bannad från #fz på quakenet

Medlem
bannad från #fz på quakenet

Jag har av någon anledning under natten, när jag legat och sovit, blivit bannad från #FZ på quakenet och undrar varför och när bannen kommer att försvinna?

Antikvitet

Utan din host kan vi förstås inte kolla varför du är bannad. Du kan kontakta mig (Shock) på irc så kollar jag upp det.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

~alex@195-198-148-51-no53.tbcn.telia.com

tror det är min host va?

Medlem

herregud...

Nu har jag blivit bannad igen, helt serriöst. kan man få en anledning så kanske jag kan fixxa till det istället för att man blir bannad dirr. För jag vet inte vad jag gör för att bli bannad.

nj
Medlem
Skrivet av loodinek:

herregud...

Nu har jag blivit bannad igen, helt serriöst. kan man få en anledning så kanske jag kan fixxa till det istället för att man blir bannad dirr. För jag vet inte vad jag gör för att bli bannad.

Du har inga auto away script eller liknande? För som det står i infon som Q skickar ut när man går in i kanalen så är sådana inte omtyckta och det brukar kunna resultera i tempban.

Skrivet av Q:

Välkommen till FZ:s IRC-kanal. För att stämningen ska bli trevlig tillåter vi inte reklam, warezsnack, mp3scripts, awayscript, spam eller onödig användning av versaler.

Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av loodinek:

herregud...

Nu har jag blivit bannad igen, helt serriöst. kan man få en anledning så kanske jag kan fixxa till det istället för att man blir bannad dirr. För jag vet inte vad jag gör för att bli bannad.

Du har inga auto away script eller liknande? För som det står i infon som Q skickar ut när man går in i kanalen så är sådana inte omtyckta och det brukar kunna resultera i tempban.

Skrivet av Q:

Välkommen till FZ:s IRC-kanal. För att stämningen ska bli trevlig tillåter vi inte reklam, warezsnack, mp3scripts, awayscript, spam eller onödig användning av versaler.

Har inge autoaway script, ända anledningen som jag skulle kunna gissa är hammering eller något liknande, för när min uppkoppling är väldigt belastad så brukar jag disconnecta från irc, och det kan hända ett tio tal gånger under en natt. Annars har jag ingen aning om varför jag skulle bli bannad...

1
Skriv svar