Nu är den här - trailern för Warcraft-filmen!

Geeks Gaming

Som ett långvarigt fan av Warcraft serien (INTE WOW) så är jag ganska besviken och inte hypad alls på detta. Kändes bara Meh över de hela och känns som en film man glor på bara för man är uttråkad och inte kommer på något att glo på

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av T.Mani:

Visst ville jag att de hellre skulle gjort filmen helt datoranimerad, precis som deras cinematics. Men nu har de ju blandat det med verkliga skådespelare och delvis verkliga miljöer, vilket tillsammans får det att se väldigt lågbudget ut. 85% av trailern är CGI, och en dålig sådan för att vara en film. Det hade sett bättra ut om de valt att göra filmen CGI till 100%. Nu känns det som att de verkliga människorna har hamnat i en tecknad värld...

Haha. Här om dagen läste jag en hel tråd som ansåg att CGI var satans påfund och att filmen skulle suga för att den innehöll för mycket CGI. Tydligen kan man inte glädja alla.

Häromdagen läste jag en tråd om att Orcherna inte skulle vara CGI.

Medlem

Håller med om att det ser ut som människor i en tecknad värld.
Liknelsen till lotr förstår jag inte heller förutom att det alltid ska vara en miljard cgi statister med i alla storfilmer för att någon tycker det är coolt med enorma folksamlingar. Pausar man vid 1:35 är det helt uppenbart att personerna är inklippta.
För mig blev jämförelsen till Avatar, där jag anser att Avatar står sig hyffsat i att mixa riktiga personer och animerade och mitt "förverkligande" av Zangarmarsh finns här.
https://www.youtube.com/watch?v=5PSNL1qE6VY

Medlem
Skrivet av Prime:

https://www.youtube.com/watch?v=eYNCCu0y-Is
Trailerna för "Legion"
Bland det läckaste jag sett !!!

Saxat från mmo-c :

The gunship model was very detailed. 7 million faces, 3000 of the 4000x4000 texture maps, raytracing. It takes 4-6 hours to render each frame.

Varian takes 4-6 hours per frame and 20-30 GB of memory to render.

Det där är ju bättre på alla sätt och vis, varför skulle de ha människor med i filmen öht. Finns ju massa rena CGI-filmer, iofs barnfilmer, som röjt enorma framgångar. Hade man undvikit att det blev paj av det hela också.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Evilof:

Alltså.
Hur svårt ska det vara.
AVSLÖJA INTE HELA FILMEN I TRAILERN PLOX!!!!!1!

Titta inte på trailers

Jag kan ju redan grundstoryn efter att ha kört Warcraft 1-3 och någon månad vanilla-WoW. Däri ligger inte problemet.
Men när man kan förstå hur de första tre fjärdedelarna av filmen kommer utspela sig så har ju något snett skett i trailerskaparstudion.
En trailer behöver inte vara så jäkla övertydlig. Jämför med första trailern till nya Star Wars. Man fattar några småsaker (ny sith, Årtusendefalken är tillbaka) osv, men man kan inte utläsa allt som ska hända under första timman eller två.

Medlem
Skrivet av Nornvik:

ragnar lothbrok

Haha tänkte de samma

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av T.Mani:

Visst ville jag att de hellre skulle gjort filmen helt datoranimerad, precis som deras cinematics. Men nu har de ju blandat det med verkliga skådespelare och delvis verkliga miljöer, vilket tillsammans får det att se väldigt lågbudget ut. 85% av trailern är CGI, och en dålig sådan för att vara en film. Det hade sett bättra ut om de valt att göra filmen CGI till 100%. Nu känns det som att de verkliga människorna har hamnat i en tecknad värld...

Haha. Här om dagen läste jag en hel tråd som ansåg att CGI var satans påfund och att filmen skulle suga för att den innehöll för mycket CGI. Tydligen kan man inte glädja alla.

Det handlar inte om att CGI är dåligt eller att de skulle valt det ena eller det andra. Problemet är att CGI:n är för dålig, ser för orealistisk ut i den här filmen för att kunna blandas med verkliga människor och miljöer.

Om de ville använda sig av CGI som inte ser realistisk ut, hade de lika gärna kunnat gjort filmen 100% CGI. Gjort det till en animerad film. Men nu när de blandar det med verkliga människor och miljöer smälter inte CGI:n i det här fallet in. Det ser plastig och overklig ut. Det känns som sagt som om människorna springer omkring i en låtsasvärld...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Vet någon om det ska släppas som 3D film? Har inte kunnat läsa till mig det. Jag håller med om att verkliga människorna känns inklippta men jag tänker också att om det ska vara 3D så försvinner den gränsen och man dras in i världen på ett annat sätt. Typ nu känns det platt men med 3D vaknar allt till liv.

Tänker lite på Hobbit i High Framerate (personlig åsikt, det var som att kolla på en spansk dokusåpa), när jag sen såg den i vanlig 3D var det mycket bättre.

Medlem

4/10
Värt att se innan man somnar.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Visst ville jag att de hellre skulle gjort filmen helt datoranimerad, precis som deras cinematics. Men nu har de ju blandat det med verkliga skådespelare och delvis verkliga miljöer, vilket tillsammans får det att se väldigt lågbudget ut. 85% av trailern är CGI, och en dålig sådan för att vara en film. Det hade sett bättra ut om de valt att göra filmen CGI till 100%. Nu känns det som att de verkliga människorna har hamnat i en tecknad värld...

Håller med till fullo. En 3D-animerad CGI-film hade varit mycket mycket bättre. Det är lite pinsamt när Shrek känns mer verklig än Orcerna i denna trailer.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Visst ville jag att de hellre skulle gjort filmen helt datoranimerad, precis som deras cinematics. Men nu har de ju blandat det med verkliga skådespelare och delvis verkliga miljöer, vilket tillsammans får det att se väldigt lågbudget ut. 85% av trailern är CGI, och en dålig sådan för att vara en film. Det hade sett bättra ut om de valt att göra filmen CGI till 100%. Nu känns det som att de verkliga människorna har hamnat i en tecknad värld...

Jag håller tummarna för att Jessica Rabbit är med!

Inaktiv
Skrivet av T.Mani:

Visst ville jag att de hellre skulle gjort filmen helt datoranimerad, precis som deras cinematics. Men nu har de ju blandat det med verkliga skådespelare och delvis verkliga miljöer, vilket tillsammans får det att se väldigt lågbudget ut. 85% av trailern är CGI, och en dålig sådan för att vara en film. Det hade sett bättra ut om de valt att göra filmen CGI till 100%. Nu känns det som att de verkliga människorna har hamnat i en tecknad värld...

Ehm ditt resonemang håller inte. Sagan om ringen är också en salig blandning av CGI och verkliga skådespelare, mijlöer, practical effcects. Ser fan så mycket bättre ut än detta.

Samma gäller senaste Star Wars.

Warcraft ser att påminna om The Hobbit-trilogin. Överflödig av CGI som ser ut som skit.

Medlem
Skrivet av deep9:

Ehm ditt resonemang håller inte. Sagan om ringen är också en salig blandning av CGI och verkliga skådespelare, mijlöer, practical effcects. Ser fan så mycket bättre ut än detta.

Samma gäller senaste Star Wars.

Warcraft ser att påminna om The Hobbit-trilogin. Överflödig av CGI som ser ut som skit.

Om du läser om hans inlägg så tror jag han specifikt menar den här trailern/filmen och inte generellt. Det finns bra mix-filmer som du säger, men den här verkar bli dålig i den kategorin.

Problemet är kanske att Orcerna är väldigt överdrivna i WoW och det blir inte bra i en film som försöker se realistisk ut.

Medlem
Medlem

Trailern fick mig att minnas alla roliga stunder när man sprang runt i barrens i vanilla... innan spelet blev dåligt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

k3m
Medlem

Sagan om ringen filmerna är som bäst bra. läs inga toppfilmer alltså. finns mycket bättre äventyrs filmer. tårar och blod gör inte en film riktigt bra, för min erfarenhet säger, att finns det drama i en film så höjs den ofta till skyarna, fast den sviker på alla andra punkter. nä LotR är inte mer sevärd än andra mediokra filmer.

Medlem

Gick in på fz för att se och läsa kommentarer om trailern till Warcraft-filmen.
Fick precis vad jag förväntade mig, massa gnäll.

Medlem
Skrivet av sereman:

Såg väl okej ut, men den här slår inte Lotr ändå. Men kanske slår den hobbit.

Visste inte det var en tävling...


signatur

I drank what?

Medlem

Oj, vad plottrigt det var. Lektionen om 'less is more' måste de missat.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Alltså.
Hur svårt ska det vara.
AVSLÖJA INTE HELA FILMEN I TRAILERN PLOX!!!!!1!

Hur dumt det än låter så tjänar de mer på att spoila filmen i trailern så att folk är mer inställda på exakt vad de får och inte kommer känna sig lurade när de kommer ut från bion. Dumt jag vet men det är det som gäller.

Medlem

Det folk inte verkar förstå här är att det är långt kvar till release och mycket ändringar lär hända.

Ta Guardians of the Galaxy som exempel:
http://i.imgur.com/o5YhQ14.png
http://i.imgur.com/RxhqvUF.jpg

Se så, inte vara ledsna nu.

Fan av hela Warcraft inkl wow så kommer definitivt se denna.

Medlem

Oavsett så kommer ju många se filmen så de kommer tjäna på det. Om fansen även ser fram emot en 2a så kommer ni få de

Medlem

Det såg betydligt bättre ut än jag hade väntat mig... Med tanke på den kvalitet filmer som baseras på spel brukar ha så hade jag väntat mig teaterskådisar i Butrixkostymer... men detta ser bra ut! Me like!

Medlem
Skrivet av adrii:

Tänker lite på Hobbit i High Framerate (personlig åsikt, det var som att kolla på en spansk dokusåpa), när jag sen såg den i vanlig 3D var det mycket bättre.

Det finns en naturlig förklaring varför majoriteten tycker Hobbit i 48 fps är mycket sämre än hobbit i 24 fps.
Om du googlar runt finns det många bra förklaringar på fenomenet många har svårt att förstå, speciellt personer som antar att 48 fps är bättre än 24 fps för att det är mer bilder i sekunden.

Men jag tror som dig att den här filmen kommer bli riktigt underhållande i 3D just för alla 3D renderade scener och specialeffekter.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

7 månader kvar till att finslipa CGIn, så det kan bli helt ok.

Ser lite väl gulligull ut på sina ställen men ändå rätt kul att de valde att INTE göra en film baserat på WoW utan att de gick tillbaka till rötterna från Warcraft.
E hel del verkar dock ha missat detta.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

lite finslipning så kan den nog bli episk.. Gillar inte mörka "the hobbit" filtret den har nu.. Vet ej om det har med Fps att göra. Men kan bli grymt

OT : Finns en ny japansk Star Wars trailer ute för er som inte sett!

Medlem

Inte helt fel. Men seriöst, jag vill inte ha en recap på hela filmen när man ser trailer´n.

Jag erkänner, jag har ingen aning om vilka dessa personligheter är.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Tacka vet jag "Who framed Roger Rabbit"

Medlem

nu lär ju biograferna måsta bygga om för att få plats med alla grovt överviktiga spelare som tar upp 3 stolar per person, tror dock inte att de kommer klara av att lämna sina lägenheter överhuvudtaget så filmen floppar nog helt och hållet ända till en digital download version släpps

12
Skriv svar