Nu är den här - trailern för Warcraft-filmen!

Robot
Nu är den här - trailern för Warcraft-filmen!
Medlem
Nu är den här - trailern för Warcraft-filmen!

Damn!


signatur

<Djupt i din buk med mina knivar>

Inaktiv

Kommer se filmen på bio

Medlem
Medlem

Hmm, videon och intrycket var ju absolut mycket bättre än vad jag hade förväntat mig. Visserligen är jag ingen inbiten wow-spelare, men rent filmmässigt såg detta ut att kunna bli helt ok.

Medlem

Visst ville jag att de hellre skulle gjort filmen helt datoranimerad, precis som deras cinematics. Men nu har de ju blandat det med verkliga skådespelare och delvis verkliga miljöer, vilket tillsammans får det att se väldigt lågbudget ut. 85% av trailern är CGI, och en dålig sådan för att vara en film. Det hade sett bättra ut om de valt att göra filmen CGI till 100%. Nu känns det som att de verkliga människorna har hamnat i en tecknad värld...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Det såg inte dåligt ut, men ganska generiskt.

Medlem

Jag tycker det ser awesome ut. Och jag gillar inte World of Warcraft (däremot Warcraft 3)

Medlem

Lär ju definitivt ses!
Har inte så mycket historia i WoW men jag har ändå haft väldigt kul med spelet och just loren har ju varit en dragningskraft för min del även om jag inte göttat ner mig i den speciellt.

Medlem

Alltså.
Hur svårt ska det vara.
AVSLÖJA INTE HELA FILMEN I TRAILERN PLOX!!!!!1!

Medlem
Skrivet av Evilof:

Alltså.
Hur svårt ska det vara.
AVSLÖJA INTE HELA FILMEN I TRAILERN PLOX!!!!!1!

du tänker mig teasers

Medlem

Ser bra ut


signatur

//mvh

Medlem

Kommer lätt se den. älskar Warcraft!


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Känner ingen super hype men definitivt intresserad och trailern skrämde en inte.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Clancy Brown som Blackhand. En badass som verkligen inte fått den uppmärksamhet han förtjänar. Nu ska det bara bli vår 2016 också


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Såg ut som rätt dålig CGI.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:

Såg ut som rätt dålig CGI.

Fanns ingen CGI i Trailer, hela filmen är inspelad i lala land.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Alltså.
Hur svårt ska det vara.
AVSLÖJA INTE HELA FILMEN I TRAILERN PLOX!!!!!1!

Titta inte på trailers


signatur

IDKFA

Medlem

Såg grymt ut!

Medlem

Hmm känns lite sådär genrisk storymässigt från trailern men hoppas det lurar mer intriger etc under ytan. Massa cgi är speciellt men funkade ju i Avatar så om story o skådisar håller kan det funka här.

Inaktiv

ragnar lothbrok

Medlem

Såg väl okej ut, men den här slår inte Lotr ändå. Men kanske slår den hobbit.

Medlem

Otydligt men intressant. Självklart biobesök, även om jag inte är såld. Att Duncan Jones har gjort 2 bra filmer av 2 möjliga är ett gott tecken.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Men nej, skämskudde på CGI:n. De inklippta skådespelarna såg jättelöjliga ut, såg ut som riktig lågbudgetfilm. Dessutom ser rustningarna ut att vara gjorda av samma plast som leksaksrustningarna på Buttericks. Kalkonfilm garanterat.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Visst ville jag att de hellre skulle gjort filmen helt datoranimerad, precis som deras cinematics. Men nu har de ju blandat det med verkliga skådespelare och delvis verkliga miljöer, vilket tillsammans får det att se väldigt lågbudget ut. 85% av trailern är CGI, och en dålig sådan för att vara en film. Det hade sett bättra ut om de valt att göra filmen CGI till 100%. Nu känns det som att de verkliga människorna har hamnat i en tecknad värld...

Haha. Här om dagen läste jag en hel tråd som ansåg att CGI var satans påfund och att filmen skulle suga för att den innehöll för mycket CGI. Tydligen kan man inte glädja alla.

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av T.Mani:

Visst ville jag att de hellre skulle gjort filmen helt datoranimerad, precis som deras cinematics. Men nu har de ju blandat det med verkliga skådespelare och delvis verkliga miljöer, vilket tillsammans får det att se väldigt lågbudget ut. 85% av trailern är CGI, och en dålig sådan för att vara en film. Det hade sett bättra ut om de valt att göra filmen CGI till 100%. Nu känns det som att de verkliga människorna har hamnat i en tecknad värld...

Haha. Här om dagen läste jag en hel tråd som ansåg att CGI var satans påfund och att filmen skulle suga för att den innehöll för mycket CGI. Tydligen kan man inte glädja alla.

Man måste ju mätta mun efter matsäck. Ska man göra en film med Sagan om ringen-kvalitet på CGI måste man ju ha råd med det också Annars blir det Sharknado över det hela.

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av T.Mani:

Visst ville jag att de hellre skulle gjort filmen helt datoranimerad, precis som deras cinematics. Men nu har de ju blandat det med verkliga skådespelare och delvis verkliga miljöer, vilket tillsammans får det att se väldigt lågbudget ut. 85% av trailern är CGI, och en dålig sådan för att vara en film. Det hade sett bättra ut om de valt att göra filmen CGI till 100%. Nu känns det som att de verkliga människorna har hamnat i en tecknad värld...

Haha. Här om dagen läste jag en hel tråd som ansåg att CGI var satans påfund och att filmen skulle suga för att den innehöll för mycket CGI. Tydligen kan man inte glädja alla.

För att quota Samara från ME (där jag hörde det först)

Citat:

Put three humans in a room, there will be six opinions

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=eYNCCu0y-Is
Trailerna för "Legion"
Bland det läckaste jag sett !!!

Saxat från mmo-c :

The gunship model was very detailed. 7 million faces, 3000 of the 4000x4000 texture maps, raytracing. It takes 4-6 hours to render each frame.

Varian takes 4-6 hours per frame and 20-30 GB of memory to render.

Medlem

En film som är baserad på ett spel som inte verkar suga?

Medlem

Är nu nog säkert 10:e gången jag kollar och börjar känna av hypen! Minns tillbaka till Warcraft 1-2-3 och helt sinnessjukt hur coolt det det ska bli att se alla dessa karaktärer för första gången på "riktigt". Hoppas verkligen det blir bra så det kanske blir en hel trilogi med Arthas, Thrall, scurge och hela gänget!

(lär förhoppningsvis gå att putsa lite till på cgi:n ett tag kvar tlll release)

12
Skriv svar