Surfplatta som klarar av Netflix och Final Draft

Medlem
Surfplatta som klarar av Netflix och Final Draft

Hejsan. Final Draft är ett manusprogram som man kan installera på windows och jag såg att surfplattor kan ha windows 10 så det antar att surfplattan kan bli en manusdator när man sitter på tåget eller något. Det skulle vara kul om den klarar av netflix också så att man kan koppla in den till tv och kolla på film.

Denna har jag spanat in och vill lägga max 4000 kr på en surfplatta med tangetbord, duger den?
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/225730-a...

Medlem

Jag har en Asus surfplatta med i7 och dockningsstation likt den där. Har även en Samsung surfplatta och måste säga att jag använder min Samsung oftare då den har MYCKET bättre skärm. IPS panelen som kommer med Asus är inte speciellt bra och i jämförelse med den OLED panel som sitter i Samsungs platta är det generationers skillnad.

Fördelen med Asus är att jag kan göra vad jag vill med den. Koppla in bankdosan och göra mina bankgrejer utan större problem.
Men i stort sett allt annat är Samsungen bättre på. Den klarar inte av allt men filmer, surfa, spotify är snabbare och mer överskådligt.

EDIT: Min Asus har blivit ersättare för min bärbara och min Samsung har blivit min surfplatta. Men det är väldigt sällan min Asus inte är dockad just som en bärbar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Zippiex:

Hejsan. Final Draft är ett manusprogram som man kan installera på windows och jag såg att surfplattor kan ha windows 10 så det antar att surfplattan kan bli en manusdator när man sitter på tåget eller något. Det skulle vara kul om den klarar av netflix också så att man kan koppla in den till tv och kolla på film.

Denna har jag spanat in och vill lägga max 4000 kr på en surfplatta med tangetbord, duger den?
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/225730-a...

Final Draft finns bara på Windows, Mac och IOS (iPhone, iPad) så det är väll det som du behöver då.

1
Skriv svar