Windows 10 nu hos var fjärde Steamanvändare

Robot
Windows 10 nu hos var fjärde Steamanvändare

Det största operativsystemet tappar allt fler användare.

#microsoft


Medlem
Windows 10 nu hos var fjärde Steamanvändare

Står två poster med Windows 10 64 bit, antar att ni råkat skriva fel och att den övre är win 7.

Redaktör
Skrivet av wiklund:

Står två poster med Windows 10 64 bit, antar att ni råkat skriva fel och att den övre är win 7.

Stämmer! Tack för ögonlånet.


signatur
Medlem

"Windows 7 (32-bit) 8,19 %"
Jag är mållös.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

"Windows 7 (32-bit) 8,19 %"
Jag är mållös.

För att så många använder 32bit?

Det verkar ha blivit en liten miss i texten i artikeln. Det står att Windows tappar mark till Windows 10. Läser man vidare ser man naturligtvis att det handlar om 7:an, men innan dess är det lite förvirrande.

Medlem

Att folk kör med XP fortfarande, samt 32 bit.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Vad speciell jag känner mig. Jag hör till de 0,17% som kör Ubuntu 15.04 64-bit. Jag kör faktiskt Steam In-Home Streaming från min Linux-laptop (bättre processor) till min stationära (bättre ergonomi). Fast då räknas jag ju in under Windows 10 64-bit också, så jag är inte så speciell ändå.

Medlem
Skrivet av returpack:
Skrivet av Dreijer:

"Windows 7 (32-bit) 8,19 %"
Jag är mållös.

För att så många använder 32bit?

Det verkar ha blivit en liten miss i texten i artikeln. Det står att Windows tappar mark till Windows 10. Läser man vidare ser man naturligtvis att det handlar om 7:an, men innan dess är det lite förvirrande.

Jepp.

Medlem

Hoppade på W10 rätt omgående efter release och har inte ångrat mig en sekund. Helt klart det operativsystemet jag varit mest nöjd med genom tiderna.

Medlem

skönt man inte ser Vista på listan iaf xD

Medlem

nä inge win10 förrän asus har schyssta drivisar för xonar


signatur

Meep!

Medlem

Lite underligt att gamers som annars är öppna för ny teknik är så otroligt konservativa när det kommer till Windows. Inte ens märkbart ökad prestanda tilltalar dem.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Munzter:

skönt man inte ser Vista på listan iaf xD

Nu jävlar ska jag skapa dualboot med Vista, just because


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Munzter:

skönt man inte ser Vista på listan iaf xD

Nu jävlar ska jag skapa dualboot med Vista, just because

Do it, får du upp de på listan så fixar jag kakor

Medlem

Windows 10 dödade min gamla dator med ett radeon 4870 kort.

Inga drivisar så jag satte burken i pension. RIP dota/cs burken.

Köpte en ny skylake med nyaste grafikkortet så nu får man väl iaf drivrutinerna att fungera i windows 10 iaf.

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Windows 10 dödade min gamla dator med ett radeon 4870 kort.

Inga drivisar så jag satte burken i pension. RIP dota/cs burken.

Köpte en ny skylake med nyaste grafikkortet så nu får man väl iaf drivrutinerna att fungera i windows 10 iaf.

Det går att komma förbi det. Du kan gå till enhetshanteraren och markera ditt grafikkort (det syns där, även om drivrutinerna inte existerar för 4xxx i Windows 10). Välj "uppdatera drivrutin" och sedan "Välj drivrutinsprogramvara som finns på datorn" där väljer du "Låt mig välja från en lista över drivrutiner som finns på datorn", då kan du sedan installera en grafikdrivrutin som fungerar.

Windows 10 är verkligen fantastiskt.

Medlem
Skrivet av Phobo:

nä inge win10 förrän asus har schyssta drivisar för xonar

Inte testat dessa? : http://maxedtech.com/asus-xonar-unified-drivers/

Kört med dom i Windows 7, 8.1 och nu 10. Funkar kanon för mig!

Medlem
Skrivet av aeqvist:
Skrivet av Phobo:

nä inge win10 förrän asus har schyssta drivisar för xonar

Inte testat dessa? : http://maxedtech.com/asus-xonar-unified-drivers/

Kört med dom i Windows 7, 8.1 och nu 10. Funkar kanon för mig!

Tackar!
Jopp kört dom i 7 och 8.1, men har inte vart inne på maxedtech sen i somras!


signatur

Meep!

Medlem

För någon månade sedan fick jag upp Win 10" på Win Update, men avvaktade då jag ville höra lite mer om det först. Någon dag senare var möjligheten borta, och har inte kommit tillbaka sen dess, hur mycket jag än uppdaterar och felsöker. Är fortfarande inte säker på att jag vill ha det, men skulle uppskatta möjligheten jag är berättigad med min Win 7.

Medlem

Tror du kan tanka det direkt från Microsoft.se

Medlem

Så som program och spel växer och blir allt mer krävande undrar jag varför de inte slopat 32-bit Windows än.

Medlem

32bit är främst för företag som kör gamla applikationer. Så det är väll några som spelar på jobbdatorer.

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Parabellum87:

Windows 10 dödade min gamla dator med ett radeon 4870 kort.

Inga drivisar så jag satte burken i pension. RIP dota/cs burken.

Köpte en ny skylake med nyaste grafikkortet så nu får man väl iaf drivrutinerna att fungera i windows 10 iaf.

Det går att komma förbi det. Du kan gå till enhetshanteraren och markera ditt grafikkort (det syns där, även om drivrutinerna inte existerar för 4xxx i Windows 10). Välj "uppdatera drivrutin" och sedan "Välj drivrutinsprogramvara som finns på datorn" där väljer du "Låt mig välja från en lista över drivrutiner som finns på datorn", då kan du sedan installera en grafikdrivrutin som fungerar.

Windows 10 är verkligen fantastiskt.

Testade, fick drivrutin slutat fungera på legacydrivisarna som funka på win 7-8.1 så nej. Testa 4 olika.

Medlem
Skrivet av TenderInkFish:

Tror du kan tanka det direkt från Microsoft.se

Jo, tror det jag med, mest lite irriterad över att det inte fungerar på sättet det ska. Genom fixar mm så får jag som bäst texten att min version av Win inte kan uppgraderas, vilket naturligtvis är fel då jag har en Win 7 Home Premium...licensierad kanske jag bör tillägga.
Ifall det ska bugga ur redan där så vet jag inte hur intresserad jag är :/

Medlem
Skrivet av Parabellum87:
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Parabellum87:

Windows 10 dödade min gamla dator med ett radeon 4870 kort.

Inga drivisar så jag satte burken i pension. RIP dota/cs burken.

Köpte en ny skylake med nyaste grafikkortet så nu får man väl iaf drivrutinerna att fungera i windows 10 iaf.

Det går att komma förbi det. Du kan gå till enhetshanteraren och markera ditt grafikkort (det syns där, även om drivrutinerna inte existerar för 4xxx i Windows 10). Välj "uppdatera drivrutin" och sedan "Välj drivrutinsprogramvara som finns på datorn" där väljer du "Låt mig välja från en lista över drivrutiner som finns på datorn", då kan du sedan installera en grafikdrivrutin som fungerar.

Windows 10 är verkligen fantastiskt.

Testade, fick drivrutin slutat fungera på legacydrivisarna som funka på win 7-8.1 så nej. Testa 4 olika.

Okej. Hade precis samma problem som du på en dator med ett HD Mobility 4250 och då gick det att lösa, åtminstone. Ursäkta mig, antog att det gällde alla.

Medlem
Skrivet av Phobo:

nä inge win10 förrän asus har schyssta drivisar för xonar

Drivrutinerna som finns på ASUS hemsida fungerar finfint. Både de nya till Windows 10 och de gamla.

1
Skriv svar