Fallout 4-grafiken jämförd på PC, Xbox One och Playstation 4

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Idono:
Skrivet av Smoo87:

Så hade man bestämt sig för att köra det på konsol så är det ps4 som gäller. Okey. Såna här test borde kunna skippas, ja vi vet vid det här laget att ps4 presterar bättre.

Det beror på egentligen. PS4an har snäppet sämre FPS medan Xbox har lite mer lidande grafik.
Skulle jag rangordna så skulle jag köra spela spelet på PC>Xbox>PS4 eftersom jag hatar låg FPS. Dock är min PC inte riktigt så bra som jag skulle vilja längre och jag har ingen Xbox One.

.... såg du videon? Xbone lider av mer fps problem än ps4

och både ps4 och xbone led mer än pc, jag gillar konsol men tack gode fan själv att jag införskaffade fallout 4 till pc. Fnittrade till då man såg hur nerskalat det blev på konsol

Medlem

Kan ni tyska eller kör google translate finns en teknisk recension på PC Games Hardware. Den tar också upp skillnaderna med Nvidia Gameworks.

http://www.pcgameshardware.de/Fallout-4-Spiel-18293/Specials/...

Medlem
Skrivet av Buio:

Kan ni tyska eller kör google translate finns en teknisk recension på PC Games Hardware. Den tar också upp skillnaderna med Nvidia Gameworks.

http://www.pcgameshardware.de/Fallout-4-Spiel-18293/Specials/...

Google Chrome löser det åt dig.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av Odee:
Skrivet av DreLiS:

Alltså jag fattar verkligen inte hur man kan haka upp sig så mycket på grafiken att man klagar på detta.. Jag spelar mycket mycket hellre det här spelet eller New Vegas 10gånger om innan jag får för mig att spela ut typ Battlefield 4 eller Crysis.. (Spelen är inte lika men nu snackar vi grafik)
Som att vara tillsammans med en Victorias Secretmodell men inte få ligga.

Och jag spelar mycket hellre en "riktig" uppföljare till Fallout 2 som säkert många andra, vilket pekar på att grafiken inte spelar så stor roll.

Det som grämer mig (och kanske fler) är att i hur de omdesignat spelserien så spelar grafiken faktiskt roll. I de gamla fick man atmosfären och känslan av Fallout mer genom karaktärerna och miljöerna än grafiken. Det gäller inte för Bethesdas spel med sina docklika NPCs och extremt mediokra röstskådisar/writers. Envisas Bethesda med att ha det i första person så man ser alla grejer och animationer nära, och att alla ska ha röstdialoger så borde de anstränga sig lite mer.

Jag förstår vad du menar och kan bara hålla med Men nu är det ju detta spelet vi får..
Och med det i tanke så tycker åtminstone jag att det inte är så pass illa som vissa säger att det är.
Jag menar bara att, visst, det hade kunnat vara mycket bättre grafik.. Men det är knappast så jäkla dåligt att spelet blir dåligt bara pga. det, som det låter på vissa. Jag kommer gladeligen spela utan att det är tvåhundra miljarder trianglar per karaktär (Y)

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Idono:
Skrivet av Smoo87:

Så hade man bestämt sig för att köra det på konsol så är det ps4 som gäller. Okey. Såna här test borde kunna skippas, ja vi vet vid det här laget att ps4 presterar bättre.

Det beror på egentligen. PS4an har snäppet sämre FPS medan Xbox har lite mer lidande grafik.
Skulle jag rangordna så skulle jag köra spela spelet på PC>Xbox>PS4 eftersom jag hatar låg FPS. Dock är min PC inte riktigt så bra som jag skulle vilja längre och jag har ingen Xbox One.

.... såg du videon? Xbone lider av mer fps problem än ps4

och både ps4 och xbone led mer än pc, jag gillar konsol men tack gode fan själv att jag införskaffade fallout 4 till pc. Fnittrade till då man såg hur nerskalat det blev på konsol

Hehe, Bethesdas spel ska köras på pc utan tvekan, visst ibland är mods ett måste (ja jag tittar på dig Skyrim), men man får bäst upplevelse kan jag tycka på något sätt

KoP
Medlem

Orka bry sig nämnvärt. Kommer likförbannat njuta av spelet på konsol imorgon.

Medlem
Medlem
Skrivet av BucketofDoom:

Helt ärligt tycker jag det känns lite konstigt att jämföra konsol grafik med pc grafik.
Att jämföra Xb1 med Ps4 förstår jag, men det är ju uppenbart att Pc versionen är snyggare och mer "smooth", om inte utvecklarna har gjort något fel såklart.

Med är du trög? Det är ju bra att dom jämför, dels för det är intressant och viktigast för att veta vilken version man ska skaffa.

Medlem
Skrivet av Thomas:
Skrivet av Brona:

Alltså rent grafiskt tycker jag skillnaderna är försumbara. Inte så konstigt på en gammal motor. Men som vanligt är flytet bättre på PC vilket inte är helt oviktigt

45 sekunder in i klippet, när man jämför det öppna landskapet ser man ju ganska enorma skillnader mellan PC- och konsolversionerna. Men i många fall ser de ganska lika ut.

Du har rätt. Där ser man en skillnad med mer vegetation och bättre skuggor. Men tänk vilken skillnad det hade varit om dom hade använt CryEngine/Unreal istället

12
Skriv svar