Fallout 4-grafiken jämförd på PC, Xbox One och Playstation 4

Robot
Fallout 4-grafiken jämförd på PC, Xbox One och Playstation 4

Om du velar i plattformsvalet är detta jämförelsen du vill se.

#fallout-4, #the-witcher-3


Medlem
Fallout 4-grafiken jämförd på PC, Xbox One och Playstation 4

Inte särskilt imponerande på någon av konsolerna med andra ord. Texturerna på stenar och ruiner (Jag ser knappt vad det ska föreställa) är ju skrattretande dåliga. Hoppas inte PC-versionen blir alltför lidande.

Kolla 2:40 i videon som ligger inbäddad i artikeln.

EDIT: Här är ju en annan jämförelse som även inkluderar PC-versionen:


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

haha fy fean vilka gräsliga texturer

30fps glory...

Väntar till en GOTY eller något till PC då finns det också gott om mods antagligen.

Medlem

Så hade man bestämt sig för att köra det på konsol så är det ps4 som gäller. Okey. Såna här test borde kunna skippas, ja vi vet vid det här laget att ps4 presterar bättre.

Medlem

Haha skrev på fel ställe, men jag antar att en av anledningarna till att grafiken är subpar på konsoller måste ha att.föra med att de får moddarna? Så man faktiskt kan lägga till saker utan arrangemang fasen störtdyker?

Edit autocorrect

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Puscifer:

Inte särskilt imponerande på någon av konsolerna med andra ord. Texturerna på stenar och ruiner (Jag ser knappt vad det ska föreställa) är ju skrattretande dåliga. Hoppas inte PC-versionen blir alltför lidande.

Kolla 2:40 i videon som ligger inbäddad i artikeln.

EDIT: Här är ju en annan jämförelse som även inkluderar PC-versionen:

https://www.youtube.com/embed/JQ4oz8Y1Z8Q

Tack, uppdaterade nyheten med denna.


signatur
Medlem

Hoppas de släpper ett gratis "high-texture dlc" fast bättre som de gjorde med Skyrim, blev ju lite skillnad i alla fall

Medlem

Förstår inte varför de envisas med vissa extremt lågupplösta texturer på PC. Tur att de automagiskt får ett bra devkit genom att använda Creation, communityn har flera texturpaket att arbeta på

Men spelet ser absolut inte next-gen ut. Synd, får hoppas spelet leverar på gameplay / charm.

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Så hade man bestämt sig för att köra det på konsol så är det ps4 som gäller. Okey. Såna här test borde kunna skippas, ja vi vet vid det här laget att ps4 presterar bättre.

Det beror på egentligen. PS4an har snäppet sämre FPS medan Xbox har lite mer lidande grafik.
Skulle jag rangordna så skulle jag köra spela spelet på PC>Xbox>PS4 eftersom jag hatar låg FPS. Dock är min PC inte riktigt så bra som jag skulle vilja längre och jag har ingen Xbox One.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Alltså rent grafiskt tycker jag skillnaderna är försumbara. Inte så konstigt på en gammal motor. Men som vanligt är flytet bättre på PC vilket inte är helt oviktigt

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av Smoo87:

Så hade man bestämt sig för att köra det på konsol så är det ps4 som gäller. Okey. Såna här test borde kunna skippas, ja vi vet vid det här laget att ps4 presterar bättre.

Det beror på egentligen. PS4an har snäppet sämre FPS medan Xbox har lite mer lidande grafik.
Skulle jag rangordna så skulle jag köra spela spelet på PC>Xbox>PS4 eftersom jag hatar låg FPS. Dock är min PC inte riktigt så bra som jag skulle vilja längre och jag har ingen Xbox One.

.... såg du videon? Xbone lider av mer fps problem än ps4

phi
Medlem

Marginella skillnader bortsett från att PC - av självklara skäl - har bättre skuggor, längre draw distance och mer foliage. Inte för att det såg särskilt imponerande ut på PC heller.

Nåja, vem bryr sig. Imorgon blir det i vilket fall som helst en veckas sjukskrivning pga man blivit utsatt för radioaktiv strålning.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Puscifer:

Inte särskilt imponerande på någon av konsolerna med andra ord. Texturerna på stenar och ruiner (Jag ser knappt vad det ska föreställa) är ju skrattretande dåliga. Hoppas inte PC-versionen blir alltför lidande.

Kolla 2:40 i videon som ligger inbäddad i artikeln.

EDIT: Här är ju en annan jämförelse som även inkluderar PC-versionen:

https://www.youtube.com/embed/JQ4oz8Y1Z8Q

Tack, uppdaterade nyheten med denna.

Haha, förlåt om det blir mycket hoppande nu, men här är en (ännu!) bättre jämförelsevideo som även inkluderar FPS-mätare och kommentarer likt den första videon.

https://www.youtube.com/watch?v=iipDWbd6HNg


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Gen
Medlem

144fps på PC? Isf motiverar det ett köp.

Medlem

Ännu ett grafik fiasko.
Såg underbart ut när de visade upp spelet men sen ser det fan ut som skit vid släpp.
Samma sak hände med The witcher 3.
Spel blir bara fulare och fulare, komigen vi lever förfan i 2016 snart vad äre för fasoner?
Nä finns bara ett spel som ligger mig varmt om hjärtat och det är Star citizen. Bara byggt för pc och inget annat blaha med nerskalning och skit.

Medlem

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Största skillnaden är ju Draw Dristans, men annars är det inte jättestor skillnad, PC vinner dock.

Med lite moddar sen så kommer det bli mycket bättre i framtiden också.

Medlem
Skrivet av Hoof hearted:

Ännu ett grafik fiasko.
Såg underbart ut när de visade upp spelet men sen ser det fan ut som skit vid släpp.
Samma sak hände med The witcher 3.
Spel blir bara fulare och fulare, komigen vi lever förfan i 2016 snart vad äre för fasoner?
Nä finns bara ett spel som ligger mig varmt om hjärtat och det är Star citizen. Bara byggt för pc och inget annat blaha med nerskalning och skit.

Va? Tyckte folk skrek rakt ut att grafiken såg ut som skit när dom visade upp det första gången. Sen har dom väl inte ändrat grafiken sedan dess?

Medlem
Skrivet av Brona:

Alltså rent grafiskt tycker jag skillnaderna är försumbara. Inte så konstigt på en gammal motor. Men som vanligt är flytet bättre på PC vilket inte är helt oviktigt

45 sekunder in i klippet, när man jämför det öppna landskapet ser man ju ganska enorma skillnader mellan PC- och konsolversionerna. Men i många fall ser de ganska lika ut.

Medlem

Alltså jag fattar verkligen inte hur man kan haka upp sig så mycket på grafiken att man klagar på detta.. Jag spelar mycket mycket hellre det här spelet eller New Vegas 10gånger om innan jag får för mig att spela ut typ Battlefield 4 eller Crysis.. (Spelen är inte lika men nu snackar vi grafik)
Som att vara tillsammans med en Victorias Secretmodell men inte få ligga.

Medlem

Captain obvious here, PC has better grafics... who would had known.. ;:D

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Idono:
Skrivet av Smoo87:

Så hade man bestämt sig för att köra det på konsol så är det ps4 som gäller. Okey. Såna här test borde kunna skippas, ja vi vet vid det här laget att ps4 presterar bättre.

Det beror på egentligen. PS4an har snäppet sämre FPS medan Xbox har lite mer lidande grafik.
Skulle jag rangordna så skulle jag köra spela spelet på PC>Xbox>PS4 eftersom jag hatar låg FPS. Dock är min PC inte riktigt så bra som jag skulle vilja längre och jag har ingen Xbox One.

.... såg du videon? Xbone lider av mer fps problem än ps4

Ps4 har övertaget sålänge det inte är en strid som pågår, när striderna börjar droppar ps4an rejält märkligt nog.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Varför har ni tagit bort fps videon? För dom flesta är den viktigast att den är någorlunda stabil

Medlem

What? Hårdvara som var aktuell 2010 håller inte måttet!? Skräll....

Medlem
Skrivet av DreLiS:

Alltså jag fattar verkligen inte hur man kan haka upp sig så mycket på grafiken att man klagar på detta.. Jag spelar mycket mycket hellre det här spelet eller New Vegas 10gånger om innan jag får för mig att spela ut typ Battlefield 4 eller Crysis.. (Spelen är inte lika men nu snackar vi grafik)
Som att vara tillsammans med en Victorias Secretmodell men inte få ligga.

Och jag spelar mycket hellre en "riktig" uppföljare till Fallout 2 som säkert många andra, vilket pekar på att grafiken inte spelar så stor roll.

Det som grämer mig (och kanske fler) är att i hur de omdesignat spelserien så spelar grafiken faktiskt roll. I de gamla fick man atmosfären och känslan av Fallout mer genom karaktärerna och miljöerna än grafiken. Det gäller inte för Bethesdas spel med sina docklika NPCs och extremt mediokra röstskådisar/writers. Envisas Bethesda med att ha det i första person så man ser alla grejer och animationer nära, och att alla ska ha röstdialoger så borde de anstränga sig lite mer.

Medlem

Helt ärligt tycker jag det känns lite konstigt att jämföra konsol grafik med pc grafik.
Att jämföra Xb1 med Ps4 förstår jag, men det är ju uppenbart att Pc versionen är snyggare och mer "smooth", om inte utvecklarna har gjort något fel såklart.

Inaktiv

Ser ju bra ut på samtliga maskiner. Men visst är det ändå en helt enorm skillnad mellan pc och konsolerna.

Det är ju knappt lönt att köpa spelet dag 1. Jag inväntar GOTY-versionen som kommer om något år och där moddarna förbättrat spelet rejält.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Idono:
Skrivet av Smoo87:

Så hade man bestämt sig för att köra det på konsol så är det ps4 som gäller. Okey. Såna här test borde kunna skippas, ja vi vet vid det här laget att ps4 presterar bättre.

Det beror på egentligen. PS4an har snäppet sämre FPS medan Xbox har lite mer lidande grafik.
Skulle jag rangordna så skulle jag köra spela spelet på PC>Xbox>PS4 eftersom jag hatar låg FPS. Dock är min PC inte riktigt så bra som jag skulle vilja längre och jag har ingen Xbox One.

.... såg du videon? Xbone lider av mer fps problem än ps4

Ps4 har övertaget sålänge det inte är en strid som pågår, när striderna börjar droppar ps4an rejält märkligt nog.

Mja, såg väl inte så illa ut. Hände även på xbone ibland, oftast ca 2-3 fps högre än ps4, men droppade ibland lägre. Ps4 låg mer stabilt på det stora hela

Avstängd
Skrivet av walter_iego:

Det är ju knappt lönt att köpa spelet dag 1. Jag inväntar GOTY-versionen som kommer om något år och där moddarna förbättrat spelet rejält.

Relevant xkcd: https://xkcd.com/606/

12
Skriv svar