Rise of the Tomb Raider

Robot
Rise of the Tomb Raider

Två år efter sin andra reboot är Lara Croft tillbaka i sitt bästa äventyr någonsin.


Medlem
Rise of the Tomb Raider

Väntar ett år tills ps4versionen kommer


signatur

Save thy self, because nobody else will.

KoP
Medlem

Asch. Nu blir det till att spela i skift. 2 timmar Fallout 4, 2 timmar Tomb raider etc etc etc..

Releasehästryttare

Vilken tid slutar embargot på fallout 4 ?

Medlem

kul! gillade verkligen föregående spel! ingen som hört när detta kommer till PC? är verkligen sugen på detta!

Redaktör
Ponny
Skrivet av Oneone:

kul! gillade verkligen föregående spel! ingen som hört när detta kommer till PC? är verkligen sugen på detta!

Tror det är sagt Q1 2016!


signatur

En Bamseponny av folket

Quake-konnässsör

Väntar ett år tills pc-versionen kommer

Medlem

Väntar på pc-versionen. Tror den kan bli riktigt bra. Sen en rea på den så blir det nog ett köp senare för min del


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skrivet av Devan:

Vilken tid slutar embargot på fallout 4 ?

8am ET har ja för mig, så typ 4h 20 min om ja inte räknat fel (kan ha)

Medlem

Konstigt språk i recensionen. T ex har ord som "ty" slutat användas för mer än 50 år sedan.

Medlem

Det som helt förstörde föregångaren var mängden av QTE, trist att det inte nämns någonting om huruvida detta har förbättrats i uppföljaren.

Medlem
Skrivet av isko:

Konstigt språk i recensionen. T ex har ord som "ty" slutat användas för mer än 50 år sedan.

Fel, uppenbarligen används det fortfarande.

On topic: verkar som ett bra spel! Får bli TR efter Fallout 4, dvs till våren.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Devan:

Vilken tid slutar embargot på fallout 4 ?

14:00


signatur
Gen
Medlem

Väntar självfallet på PC versionen ty jag icke hava en XO i min ägo

Medlem

Jag föredrar att ha mer action än de gamla Tomb Raider där det inte var lika mycket action. Inget minus i min lista


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Så spelet är open World?
Tröttsamt

Skrivet av isko:

Konstigt språk i recensionen. T ex har ord som "ty" slutat användas för mer än 50 år sedan.

Knappast. Det är ett väldigt bra ord använda även idag, ty tiderna förändras, men icke så det goda språkbruket.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av isko:

Konstigt språk i recensionen. T ex har ord som "ty" slutat användas för mer än 50 år sedan.

Knappast. Det är ett väldigt bra ord använda även idag, ty tiderna förändras, men icke så det goda språkbruket.

Hellre "ty" än "hen".
Börjar bli rimligt trött på det istället för han/hon.

Redaktör
Ponny
Skrivet av kebbe:

Det som helt förstörde föregångaren var mängden av QTE, trist att det inte nämns någonting om huruvida detta har förbättrats i uppföljaren.

Då nämner jag det här, Kebbe!

Det är en bra fråga om man störde sig på QTE:n förra gången. Anledningen till varför jag inte tog upp det är för att det är vansinnigt mycket mindre av den varan. Jag tänkte inte ens på det. Ibland tvingades jag trycka X när Lara tappade greppet efter ett långt hopp och ibland var det Y för att få in en träff med yxan (efter att ha dodgat ett anfall). Dock slipper man sån där "mellansekvens-QTE", om du förstår vad jag menar. Åtminstone kan jag inte dra mig till minnes någon sådan passage. Det är en bra sak.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det intressantaste i förra spelet var ju att Laura gick från att vara en normal människa som skrek av skräck när hon var tvungen att sätta en ishacka i en förövares huvud eller dö till en totalt samvetslös mördarmaskin, som i slutet stannade kvar och dödade exakt alla levande skurkar i deras basläger stället för att bara rädda sig själv och dra.

Medlem
Skrivet av Rion:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av isko:

Konstigt språk i recensionen. T ex har ord som "ty" slutat användas för mer än 50 år sedan.

Knappast. Det är ett väldigt bra ord använda även idag, ty tiderna förändras, men icke så det goda språkbruket.

Hellre "ty" än "hen".
Börjar bli rimligt trött på det istället för han/hon.

Men det gör ju faktiskt mer ont att tvingas skriva "han/hon" än bara "hen". Sen är kanske historiken bakom ordet eller själva ordet i sig inget man tycker om, men det är ju uppenbart att de förbättrar något

Medlem

Förra spelet var totalt kass och det här ser ut att vara lika dåligt.
Med kass så syftar jag på att Lara förvandlats från tuff hjältinna till crybaby och som måste prata med sig själv. Vidare så är väl jag en gammal stoffil föredrog problemlösandet i dom gamla spelen. Hoppar över det här spelet.

Is
Medlem

Att det har kommit till xbox 360 också står det inget om, kan vara intressant för hen som är sugen på spelet men inte en Xbox one

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av kebbe:

Det som helt förstörde föregångaren var mängden av QTE, trist att det inte nämns någonting om huruvida detta har förbättrats i uppföljaren.

Då nämner jag det här, Kebbe!

Det är en bra fråga om man störde sig på QTE:n förra gången. Anledningen till varför jag inte tog upp det är för att det är vansinnigt mycket mindre av den varan. Jag tänkte inte ens på det. Ibland tvingades jag trycka X när Lara tappade greppet efter ett långt hopp och ibland var det Y för att få in en träff med yxan (efter att ha dodgat ett anfall). Dock slipper man sån där "mellansekvens-QTE", om du förstår vad jag menar. Åtminstone kan jag inte dra mig till minnes någon sådan passage. Det är en bra sak.

Jag tackar för svaret, då kan jag lugnt köpa detta.

Medlem
Skrivet av Rion:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av isko:

Konstigt språk i recensionen. T ex har ord som "ty" slutat användas för mer än 50 år sedan.

Knappast. Det är ett väldigt bra ord använda även idag, ty tiderna förändras, men icke så det goda språkbruket.

Hellre "ty" än "hen".
Börjar bli rimligt trött på det istället för han/hon.

Använd inte ordet då, svårare än så är det inte.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

det ska ju släppas till 360 också....


signatur

no i will not go loladin no not at all

Medlem
Skrivet av Rion:

Hellre "ty" än "hen".
Börjar bli rimligt trött på det istället för han/hon.

Absolut, blev riktigt sur/trött/besviken när jag hörde programledaren i P3 Spel (Angelica Norgren) säga "hen" om en person som hade mans-namn (Tom någonting, som skickat in ett mail/kommentar i senaste DOTA2-specialpodden).. >_<
Fan vad trött jag blir på att höra det ordet!


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Då blir det å vänta tills det kommer till ps4. ^^

Medlem

Kommer PC och PS4 få collectors edition utgåvan som Xbox One har?

Medlem

Bra med en fungerande uppföljare. Trist de inte lär sälja mega mängder då det nu bara finns på en plattform.
Nåja, det får bli att spela i framtiden någon gång


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

12
Skriv svar