Sweclockers testar Fallout 4-prestandan på pc

Robot
Sweclockers testar Fallout 4-prestandan på pc

En rad grafikkort har plockats fram ur gömmorna och vi får snabb genomgång av vad titeln ställer för krav på hårdvaran.


Medlem
Sweclockers testar Fallout 4-prestandan på pc

Det här ni har börjat med gillar jag skarpt! (Rullande bilder med ljud ) Och att ta med SweC är briljant. Mer av det här!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

[https://youtu.be/O7yeOHWMznI?t=11m19s]


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Frilansare

Nu med länk till inledning istället för sidan 2!

Medlem

Är inte detta samma video som förut?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Frilansare
Skrivet av conthox:

Är inte detta samma video som förut?

Videon ja! Länk till artikeln ser du mitt i nyheten. Klart och tydligt.

Medlem

7+ timmar in och jag älskar spelet, däremot har jag en bugg i gräset som gör att det typ flimrar vitt, och jag får väldigt ojämna frametime på mitt gtx 980,

trots att datorn klarar spelet utan problem jag hoppar liksom mellan 12 till så högt som 26ms!

Vågar man stänga av vsync i fallout 4 utan att få samma fyaikbuggar som i skyrim

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av conthox:

Är inte detta samma video som förut?

Videon ja! Länk till artikeln ser du mitt i nyheten. Klart och tydligt.

Ach so. Tackar för den!


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av sirme91:

7+ timmar in och jag älskar spelet, däremot har jag en bugg i gräset som gör att det typ flimrar vitt, och jag får väldigt ojämna frametime på mitt gtx 980,

trots att datorn klarar spelet utan problem jag hoppar liksom mellan 12 till så högt som 26ms!

Vågar man stänga av vsync i fallout 4 utan att få samma fyaikbuggar som i skyrim

Vågar stänga av? Det är väl bara att testa. Kanske slipper de stora förändringarna i FPS.

Inaktiv

Var det inte sagt någonstans att upplösning och frames inte skulle vara begränsade i FO4?

Medlem

Alltid kul att se att mitt 780ti fortfarande hänger med väldigt bra


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av sirme91:

7+ timmar in och jag älskar spelet, däremot har jag en bugg i gräset som gör att det typ flimrar vitt, och jag får väldigt ojämna frametime på mitt gtx 980,

trots att datorn klarar spelet utan problem jag hoppar liksom mellan 12 till så högt som 26ms!

Vågar man stänga av vsync i fallout 4 utan att få samma fyaikbuggar som i skyrim

Jag fick köra fps limiter för att den gamla motorn buggar fortfarande ut när fpsen blir hög, hade uppemot 250 fps ibland. Ingen fysik bugg som i skyrim men när man lämnade terminaler så fastnade man och lockpicking gick i ultrarapid.

Låste FPSen på 80 med Nvidia inspector och spelet flyter bra nu.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Var det inte sagt någonstans att upplösning och frames inte skulle vara begränsade i FO4?

Du har delvis rätt (beroende på vilken plattform du menar):

https://twitter.com/bethesda/status/613008088824741888
"Fallout 4 is 1080p & 30fps on Xbox One and PS4.
Resolution and FPS are not limited in any way on the PC."

Sen får både xbox 360 och ps4 framedrops och för pc måste man låsa upp 60 manuellt i spelets konfig för att det ska fungera. Wtf beteshda?! Falsk marknadsföring är vad det är. Man börjar ju verkligen tappa förtroendet fört detta företag också. På tal om det provspelade jag fallout 4 på ps4 igår hos en vän och visst blev det framedrops rätt ofta.

Creative engine verkar inte vara gjord för 60 fps+ eftersom spelet verkar bete sig oerhört konstigt när spärren låses upp:
https://www.reddit.com/r/fo4/comments/3s5cdn/pc_guide_to_unlo...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:
Skrivet av grollo_92:

Var det inte sagt någonstans att upplösning och frames inte skulle vara begränsade i FO4?

Du har delvis rätt (beroende på vilken plattform du menar):

https://twitter.com/bethesda/status/613008088824741888
"Fallout 4 is 1080p & 30fps on Xbox One and PS4.
Resolution and FPS are not limited in any way on the PC."

Sen får både xbox 360 och ps4 framedrops och för pc måste man låsa upp 60 manuellt i spelets konfig för att det ska fungera. Wtf beteshda?! Falsk marknadsföring är vad det är. Man börjar ju verkligen tappa förtroendet fört detta företag också. På tal om det provspelade jag fallout 4 på ps4 igår hos en vän och visst blev det framedrops rätt ofta.

Creative engine verkar inte vara gjord för 60 fps+ eftersom spelet verkar bete sig oerhört konstigt när spärren låses upp:
https://www.reddit.com/r/fo4/comments/3s5cdn/pc_guide_to_unlo...

Resulotion är också begränsad, man kan köra 3440x1440 men då måste man ange det i 2 olika konfig filer och sätta read-only precis som med FOV. Sen är UI inte anpassad för det så text och textruta hamnar på olika ställen mm. Känns så jävla sjukt med tanke på att jag kan köra spel från 6 år tillbaks på den upplösningen utan problem.

1
Skriv svar