Robot
Fallout 4

I en sargad värld full av makalösa upptäckter och öden, försöker vår yrvakne hjälte finna sin plats, samtidigt som han får tampas med en sorgligt utdaterad spelmotor...
FZ:s utsände i atomglödens skugga ger er den definitiva, spoilerfria recensionen.


Medlem
Fallout 4

Tycker nog ändå det är en 3/5 inte 4...


signatur

<Djupt i din buk med mina knivar>

Medlem

Ni påtalar vad många anser är det viktigaste i spel är dåligt (gameplay, grafik och motor) men spelet får ändå 4/5?
Visst kan storyn och annat lyfta mycket, men 4/5...
4/5 är för mig ett nästan perfekt spel.

Bara en spontan tanke.

Medlem

Trodde på ett lägre betyg efter första sidan faktiskt...

Tur man ska köra det på PC.

Medlem

Blev väldigt orolig och trodde bergis det var en 3/5 vi kikade på här. Dock efter fortsatt läsning i recensionen blev jag lugnare. Kan inte vänta! 00.01 smäller det!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av svidishkaboj:

Ni påtalar vad många anser är det viktigaste i spel är dåligt (gameplay, grafik och motor) men spelet får ändå 4/5?
Visst kan storyn och annat lyfta mycket, men 4/5...
4/5 är för mig ett nästan perfekt spel.

Bara en spontan tanke.

Vi kan bara gå efter våra egna betygskriterier, inte andras

Skrivet av Kilrah:

Trodde på ett lägre betyg efter första sidan faktiskt...

Tur man ska köra det på PC.

Just nu är det cirka 3 gånger så många läsare på sida tre i jämförelse med sida 1. Vår rekommendation är att läsa hela texten


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Klorgas:

Tycker nog ändå det är en 3/5 inte 4...

Baserat på... vadå?


signatur
Frilansare

Halloj!

Jag kommer att finnas i kommentarsfältet under dagen för att svara på era frågor, i den mån jag kan.

Medlem

Låter bra, grafiskt så lär man väl inte ha så mycket klagomål på PC, och som Bennet säger, när buggarna patchas ut så blir det bra (Fortfarande fy skam för buggar, men är ganska standard för Bethesda och numera alla AAA studios ><)

Medlem

Tur man ska köra på PC, efter några GB moddar så lär det vara ett helt fantastiskt spel

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Kilrah:

Trodde på ett lägre betyg efter första sidan faktiskt...

Tur man ska köra det på PC.

Just nu är det cirka 3 gånger så många läsare på sida tre i jämförelse med sida 1. Vår rekommendation är att läsa hela texten

Jag läser alltid hela texten... jag kan faktiskt fokusera mer än ett stycke åt gången, är född på tidigt 80-tal nämligen.

Medlem

Tur är det att grafiken inte är det viktigaste i Fallout.

Visst kan man kanske önska sig snyggare grafik 2015 av Bethesda, men jag tycker personligen inte att Fallout är ett sådant spel där mestadel av vikten skall ligga i just grafiken. Utan Fallout (iaf för mig) har alltid haft sitt djup i upplevelse/inlevelse.

Kort sagt: För mig ser det ut som Fallout fortfarande, vilket gör mig lycklig.

Medlem

Bra recension! Detta stämmer väl med den magkänsla jag haft, och som säkert blir bekräftat i morgon...

Medlem

Tycker det va en bra recension, balanserad och ärlig.

Medlem

Spelar du Fallout på konsol? Hädelse!


signatur

-It takes a lot to laugh but a train to cry-

Frilansare
Skrivet av Daven:

Tycker det va en bra recension, balanserad och ärlig.

And for that, dear sir, I thank you.

Medlem

Jag brukar inte läsa hela recensioner, men det fick bli ett undantag i dag.
Det kan vara värt att nämna att jag inte planerar att spela detta heller, så jag vet inte vad det var som fick mig att offra några minuter.

Medlem

Synd att man inte verkar ha jobbat mer på striderna i Fallout 4, då det var ett av mina största klagomål från Fallout 3 och Fallout: New Vegas.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Okey jag slutade efter halva recensionen, men hur tusan kunde halvan efter lyckas putta upp betyget till 4/5 efter all den negativiteten som mer eller mindre tog upp det mesta av tung vikt i ett spel? Nåja, jag tror jag kommer bli nöjd så länge det håller minst fallout 3 klass, stabil spelmotor har väl ingen räknat med ändå?

Medlem

Arrrgh....skulle dom inte göra det svårare den här gången? Vilken nivå körde du det på?

Power Armor så tidigt låter jäkligt trist. Antar att man, som ofta annars, får kompensera designbeslut med att inte ta emot alla "power-ups" som kastas mot en i Bethesdas-spel

Medlem

Riktigt välskriven och nyanserad recension, Jocke. Det märks att du har ett antal notches på bältesspännet här alltså.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Vad menar du med att "tempot är lite off ibland" är det för mycket action? för lite? Känns spelet långsamt? Eller för intensivt?

Medlem

battlefront dx12 motor för faillout 4 och det hade varit ett mästerverk.
ofattbart att inte ha en ny motor.
dragon age inq rockade så hårt tack vare miljön.

men med bra spelvärde så funkar fallout 4 än.

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Okey jag slutade efter halva recensionen, men hur tusan kunde halvan efter lyckas putta upp betyget till 4/5 efter all den negativiteten som mer eller mindre tog upp det mesta av tung vikt i ett spel?

Well, det är bara att läsa vidare.

Medlem

Jag gillar att det är knöligt att slåss i Fallout, åtminstone tills man levlat upp. Mycket lustiga situationer har uppstått med felriktade granater. Bra att Bethesda lagt fokus på innehåll och stämning.

Medlem
Skrivet av Kilrah:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Kilrah:

Trodde på ett lägre betyg efter första sidan faktiskt...

Tur man ska köra det på PC.

Just nu är det cirka 3 gånger så många läsare på sida tre i jämförelse med sida 1. Vår rekommendation är att läsa hela texten

Jag läser alltid hela texten... jag kan faktiskt fokusera mer än ett stycke åt gången, är född på tidigt 80-tal nämligen.

Vissa kanske tröttnar att läsa när det enbart står negativa saker i hela första halvan, finns det mycket bra, ta upp det i samband med det negativa, annars får du folk att tappa intresset av artikeln

Medlem

Jag är väldigt kluven på om det blir på PC eller Konsol för min del

Medlem
Medlem

Lite trist att ps4-versionen verkar lida utav fps drops och långa laddningstider bara.

http://wccftech.com/fallout-4-reports-severe-performance-issu...

Videon där spelaren är inscopad är bannemig riktigt förjävlig.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av waeress:

Arrrgh....skulle dom inte göra det svårare den här gången? Vilken nivå körde du det på?

Power Armor så tidigt låter jäkligt trist. Antar att man, som ofta annars, får kompensera designbeslut med att inte ta emot alla "power-ups" som kastas mot en i Bethesdas-spel

Kunde man inte få power armor efter bara någon timme i 3an och nv? Ja åtminstone 3an vill jag minnas att du kunde få tag på en inom 1 timme från att du lämnat bunkern

Skriv svar