Se hur snyggt (och fult) Fallout 4 kan vara till PC

Medlem
Skrivet av ustzeust:

För min del så kunde grafiken varit precis som fallout 3, hade fortfarande betalat 600kr.

Om bara prestandarden hade varit som fallout 3 med.
Men nu ser ju Fallout 3 med mods bättre ut, och håller betydligt högre fps än Fallout 4.

Med ett 6970 överklockat med 20%, så faller fpsen under 60 förvånansvärt ofta på low (nere och vänder under 30 inomhus/i strid).

Det är dags för Bethesda att sluta nödmodifiera Morrowind spelmotorn och fixa en ny istället.

Medlem
Skrivet av direktorn:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av direktorn:

håller med alla, tycker faktiskt att grafiken är riktigt kass, inte bara generellt utan hur textures ser ut. känns inte som grafik varit en viktig kompoent i spelet

well grafiken är inte viktig, det är något man ska prioritera sist då det bara är ett plus i kanten, samt så vad är det som är så dåligt med grafiken ens? duger den inte för dig vänta tills någon kommer med grafik mods då som fotorealistisk mod som finns till FO3 och new vegas

om grafik inte är viktig finns ju C64

...och vilka fantastiska, helt underbara spel det fanns till C64. Din poäng?

Medlem
Skrivet av Gen:

Det är i sådana lägen man känner att de pengar man lagt på sin superdator inte är värt det.

Ja folk köper\uppgraderar ofta till "superdatorer" på fel sätt
Alla dagens spel funkar hur bra som helst med en flera är gammal i5 eller i7 så länge man har bra grafikkort.
Vet inte hur många som är beredda att lägga tusentals kronor på helt ny hårdvara när det enda som behövs är ettbättre grafikkort.
Speciellt om vi snackar gaming i typ 1080p och man inte ska hålla på att streama och ha sig.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Jävla gnäll som vanligt på grafiken som om det vore 95% av varför man spelar FALLOUT. Om du tycker grafiken är dålig i FO4 kan du prova spela 3an i 15 minuter så är du tyst sen. Förövrigt tycker jag grafiken var riktigt bra och resten av spelet också de två timmar jag hunnit spela.

Medlem

God rays var ju samma lågupplösta i alla utom ultra.. huh?

osso obligatoriska ... 00-talet ringde och ville ha tillbaka sin grafik.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Har ni spelat spelet ens? Tycker det ser bra ut.

Medlem
Skrivet av xermalk:

Men nu ser ju Fallout 3 med mods bättre ut

Håller jag verkligen inte med om.

Medlem

Väldigt små skillnander mellan Low Medium och High. Kanske svårt att avgöra på film iofs.

12
Skriv svar