Ubisoft säljer allt bättre till pc och mobiler

Robot
Ubisoft säljer allt bättre till pc och mobiler
Medlem
Ubisoft säljer allt bättre till pc och mobiler

Ubisoft beter sig som skit mot PC gamers. Försäljningen ökar. Hur fan går detta ihop? Stockholmssyndrom?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ubisoft beter sig som skit mot PC gamers. Försäljningen ökar. Hur fan går detta ihop? Stockholmssyndrom?

Jag antar att det beror på att de tidigare bara lät bli att släppa spelen på PC överhuvudtaget eller släppte en trasig port ett år efter konsolrelease för att kunna intala sig att PC inte är en stor marknad.

Jag köper bara UbiSoft spel när de kostar 100:- Inte en krona mer.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ubisoft beter sig som skit mot PC gamers. Försäljningen ökar. Hur fan går detta ihop? Stockholmssyndrom?

Så länge de inte redovisar konkreta siffror kan man inte anta att den faktiska försäljningen ökar. Det enda som siffror säger nu är att andelen PC-spel som säljs är större än tidigare. Det kan lika gärna betyda att det är sämre försälningssiffror på de andra plattformarna. Och det kan i sin tur vara ett resultat av resursomfördelning inom företaget. De kanske säljer lika många exemplar som tidigare år.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ubisoft beter sig som skit mot PC gamers. Försäljningen ökar. Hur fan går detta ihop? Stockholmssyndrom?

Stockholmssyndrom helt klart haha!!!!

Medlem

är väl inte konstigt wiiU försäljningen är skit när dom knappt släpper nå spel =_=


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Spel säljer inte på PC, alla pc-spelare är pirater. Det har branschen och dess lobbyister sagt till mig i årtionden, så det måste vara sant.

Medlem

Det kan ju omöjligt stämma eftersom 93-95% av PC-spelarna ju är pirater ... enligt Ubisoft.
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120822/ubisoft-piratkopie...

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

är väl inte konstigt wiiU försäljningen är skit när dom knappt släpper nå spel =_=

Precis min tanke, enda spelen dom släppt på Wii U under 2015 enligt deras hemsida är "Just dance" i två utgåvor. Med tanke på hur många riktiga AAA-spel de släpper på andra platformar så blir det ju så klart en fjärt i rymden.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Det kan ju omöjligt stämma eftersom 93-95% av PC-spelarna ju är pirater ... enligt Ubisoft.
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120822/ubisoft-piratkopie...

Jo om dom ha väldigt många pc-spelare.

Medlem
Skrivet av matnojje:
Skrivet av Wolfkin:

Det kan ju omöjligt stämma eftersom 93-95% av PC-spelarna ju är pirater ... enligt Ubisoft.
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120822/ubisoft-piratkopie...

Jo om dom ha väldigt många pc-spelare.

Eller om väldigt många pc-spelare är pirater... argh!

Medlem

Rubriken att de säljer bättre till PC och mobiler är inte nödvändigtvis sann.

Då de släppt färre stora spel jämfört med samma period förra året så har deras intäkter minskat med ca 60%. De delar ni säger säljer bättre har kanske också minskat men utgör denna period en procentuellt större del av "kakan".

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ubisoft beter sig som skit mot PC gamers. Försäljningen ökar. Hur fan går detta ihop? Stockholmssyndrom?

Samma logik som att Hulk Hogan sa något rasistiskt och förlorade sin karriär, och Donald Trump säger något rasistiskt och får fler röster.


signatur

I drank what?

Har faktiskt aldrig riktigt haft nåt problem med Uplay som tjänst. Visst kan det vara lite sådär att det måste öppnas varje gång man startar ett Ubi spel på steam men det dröjer bara ett fåtal sekunder innan Uplay har öppnats och spelet är igång. Ingen större deal tbh.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ubisoft beter sig som skit mot PC gamers. Försäljningen ökar. Hur fan går detta ihop? Stockholmssyndrom?

PC master race?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Finns det en pc datorer med garanti klass typ köper du den här så kan du köra alla dagens spel på bra inställningar och även nästa års spel. Jag vill se stabilare datorer innan jag någonsin igen investerar över 10000 kr + ett bibliotek med nya spel. Som det har varit tidigare för mej så har mina 10000kr+ datorer inte varit värda pengarna eftersom man endå inte kan köpa några spel som funkar. Så jag är inte förvånad över att många piratar sina spel.

Medlem

Var det inte deras chef som sa
" att PC- eran är över och det kommer sakta dö ut " = ???
= inget värt att satsa på... o.s.v.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av matnojje:
Skrivet av Wolfkin:

Det kan ju omöjligt stämma eftersom 93-95% av PC-spelarna ju är pirater ... enligt Ubisoft.
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120822/ubisoft-piratkopie...

Jo om dom ha väldigt många pc-spelare.

Eller om väldigt många pc-spelare är pirater... argh!

Om det gäller alla spel så är där över 6 miljoner pirater som spelar Far cry 3

1
Skriv svar