starta^^

Medlem
Skrivet av omgponies:

Jag byggde en vardagsrums dator igår för att göra TV:n smartare. Slängde in Windows på den för att Silverlight(Netflix) inte direkt stöds på Linux/SteamOS.

Silverlight är processorkrävande skräp som inte stöds längre i Chrome, oavsett plattform. Silverlight används inte ens i Netflix-appen för Windows 8 och 10 lustigt nog. Netflix med HTML5 fungerar felfritt i Linux.

En del andra play-tjänster använder fortfarande Silverlight, som C More Play, och vill man utsätta sig själv för dom tjänsterna så finns ju Pipelight.

Medlem
Skrivet av Namm:
Skrivet av omgponies:

Jag byggde en vardagsrums dator igår för att göra TV:n smartare. Slängde in Windows på den för att Silverlight(Netflix) inte direkt stöds på Linux/SteamOS.

Silverlight är processorkrävande skräp som inte stöds längre i Chrome, oavsett plattform. Silverlight används inte ens i Netflix-appen för Windows 8 och 10 lustigt nog. Netflix med HTML5 fungerar felfritt i Linux.

En del andra play-tjänster använder fortfarande Silverlight, som C More Play, och vill man utsätta sig själv för dom tjänsterna så finns ju Pipelight.

Känner sällan att linux är något att hänga i granen på desktop-sidan, alla vi olika.

Medlem
Skrivet av Namm:

Silverlight är processorkrävande skräp som inte stöds längre i Chrome, oavsett plattform. Silverlight används inte ens i Netflix-appen för Windows 8 och 10 lustigt nog. Netflix med HTML5 fungerar felfritt i Linux.

Men är inte Netflix stödet begränsat till Ubuntu och Chrome? Jag är personligen inget fan av varken Ubuntu eller Chrome.

Medlem
Skrivet av omgponies:
Skrivet av Namm:

Silverlight är processorkrävande skräp som inte stöds längre i Chrome, oavsett plattform. Silverlight används inte ens i Netflix-appen för Windows 8 och 10 lustigt nog. Netflix med HTML5 fungerar felfritt i Linux.

Men är inte Netflix stödet begränsat till Ubuntu och Chrome? Jag är personligen inget fan av varken Ubuntu eller Chrome.

Ja, om man bara vill att det ska fungera. Vill man jäklas en stund kan man säkert få det att funka till allt annat också.

Medlem

Kul! Det var exakt detta jag hoppades på när Geeks Publishing köpte upp FZ. Att se Calle och Jonas i samma ruta hade jag inte vågat hoppas på för 2 år sen. Kör hårt grabbar och tjejer.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av 73mpl4R:

Kul! Det var exakt detta jag hoppades på när Geeks Publishing köpte upp FZ. Att se Calle och Jonas i samma ruta hade jag inte vågat hoppas på för 2 år sen. Kör hårt grabbar och tjejer.


signatur
1
Skriv svar