Nya Geforce-drivrutiner trimmar Fallout, Starcraft och Battlefront

Robot
Nya Geforce-drivrutiner trimmar Fallout, Starcraft och Battlefront
Medlem
Nya Geforce-drivrutiner trimmar Fallout, Starcraft och Battlefront

Tråkigt nog va de ingen sli stöd me... Trist

Medlem

Min dator är så redo. Sitter bara och väntar på att webbis skall öppna nu

Medlem
Skrivet av booNZXTood:

Tråkigt nog va de ingen sli stöd me... Trist

Har inga problem att köra med sli med de nya drivisarna. Spelet flyter på för mig och jag kör med 2 x 780 ti med inställningar på ultra i 1440p.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

De släpper drivrutiner som man inte kan ladda ner via deras egna programvara för tillfället iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

" ... hämtar dem via Geforce Experience, eller om du ledsnat på det programmets tendens att fungera ungefär 53 procent av försöken ..."

Själv har jag inte alls haft problem med Geforce Experience.

Redaktör
Skrivet av Ziern:

" ... hämtar dem via Geforce Experience, eller om du ledsnat på det programmets tendens att fungera ungefär 53 procent av försöken ..."

Själv har jag inte alls haft problem med Geforce Experience.

Inte jag heller (i 47 procent av fallen).


signatur
Medlem
Skrivet av rmpyro:
Skrivet av booNZXTood:

Tråkigt nog va de ingen sli stöd me... Trist

Har inga problem att köra med sli med de nya drivisarna. Spelet flyter på för mig och jag kör med 2 x 780 ti med inställningar på ultra i 1440p.

Afan prova spela med 2st 980ti i 4k hoppa somfan fram o tillbaka från 35-60fps? Står inget om sli support på dom nya drivrutinerna om jag inte missat ngt säker på att båda grafikkorten används? Läste på ngn sida att man kunde forca gpu 2 via kontrollpanelen antar att du gjort de då?

Medlem
Skrivet av booNZXTood:
Skrivet av rmpyro:
Skrivet av booNZXTood:

Tråkigt nog va de ingen sli stöd me... Trist

Har inga problem att köra med sli med de nya drivisarna. Spelet flyter på för mig och jag kör med 2 x 780 ti med inställningar på ultra i 1440p.

Afan prova spela med 2st 980ti i 4k hoppa somfan fram o tillbaka från 35-60fps? Står inget om sli support på dom nya drivrutinerna om jag inte missat ngt säker på att båda grafikkorten används? Läste på ngn sida att man kunde forca gpu 2 via kontrollpanelen antar att du gjort de då?

Japp


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Har stort problem som ni gärna får hjälpa mig med. För ett tag sen så började datorn ställa om sig till 800x600 efter jag uppdaterat med nya grafikdrivrutiner vilket var på sin höjd irriterande då jag fick ändra tillbaka upplösningen. Men nu för 2-3 veckor sedan när jag uppdaterade så trolla de nya drivrutinerna bort mitt grafikkort, det försvann från dator som vägra erkänna att det faktiskt var inkopplat, vilket jag kolla att det var. Kunde inte göra någonting annat än att återställa datorn en vecka vilket hokuspokus fick grafikkortet att återkomma. Nvidia vägrar svara och deras Forum gör mig inte klokare.... Vad göra?


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem
Skrivet av LinusU:

Har stort problem som ni gärna får hjälpa mig med. För ett tag sen så började datorn ställa om sig till 800x600 efter jag uppdaterat med nya grafikdrivrutiner vilket var på sin höjd irriterande då jag fick ändra tillbaka upplösningen. Men nu för 2-3 veckor sedan när jag uppdaterade så trolla de nya drivrutinerna bort mitt grafikkort, det försvann från dator som vägra erkänna att det faktiskt var inkopplat, vilket jag kolla att det var. Kunde inte göra någonting annat än att återställa datorn en vecka vilket hokuspokus fick grafikkortet att återkomma. Nvidia vägrar svara och deras Forum gör mig inte klokare.... Vad göra?

Hade exakt samma problem idag.. Har ett GTX 970 och jag var tydligen långt ifrån ensam med detta, har felsökt i nästan 6 timmar och det enda som hjälpte mig va att ställa tillbaka windows till en tidigare återställningspunkt och köra med gamla drivisar, orkade inte längre ville bara spela men hela morgonen som var dedikerad till Fallout blev istället krångel och svordommar.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Ziern:

" ... hämtar dem via Geforce Experience, eller om du ledsnat på det programmets tendens att fungera ungefär 53 procent av försöken ..."

Själv har jag inte alls haft problem med Geforce Experience.

Inte jag heller (i 47 procent av fallen).

Då kan man i alla fall säga att i 47% av fallen fungerar det varje gång för er!
För mig har det fungerat 100% sedan det släpptes... vad jag märkt i alla fall.

Medlem

Finns på reddit angående SLI

https://www.reddit.com/r/fo4/comments/3s5ldy/how_to_get_sli_w...

Själv slog jag även av Vsync speciellt för Fallout 4 panelen, alternativt kan man slänga på Vsync (smooth) som är gjort för Sli-setups.

OBS! Uppdatera grafikdrivrutinerna till senaste version innan!

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=SLGFzo0jg5g En video här som visar hur man fixar upplösningen för ultra wide skärmar.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av maec:
Skrivet av LinusU:

Har stort problem som ni gärna får hjälpa mig med. För ett tag sen så började datorn ställa om sig till 800x600 efter jag uppdaterat med nya grafikdrivrutiner vilket var på sin höjd irriterande då jag fick ändra tillbaka upplösningen. Men nu för 2-3 veckor sedan när jag uppdaterade så trolla de nya drivrutinerna bort mitt grafikkort, det försvann från dator som vägra erkänna att det faktiskt var inkopplat, vilket jag kolla att det var. Kunde inte göra någonting annat än att återställa datorn en vecka vilket hokuspokus fick grafikkortet att återkomma. Nvidia vägrar svara och deras Forum gör mig inte klokare.... Vad göra?

Hade exakt samma problem idag.. Har ett GTX 970 och jag var tydligen långt ifrån ensam med detta, har felsökt i nästan 6 timmar och det enda som hjälpte mig va att ställa tillbaka windows till en tidigare återställningspunkt och köra med gamla drivisar, orkade inte längre ville bara spela men hela morgonen som var dedikerad till Fallout blev istället krångel och svordommar.

Är alltså knutet till hårdvaran då, jag har ett GeForce GTX 970 :/ Vad gör man, funderar på att ominstallera datorn men vågar inte. Tänk om det blir samma sak igen och då kan jag inte återställa datorn som jag gjort nu, svårt!


signatur

För att spel ska vara kul ^^

1
Skriv svar