Sweclockers testar Fallout 4-prestandan på pc
En rad grafikkort har plockats fram ur gömmorna och vi får snabb genomgång av vad titeln ställer för krav på hårdvaran.
Text does not represent Mozart's life.
7+ timmar in och jag älskar spelet, däremot har jag en bugg i gräset som gör att det typ flimrar vitt, och jag får väldigt ojämna frametime på mitt gtx 980,
trots att datorn klarar spelet utan problem jag hoppar liksom mellan 12 till så högt som 26ms!
Vågar man stänga av vsync i fallout 4 utan att få samma fyaikbuggar som i skyrim
Är inte detta samma video som förut?
Videon ja! Länk till artikeln ser du mitt i nyheten. Klart och tydligt.
Ach so. Tackar för den!
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
7+ timmar in och jag älskar spelet, däremot har jag en bugg i gräset som gör att det typ flimrar vitt, och jag får väldigt ojämna frametime på mitt gtx 980,
trots att datorn klarar spelet utan problem jag hoppar liksom mellan 12 till så högt som 26ms!
Vågar man stänga av vsync i fallout 4 utan att få samma fyaikbuggar som i skyrim
Vågar stänga av? Det är väl bara att testa. Kanske slipper de stora förändringarna i FPS.
7+ timmar in och jag älskar spelet, däremot har jag en bugg i gräset som gör att det typ flimrar vitt, och jag får väldigt ojämna frametime på mitt gtx 980,
trots att datorn klarar spelet utan problem jag hoppar liksom mellan 12 till så högt som 26ms!
Vågar man stänga av vsync i fallout 4 utan att få samma fyaikbuggar som i skyrim
Jag fick köra fps limiter för att den gamla motorn buggar fortfarande ut när fpsen blir hög, hade uppemot 250 fps ibland. Ingen fysik bugg som i skyrim men när man lämnade terminaler så fastnade man och lockpicking gick i ultrarapid.
Låste FPSen på 80 med Nvidia inspector och spelet flyter bra nu.
Var det inte sagt någonstans att upplösning och frames inte skulle vara begränsade i FO4?
Du har delvis rätt (beroende på vilken plattform du menar):
https://twitter.com/bethesda/status/613008088824741888
"Fallout 4 is 1080p & 30fps on Xbox One and PS4.
Resolution and FPS are not limited in any way on the PC."
Sen får både xbox 360 och ps4 framedrops och för pc måste man låsa upp 60 manuellt i spelets konfig för att det ska fungera. Wtf beteshda?! Falsk marknadsföring är vad det är. Man börjar ju verkligen tappa förtroendet fört detta företag också. På tal om det provspelade jag fallout 4 på ps4 igår hos en vän och visst blev det framedrops rätt ofta.
Creative engine verkar inte vara gjord för 60 fps+ eftersom spelet verkar bete sig oerhört konstigt när spärren låses upp:
https://www.reddit.com/r/fo4/comments/3s5cdn/pc_guide_to_unlo...
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |
Var det inte sagt någonstans att upplösning och frames inte skulle vara begränsade i FO4?
Du har delvis rätt (beroende på vilken plattform du menar):
https://twitter.com/bethesda/status/613008088824741888
"Fallout 4 is 1080p & 30fps on Xbox One and PS4.
Resolution and FPS are not limited in any way on the PC."
Sen får både xbox 360 och ps4 framedrops och för pc måste man låsa upp 60 manuellt i spelets konfig för att det ska fungera. Wtf beteshda?! Falsk marknadsföring är vad det är. Man börjar ju verkligen tappa förtroendet fört detta företag också. På tal om det provspelade jag fallout 4 på ps4 igår hos en vän och visst blev det framedrops rätt ofta.
Creative engine verkar inte vara gjord för 60 fps+ eftersom spelet verkar bete sig oerhört konstigt när spärren låses upp:
https://www.reddit.com/r/fo4/comments/3s5cdn/pc_guide_to_unlo...
Resulotion är också begränsad, man kan köra 3440x1440 men då måste man ange det i 2 olika konfig filer och sätta read-only precis som med FOV. Sen är UI inte anpassad för det så text och textruta hamnar på olika ställen mm. Känns så jävla sjukt med tanke på att jag kan köra spel från 6 år tillbaks på den upplösningen utan problem.