The League of Explorers – nytt Hearthstone-äventyr nästa vecka!

Robot
Medlem
The League of Explorers – nytt Hearthstone-äventyr nästa vecka!

Ska lägga vantarna på detta direkt!

Medlem

Heartstone är underbart roligt, men det här kommer ju på tok för tätt inpå TGT.

Inte helt imponerad över tänket här.

För övrigt är det förvånansvärt lite TGT kort som används i metan?

Medlem

Betyder meta version eller vad står det för?

Medlem
Skrivet av MRZnr1:

Betyder meta version eller vad står det för?

Den typ av deckcard som är mer populär och OP pretty much, blanaseringen ger denna typ av taktik fördel.

Medlem

Varför detta namnet? xD


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av MRZnr1:

Betyder meta version eller vad står det för?

Den typ av deckcard som är mer populär och OP pretty much, blanaseringen ger denna typ av taktik fördel.

Aha, då förstår jag. Tack, alltid undrat!

Medlem

META = Most Effective Tactics Available

Medlem

Någon som kollar world championship finalerna just nu med vår Svenske Ostkaka bland de 4 bästa?

Releasehästryttare

Bra att de get oss bara en vecka att spara ihop 700g "sarcasm"

Medlem

Mjölken mjölkas och fåren står på rad.

Medlem

"Meta" i det här sammanhanget står för "meta-game", dvs spelet på en högre nivå än de enskilda spelrundorna. Specifikt i Hearthstone brukar med detta avses att man vid konstruktion av sina egna kortlekar bör ta hänsyn till vilka kort som för tillfället är populära eller i allmänhet anses bra ("current meta-game") och väljer kort som funkar bra mot dessa så att man har en så bra chans att vinna som möjligt.

Medlem

Köpte inte förra och lär nog skippa denna med utan att märka nåt.

Medlem

Skippade förra men lockas betydligt mer av temat för detta äventyr. Skulle tro att The Grand Tournament sålde sämre än väntat för Blizzard och att detta är svaret.

Måste dock säga att de inte är förlåtna för att ha en färdig co-op-komponent för spelet och endast släppa den som brawl under ett par dagars tid.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Köpte inte förra och lär nog skippa denna med utan att märka nåt.

Hahaha, vänta! Menar du att expansionerna kostar pengar, till ett gratisspel? Jag tog för givet att det skulle vara gratis. Och att de kanske istället fick in pengar genom nya kortbundles eller nåt. Tur att jag inte spelar detta ej-så-gratis spelet som är Pay2Win då.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Inaktiv

Jag blev lite chockad över att inte bli imponerad av hearthstone under blizzcon, allt annat fick den inre nörden inom mig att jubla av glädje förutom hs.. detta kändes som en besvikelse ihop dragen under en fikarast.

Medlem

Tyvärr, såg det ut som att inte ett enda av dessa kort kommer att påverka constructed över huvud taget. Blir inget köp för mig denna gång.

Avstängd

Tittade på blizzCon livestream när detta avslöjades och det kändes så... off. Alla andra spelen släpper intressanta ändringar eller nya heroes och upphottade gamemodes.... gratis. Hearthstone kändes som en lång reklam för deras betaldel av spelet med väldigt få applåder som följd.

Har ioförsig nästan aldrig kännt mig lockad att betala pengar i ett f2p spel.

Medlem

Men JA! Och redan nästa vecka, inte ett halvårs väntan, tjohoo!

Medlem
Skrivet av Rabieskorv:

META = Most Effective Tactics Available

LOL

Anyhoo, för de som är förvirrade
https://sv.wikipedia.org/wiki/Meta-

Meta-game brukar handla om HUR folk spelar just nu och hur spelupplevelsen förändras beroende på hur andra spelar.
Metat i HS har varit fyllt med face-hunters jävligt länge - alltså är metat just nu ganska lame. Sjukt mega-lame faktiskt

1
Skriv svar