Helgdiskussion – Vilket Fallout är bäst?

Medlem

Svår fråga. Älskar 2an och nv någorlunda lika

Får nog säga New vegas. Föredrar det över trean då new vegas var bättre gameplay mässigt med mer vapen osv. Dock hatade jag att man inte kunde spela vidare efter kampanjen.
Värt att erkänna är att de äldre fallout spelen hade bäst dialog.

Medlem

New Vegas - för konsekvensernas skull. Men jag föredrar helt klart den förfallna storstaden Washington i 3an.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Bennii:

Fallout 2 när det kom. Men jag vet inte om det åldrats väl för jag har inte spelat det på länge.

Jag säger bara Fallout 2 Restoration Project

Medlem

1.Fallout 2
2. Fallout
3. Fallout Tactics
4. Fallout 3
5. Fallout New Vegas

Det är mina 5 öre

Testpilot

Svårt men för mig är det :

* Fallout 3
* Fallout New Vegas
* Fallout 2
* Fallout 1
* Fallout Tactics

Vegas hade varit på första plats om de haft vapenbalansen så att laser/plasma vapen varit lika kraftfulla som vanliga vapen. I Vegas är de exotiska vapnen inte alls lika roliga.

Medlem

Har man inte kört alla bör man hålla käft om de spel man aldrig rört.Precis som i alla andra diskussioner man inte vet något om.

Fallout 2
Fallout 1
Fallout New Vegas
Fallout Tactics
Fallout 3

Sen har vi äntligen hittat något konsolerna är bättre på: Man får spela några dagar tidigare

Medlem

Fallout 2
Fallout 3
Fallout: NV
Fallout Tactics
Fallout

Brotherhood of Steel har jag aldrig spelat. Kom bara till konsol va?

Medlem

Många säger att Fallout 2 åldrats illa. Det är ändå 17 år gammalt. Fallout 3 har i min mening åldrats sämre och det är 7 år gammalt.

Jag hoppas Bethesda ändrar min uppfattning om deras spel med 4an.

Medlem
Skrivet av Odee:

Många säger att Fallout 2 åldrats illa. Det är ändå 17 år gammalt. Fallout 3 har i min mening åldrats sämre och det är 7 år gammalt.

Jag hoppas Bethesda ändrar min uppfattning om deras spel med 4an.

De som påstår det är tyvärr helt av banan, Inget att fästa vikt vad sådana kioskmongon påstår
Fallout 2 är och förblir det bästa av dem alla.

Medlem

Fallout 1, 2 och tactics har visserligen åldrats lite men allihop har åldrats med värdighet och har fortfarande fin funktionell grafik.

Bästa:
Fallout 2
Fallout
Fallout NV
Fallout tactics
Fallout 3

Har väldigt svårt för 3an, känns som Bethesda bara har tagit Oblivion och slängt in så mycket referenser till och saker från de gamla Falloutspelen att det blir löjligt. Det har ingen själ... Bethesda borde lämna över Fallout till Obsidian

Medlem
Skrivet av forzo:

Har väldigt svårt för 3an, känns som Bethesda bara har tagit Oblivion och slängt in så mycket referenser till och saker från de gamla Falloutspelen att det blir löjligt. Det har ingen själ... Bethesda borde lämna över Fallout till Obsidian

Jag har alltid gett upp när jag närmat mig slutet av New Vegas. Jag har försökt klara det vid tre tillfällen; lika många gånger som jag klarat Fallout 3. Den enda förklaringen jag har är att Vegas är lite väl stort med tråkigare miljöer, för jag minns inte alls mycket av det som händer i 3:an och Vegas känns iallafall som det bättre spelet.

Får nog hålla med dig när du säger Bethesdas spel saknar något...

Medlem
Skrivet av forzo:

Fallout 1, 2 och tactics har visserligen åldrats lite men allihop har åldrats med värdighet och har fortfarande fin funktionell grafik.

Bästa:
Fallout 2
Fallout
Fallout NV
Fallout tactics
Fallout 3

Har väldigt svårt för 3an, känns som Bethesda bara har tagit Oblivion och slängt in så mycket referenser till och saker från de gamla Falloutspelen att det blir löjligt. Det har ingen själ... Bethesda borde lämna över Fallout till Obsidian

Precis så här jag känner också!

Medlem

Märkligt, sidan påstår att jag redan svarat på omröstningen trots att jag inte har det...

Hade lagt min röst på Fallout 3 om jag hade fått rösta.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Odee:

Många säger att Fallout 2 åldrats illa. Det är ändå 17 år gammalt. Fallout 3 har i min mening åldrats sämre och det är 7 år gammalt.

Jag hoppas Bethesda ändrar min uppfattning om deras spel med 4an.

Själv tycker jag att Fallout 2 har åldrats bra, bara vissa som tycker conceptet turned based rpg som är föråldrat, inget att lägga sin energi på alltså

k3m
Medlem

Fallout 2 är bäst av de alla. Varför inte ettan får första plats fast den enligt mig har en bättre historia. är för att den är för oslipad. Alltså sämre på alla andra punkter. Själv tycker jag oxå att Bethsoft misslyckats fånga Fallouts själ. Obsidian gjorde ett bättre jobb med det. Men då de hade skitmotorn att bygga NV på så då misslyckades även de. Fallout två är bäst av många anledningar, som jag inte bryr mig om att brodera ut nu. Har även skrivit det tidigare här på Fz. Sämst är Fallout 3. Fallout till... tror det var första xboxen räknar jag inte ens in.

Medlem

Fallout 2 för alla härliga monty python referenser, för att man kunde spela in porr, för att man kunde ha en fru och enda sättet att bli av med henne som companion var att ta med henne ut i skogen och avliva henne (väldigt politisktinkorrekt och hemskt egentligen men en del av det glada 90 talet), Bilen man hade som man körde omkring med, Sa jag Monty Python referenserna?

Medlem

Om jag ska ranka dem så är det:

1. Fallout 2
2. Fallout: New Vegas
3:Fallout 3
4:Fallout 1
5:Fallout tactics

Alla bra på sina sätt. Men av Fallout 3 och Fallout New Vegas kändes det som New Vegas fångade känslan från Fallout 1 och 2 mest när det gällde humor och atmosfär.

Medlem

Då jag inte gillat turbaserade saler så har jag bara sett f2. F3 har jag kört extremt mycket å älskar! Vegas orkade jag bara ra ett tag, fasnade tyvärr aldrig för det.. Får hoppas på f4


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Hatar att dom nya spelen är nått jädra fps ...

Medlem
Skrivet av forzo:

Fallout 1, 2 och tactics har visserligen åldrats lite men allihop har åldrats med värdighet och har fortfarande fin funktionell grafik.

Bästa:
Fallout 2
Fallout
Fallout NV
Fallout tactics
Fallout 3

Har väldigt svårt för 3an, känns som Bethesda bara har tagit Oblivion och slängt in så mycket referenser till och saker från de gamla Falloutspelen att det blir löjligt. Det har ingen själ... Bethesda borde lämna över Fallout till Obsidian

Håller helt med, när jag försöker mig på att spela dom nya fallout, så kör man med vats, men man märker direkt att vats inte spelar ett skit roll, så fallout är nått jädra fps nu, klarar verkligen inte av att spela spelen

Medlem

Har bara spelat Fallout och Fallout 2, och det var väldigt länge sedan.

Fallout 3 tilltalar mig inte överhuvudtaget, det är förmodligen combaten, dom fruktansvärt värdelösa animationerna och att världen/storyn känns ganska "meh".

Det är exakt samma sak med Skyrim, dock så är världen absolut mer tilltalande.

Fallout 4 har fortfarande inte dom bästa animationerna samt det grafiska[mods lär piffa upp detta dock], men världen och combaten ser definitivt intressantare ut nu åtminstone.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

k3m
Medlem
Skrivet av pippen1001:
Skrivet av forzo:

Fallout 1, 2 och tactics har visserligen åldrats lite men allihop har åldrats med värdighet och har fortfarande fin funktionell grafik.

Bästa:
Fallout 2
Fallout
Fallout NV
Fallout tactics
Fallout 3

Har väldigt svårt för 3an, känns som Bethesda bara har tagit Oblivion och slängt in så mycket referenser till och saker från de gamla Falloutspelen att det blir löjligt. Det har ingen själ... Bethesda borde lämna över Fallout till Obsidian

Håller helt med, när jag försöker mig på att spela dom nya fallout, så kör man med vats, men man märker direkt att vats inte spelar ett skit roll, så fallout är nått jädra fps nu, klarar verkligen inte av att spela spelen

mhm! Vats hör inte hemma i första/tredje person heller, samt som du säger den gör inte ett skit då Bethsoft inte fattat dena roll! fast jag har haft kul med Fallout 3 o Nv i många timmar ändå. samtidigt kände jag allteftersom tiden med spelen gick, att Bethsoft har verkligen förstört Falloutverset. jag ser inte längre Fallout 3 och senare Fallout spel som något speciellt längre. utan som generella bra rollspel bara. inget Goty material. ett tråkigt generellt rollspel bara.

Medlem

Fallout 2. Humorn var sanslös i det spelet. Efter att jag vittjat ett kassaskåp och hittat dogtags som det stod Blondie, Tuco och Angel Eyes på så letade jag igenom hela spelet. Och om man fick riktigt dålig karma var man jagad överallt. Det satt efterlysningsaffisher i varenda stad, hehe. underbart spel. Spelade igenom det 10 gånger eller något bara för att försöka få till ett lyckligt slut. Gick åt h-vete varenda gång.

Medlem

Jag undrar varför de inte gör remake eller släpper Fallout 1/2 till tablets. Den hade fungerat perfekt med en stor touchskärm plus den är turbaserad så man behöver inte stressa.

Medlem

Asladdad inför att lira mitt första Fallout någonsin, lirade lite Oblivion som liten och varit helt fast i modding-träsket av Skyrim sen release. Ser nu fram emot detsamma hos Fallout.

Medlem

Fallout 2, första spelet som var riktigt öppet. Var fritt att gå runt och göra vad man ville i världen. Sjukt att det var friare då än det är nuförtiden.
Också brutalt bra mörk humor. Moderna fallouts har fegat ur lite på friheten och humorn.

Medlem

Tycker det ligger jämnt mellan ettan och tvåan. Ettan för att den har överlägset bäst handling, tvåan har dock mycket mer välpolerat gameplay.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Releasehästryttare

Folk har börjat ladda up let's plays på FO4 nu

Medlem

Fallout New Vegas är nog nummer ett och då mest för att Fallout 2 var för buggigt för mig tyvärr. Fallout 3 var bra men inte lika bra storymässigt. Tactics var inget jag gillade alls.

123
Skriv svar