Framtiden för de sociala spelen

Robot
Framtiden för de sociala spelen

Om tio år kanske du får ett achievement för att borsta tänderna och bonuspoäng på din livsförsäkring om du promenerar till jobbet.


Medlem
Framtiden för de sociala spelen

Väl spenderade 30 min indeed.

Fyfan va utmattad jag skulle vara efter hans "achievement" dag. Att titta på all skit reklam bara för points, som gör mitt liv lättare... Ush, do not want.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Inaktiv

achievement unlocked. Du orkade röra dig från stolen. yeeaaay


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Fin närbild på snubbe som visar tänderna.

Medlem

Spännande! Det kan alltså integreras i princip allt då.
Mitt nyinköpta bag-in-boxvin, skurhinken eller varför inte min hålslitna vänstersocke!

Hmm...tyvärr är det nog ändå någonting som saknas för att jag ska bli tillräckligt intresserad...

Medlem

Undrar om man skulle få minuspoäng för att man körde på en gammal kärring med bilen.

Medlem

Har inte hunnit se videon än, så ursäkta mig om jag inte vet vad jag pratar om här, men det känns som att det kommer bli en riktig inflation på achievements så småningom till den grad att man inte kommer bry sig om dem längre. Det är ju rätt respektabelt att ha "achievementen" att ligga etta på en Pacman-arkadmaskin, men om man får en achievement för att ta sig ur sängen så kommer ju alla viktiga achievements drunkna i mängden, eller?

Inaktiv

Fel stavning!
achievments ---------> achievements

Achievement till mig?

AW8
Medlem

Jag slutade läsa när facebook-spel nämndes, så detta må kanske vara lite orelevant till texten, men:

"Gratis"-spel och MT suger, ge mig ett vettigt spel att punga ut några hundralappar på istället för nåt skit som jag aldrig skulle betala ett öre för.
/End rant


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Du vaknade, 5 poäng. Spenderade 10h i sträck på Facebook, 10 000 poäng. Skänkte halva lönen till Rädda banen, 15 poäng. Såg Wipeout-reprisen, 2 000 poäng. Mäklade fred i mellanöster, 10 poäng. Köpte Anna Ankas nya fitness-spel till Wii, 4 000 poäng.
Framtiden är här

Medlem
Skrivet av AW8:

Jag slutade läsa när facebook-spel nämndes, så detta må kanske vara lite orelevant till texten, men:

"Gratis"-spel och MT suger, ge mig ett vettigt spel att punga ut några hundralappar på istället för nåt skit som jag aldrig skulle betala ett öre för.
/End rant

Han talar nog mest om folk som inte köper spel utan bara spelar spel på nätet, så du behöver nog inte bekymra dig om vilka facebookspel det finns. Han menar att det är en mer eller mindre ny marknad för kreativitet. *captain obvious awaaaaaaay!*

Medlem

Smickrande bild


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Haha! Achievements håller jag redan på med och jävlas med mina kompisar!

Im living in the future!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Underbart! helt sjukt kul att lyssna men samtidigt väldigt intressant


signatur

Rwa?

Han har nog rätt om många saker, och kanske kan det motivera morgondagens "ung" att kliva upp ur skyttegravarna och göra något av sina liv.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vet inte var, men det måste vara över ett halvårsen jag såg den där.

Medlem
Skrivet av TruB:

Vet inte var, men det måste vara över ett halvårsen jag såg den där.

Mässan var för ett halvår sen och filmen live-strömmades, så det är nog inte så ologiskt.

Medlem
Medlem
Skrivet av AW8:

Jag slutade läsa när facebook-spel nämndes, så detta må kanske vara lite orelevant till texten, men:

"Gratis"-spel och MT suger, ge mig ett vettigt spel att punga ut några hundralappar på istället för nåt skit som jag aldrig skulle betala ett öre för.
/End rant

Testa Alien Swarm som släpptes gratis på Steam igår. Det gör allt annat än suger!

Medlem
Medlem
Skrivet av Exim:

1984

George Orwell eller snarare Winston skulle nog inte vara så glad, det är en sak som är säker

Inaktiv

Deprimerande utveckling...

Medlem

Haha, achievements.. Hah

Medlem
Skrivet av robineng:

Deprimerande utveckling...

Varför det? Djur gillar belöningar. Människor är djur.

MFC
Medlem

Vilken psykopat.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Snubben på bilden va ju skrämmande :\

MFC
Medlem
Skrivet av Greve_Peter:
Skrivet av Exim:

1984

George Orwell eller snarare Winston skulle nog inte vara så glad, det är en sak som är säker

Jag skulle gå för Huxley...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

1
Skriv svar